ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 60.00 57,00   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA CZYLI JAK MOTYWOWAĆ PRACOWNIKÓW I ROZWIJAĆ ICH POTENCJAŁ


SASIN M.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2018, wydanie II

cena netto: 60.00 Twoja cena  57,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Budowanie zaangażowania czyli jak motywować pracowników i rozwijać ich potencjał


Lojalni i zmotywowani pracownicy, z pasją realizujący powierzone im zadania, są skuteczniejsi niż inni. To prawdziwy skarb dla przedsiębiorstwa. W czasie rekrutacji tacy właśnie kandydaci – entuzjastyczni, gotowi do ciężkiej pracy – są poszukiwani i wyławiani z morza chętnych. Niestety, z reguły te pozytywne cechy osób nowo przyjętych szybko toną w codziennej firmowej rutynie — badania dowodzą, iż ponad 80% pracowników nie jest zaangażowanych w swoją pracę. Na czym polega problem? Autor tego poradnika twierdzi, że poza nielicznymi wyjątkami ludzie chcą się angażować, ponieważ pragną odczuwać satysfakcję płynącą z tego, czym się zajmują w życiu zawodowym. Wygląda więc na to, że przeszkodą są nie tyle sami pracownicy, ile raczej nieumiejętne nimi zarządzanie.

Pracownicy mają świetne pomysły i chcieliby je realizować dla dobra firmy, nawet kosztem zwiększenia osobistych obciążeń, jednak w większości przedsiębiorstw oddolna inicjatywa wciąż się spotyka z niechęcią zarządzających. Tymczasem w dzisiejszym, postnowoczesnym świecie, w którym coraz trudniej znaleźć skutecznego i lojalnego pracownika, zdolność do motywowania oraz rozwijania potencjału zespołu staje się podstawową kompetencją, jakiej się wymaga od menedżera. Celem tej książki jest pomóc osobom na stanowiskach kierowniczych w budowaniu zaangażowania pracowników, wykorzystywany jest do tego autorski model Pro Active Tools. Drugie wydanie wzbogacone zostało o najświeższą wiedzę oraz nowe narzędzia..


    Wstęp (19)

      • Początki kapitalizmu (20)
      • Zaangażowanie pracowników w pracę (21)
      • Pracownicy chcą mieć pozytywny wpływ na organizację (21)
      • Przywództwo służebne a zaangażowanie pracowników (21)
    • Kluczowe kompetencje menedżerów w XXI wieku (22)
      • Menedżer jak trener sportowy (22)
    • Jak budować zaangażowanie pracowników? (23)
      • Wykorzystaj misję, wizję, wartości i strategię organizacji (24)
      • Zacznij od efektywnej rekrutacji (24)
      • Wyznaczaj mierzalne i realne do osiągnięcia cele (24)
      • Efektywnie zarządzaj zmianą (25)
      • Upełnomocnij pracowników (25)
      • Pozwól współtworzyć miejsce pracy (25)
      • Oczekuj refleksji nad działaniem i usprawnień w codziennej pracy (25)
      • Stawiaj wyzwania pracownikom (26)
      • Angażuj w podejmowanie decyzji (26)
      • Udzielaj konstruktywnych informacji zwrotnych (26)
    • Jak powstawała ta książka? (27)
    • Jak czytać tę książkę? (30)
    • Dla kogo napisana jest ta książka? (30)

    Wstęp do wydania II (33)

    • Proaktywni ludzie kluczem do sukcesu (34)
    • Otwartość na opinie pracowników (34)
    • Okazywanie zaufania pracownikom (34)
    • Zarządzanie oparte na wartościach (35)
    • Budowanie wartościowych relacji z pracownikami (35)
    • Koncentracja na efektywności (35)
    • Droga do budowania przewagi konkurencyjnej: innowacyjność (36)
    • Rozwijanie pracy zespołowej (36)
    • Efektywne zarządzanie zmianą (37)
    • Angażowanie pracowników w rozwój organizacji (37)
    • Zdrowa organizacja jako angażujące środowisko pracy (37)
    • Uczenie się organizacji (38)
    • Synergia (38)
    • Co nowego w wydaniu II? (38)

    Rozdział 1. Proaktywni ludzie siłą organizacji (39)

      • Proaktywni ludzie siłą organizacji (40)
      • Inwestycja w ludzi (40)
      • Profesjonalna rekrutacja (41)
      • Wdrożenie do pracy w firmie (42)
      • Przejrzyste systemy motywacyjne (43)
      • Określanie obszarów do rozwoju (43)
      • System oceny kompetencji i rozwoju (43)
      • Zarządzanie talentami pracowników (44)
      • Zarządzanie wiedzą (44)
    • Proaktywność i reaktywność pracowników (45)
      • Jak rozpoznać ludzi proaktywnych? (46)
      • Proaktywność i reaktywność w komunikacji (47)
      • Proaktywni ludzie a talenty w organizacji (48)
      • Oczekiwania utalentowanych pracowników (48)
      • Co mówią proaktywni pracownicy? (49)
      • Co mówią reaktywni pracownicy? (50)
      • Jak pobudzać proaktywność pracowników w organizacji? (50)
      • Praktyczne sposoby zastosowania kultury pytań (51)
    • Coaching rozwojowy jako narzędzie wspierania proaktywności pracowników (52)
      • Czym jest coaching? (53)
      • Główne założenia coachingu (53)
      • Dlaczego coaching działa? (53)
      • Kiedy stosować coaching rozwojowy w organizacji? (54)
      • Jakie efekty daje coaching w organizacji? (55)
      • Czy menedżer może być coachem dla swoich pracowników? (55)
      • Błędy w zastosowaniu coachingu w polskich firmach (55)
    • Podsumowanie (56)

