Jesteś marką
Jak odnieść sukces i pozostać sobą
Wbrew pozorom nie chodzi o to, czym się w życiu zajmujesz i jaki tytuł widnieje na
Twojej wizytówce. To może się zmieniać. Rzecz w tym, jak się komunikujesz i jakie
pozostawiasz po sobie ostatnie wrażenie. Ostatnie, bo pierwsze wrażenie ludzie nauczyli
się już skutecznie weryfikować.
Dążysz po trupach do celu? A może kroczysz przez życie we własnym tempie i
okazujesz ludziom należną uwagę? Jakie wartości głosisz, a jakimi kierujesz się
naprawdę? Jaki jest Twój wizerunek w oczach innych — jesteś postrzegany jako
człowiek rzetelny i spójny czy jako wątpliwa, wystylizowana kopia Twojego idola?
Budzisz zaufanie czy wywołujesz niepokój? Czego jesteś obietnicą?? Wreszcie: ilu jest
w Twoim życiu ludzi gotowych wystawić Ci pozytywne rekomendacje? Możliwe, że Twoja
samoocena jako „jaguara” biznesu rozmija się z krążącą o Tobie opinią „wybrakowanego
trabanta”.
Nie oburzaj się. Reputację każdy ma. Jakąś. I to „jakąś” czyni różnicę.
Każdy z nas jest marką. Niestety tylko nieliczni świadomie nią zarządzają. To ludzie
sukcesu, znani ze swoich pasji, dokonań, przyzwoitości i komunikacji opartej na
szacunku. Każdego z nich kojarzymy z określonymi wartościami. Każdy z nich jest
wiarygodnym autorytetem i realizuje własny pomysł na siebie. Każdy świeci wyjątkowym
światłem wartościowego wnętrza, bez konieczności kreowania się na kogoś, kim nie
jest.
Wiesz już, o co chodzi? Zatem do pracy, choć to wyzwanie wyłącznie dla ambitnych!
Wykorzystaj najlepszą wiedzę na temat strategicznego zarządzania firmą, marketingiem i
ludźmi do świadomego realizowania własnej strategii życia i sukcesu. Zarządzaj swoją
reputacją i swoją marką równie skutecznie jak Richard Branson i Martyna Wojciechowska.
- Wstęp (9)
- Podziękowania (19)
- Martyna Wojciechowska. Ambasadorka książki (21)
Rozdział 1. Brylant Marki(c). Bądź najlepszą wersją siebie (25)
- Masz wybór, a nawet wiele wyborów (27)
- Marka premium (29)
Rozdział 2. Reputacja 2.0. W poszukiwaniu wartościowego człowieka (35)
- Zaufanie 2.0 (38)
- Powrót do równości, braterstwa i współplemieńców (44)
- Czym jest kapitał reputacji? (50)
- Twoja reputacja w świecie ludzi i technologii (54)
- Na zakończenie drugiego rozdziału (62)
Rozdział 3. Marka osobista. Efekt uważnego życia (65)
- Marka - drogowskaz, bractwo czy religia? (67)
- Czym NIE jest marka (71)
- Czym jest marka osobista (77)
- Mieć markę czy być marką? (79)
- Marka to obietnica (84)
- Tożsamość marki (90)
- Korzyści zawodowe z silnej marki (97)
- Korzyści z silnej marki osobistej w życiu prywatnym (106)
- Podsumowanie (109)
Rozdział 4. Lekcja siebie. Plankton czy Ten, który rządzi światem (113)
- Bilans otwarcia na dalsze życie (116)
- Twój stosunek do siebie (122)
- A zatem jaka jest Twoja historia? (125)
- Twoja wizja, czyli o co Ci chodzi w życiu (134)
- Twoja życiowa misja (135)
- Przełomowe momenty (136)
- Twoje talenty (138)
- Twoje nieodnawialne "zasoby" (140)
- Wnętrze, opakowanie czy opakowane atrakcyjne wnętrze? (153)
- Twoja wewnętrzna wolność (155)
- A teraz opowiedz mi swoją historię (156)
- Podsumowanie (158)
Rozdział 5. Kim jesteś - kopią czy oryginałem? (161)
- Pozycjonowanie marki - kto i co ma o Tobie myśleć? (166)
- Między "sceną życia" a "charakteryzatornią" (169)
- Jak o Tobie myślą? (174)
- Segmentacja - czyja opinia Cię interesuje (176)
- Kto i co ma o Tobie mówić? (183)
- Twój benchmark w świecie marek (186)
- Podsumowanie (189)
Rozdział 6. Odważ się być tym, kim chcesz (191)
- Co to znaczy zarządzać sobą lub marką osobistą? (193)
- Konkurenci? Ale o kogo chodzi? (200)
- Wyrazisty bohater w anonimowym tłumie (202)
- Twoja unikalność (205)
- Zmapowane wrażenia (208)
- Mantra życia, czyli Twoja droga do mistrzostwa (210)
- Mantra marki (216)
- Wartościowy czy ważny? (218)
- Pozycjonowanie przez wartości (219)
- Wartościowy czy lubiany? (223)
- Podsumowanie (225)
Rozdział 7. Komunikuj się, zbuduj wpływ i zaznacz swoją obecność (231)
- Komunikacja marki - efekt, a nie intencja (233)
- Mów ze świadomością celu (233)
- Komunikacja marketingowa w pigułce (236)
- Zintegrowana komunikacja marki osobistej (240)
- Hałas wokół człowieka - czy to kryterium sukcesu? (245)
- Grzmisz, mówisz czy szepczesz? (247)
- Sześć grzechów głównych związanych z zabieraniem głosu (251)
- Co mówi Twój wizerunek, czyli właściwe symbole, "opakowanie" i
"rekwizyty" (253)
- Bynajmniej. Co ma Polak na języku (255)
- Jaką wartość ma Twój głos w kontaktach zawodowych (260)
- Jak brzmi Twój cyfrowy głos? (263)
- O jedno zdjęcie za dużo (266)
- Zauważ mnie! Rzecz o selfie (270)
- Jak liczba lajków i hejtów wpływa na Twoje życie (273)
- Co Ci ukradł internet? (276)
- Content marketing w budowaniu marki osobistej (279)
- E-pajęczyna - tkasz czy jesteś uwikłany? (285)
- O jeden klik za daleko, czyli Twoje dotychczasowe kryzysy komunikacji marki (290)
- Podsumowanie (294)
Rozdział 8. Twoja marka premium. Zmierz swoją skuteczność i świętuj
sukces (297)
- Marki osobiste. Galeria premium (300)
- Personal Brand Manager(c) - profil rekrutacyjny (305)
- Wskaźniki do pomiaru sukcesu (307)
- O czym powinieneś pamiętać, budując markę osobistą? (312)
- Kwintesencja Ciebie (314)
- Koniec na dobry początek... (316)
Dodatek. Narzędzia marketingowe użyteczne w komunikacji marki osobistej (317)
Bibliografia (325)
CD MP3, Czas trwania: 7 godz. 47 min. 17 sek.