    Rozdział 2. Relacje z pracownikami - budowanie wartościowych relacji pomiędzy menedżerami a podwładnymi (59)

      • Zarządzanie bez przymusu - czy to możliwe? (61)
      • Kryzys zaufania w relacjach (61)
      • Nieskuteczna rekrutacja (62)
      • Jak budować efektywną organizację bez przymusu? (62)
      • Co z kontrolą, monitorowaniem i nadzorem? (62)
      • Jak budować relację pomiędzy pracownikiem a menedżerem? (63)
      • Niepokojące sygnały w relacji pomiędzy pracownikami a menedżerem (64)
    • Jak rozpocząć współpracę z nowym pracownikiem? (64)
      • Scenariusz pierwszej rozmowy z pracownikiem (S. Culbert) (64)
    • Jak wejść w rolę lidera - określenie zasad współpracy z zespołem (65)
      • Modelowanie zachowania pracownika (66)
      • Określanie oczekiwań i konsekwencji (66)
      • Angażowanie pracowników w ustalanie zasad (67)
      • Kiedy rozmawiać o zasadach? (67)
      • Wartości i przekonania w pracy menedżera (67)
      • Podział odpowiedzialności budujący zaangażowanie w pracę (68)
    • Mity na temat zaangażowania pracowników w mniej kreatywnych zawodach (69)
    • Budowanie zaangażowania pracowników produkcyjnych (70)
      • Kultura pracowników spotykana na produkcji (71)
      • Rywalizacja a motywowanie w pracy na produkcji (71)
      • Odpowiednie podejście mistrza, kierownika i brygadzisty (72)
      • Okaż szacunek (72)
      • Podziękuj, poproś, pochwal, a jak trzeba, przeproś (72)
      • Szczerość w komunikacji (73)
      • Dbaj o bezpieczeństwo i higienę pracy (73)
      • Rotacja na stanowiskach pracy (73)
      • Zainteresuj się ludźmi, z którymi pracujesz (73)
      • Praca na akord jako ograniczanie zaangażowania pracowników (74)
      • System zarządzania kaizen wspierający motywację pracowników (75)
    • Analiza transakcyjna w zarządzaniu (75)
      • Jak stany Ja przekładają się na funkcjonowanie przedsiębiorstwa? (76)
      • Znaki rozpoznania według analizy transakcyjnej (77)
      • Co się dzieje, jeśli ludzie nie zaspokajają potrzeb psychologicznych? (78)
      • Co się może wydarzyć, jeśli pracownicy nie otrzymają znaków rozpoznania? (79)
      • Co może zrobić pracownik, aby otrzymać znaki rozpoznania? (79)
      • Ekonomia znaków rozpoznania (79)
      • Konflikty w pracy a znaki rozpoznania (80)
      • Gry psychologiczne w organizacji (81)
      • Trójkąt dramatyczny Karpmana w konflikcie (81)
    • Mediowanie pomiędzy skonfliktowanymi pracownikami (83)
    • Koniec ery ocen okresowych? (84)
      • Paradoks oceny okresowej (84)
      • Rzeczywistość ocen okresowych w firmach (85)
      • Co sprawia, że oceny pracowników są tak chętnie wdrażane w firmach? (85)
      • Co zamiast ocen okresowych? (86)
      • Droga do budowania wartościowych relacji z pracownikami według Culberta (86)
    • Spotkanie z zespołem wprowadzające nowe zasady (88)
    • Ogólne zasady prowadzenia indywidualnych rozmów z pracownikami (89)
      • Co mówią pracownicy o złych relacjach z szefami? (91)
      • Co mówią pracownicy o dobrych relacjach z szefami? (92)
    • Podsumowanie (92)

    Rozdział 3. Otwartość organizacji na opinie pracowników (95)

    • Przewrót kopernikański w zarządzaniu (96)
      • Cele pracownika i cele firmy powinny być tożsame (96)
      • Wzrost świadomości pracowników (96)
      • Jak zmienia się pracownik w erze powszechnego dostępu do informacji? (97)
      • Strategia firmy współtworzona oddolnie (97)
      • Victor Vroom - koncepcja przywództwa i podejmowania decyzji w organizacji (97)
      • Jaki model podejmowania decyzji wybrać? (99)
      • Konfrontacja z wrogą rzeczywistością (101)
      • Zaangażowanie pracowników w poprawę warunków pracy... drogą do innowacji i wzrostu efektywności (102)
      • Badanie satysfakcji i zaangażowania pracowników w firmie (105)
      • Test dwunastu pytań, czyli po czym poznać, że firma osiąga sukces, a pracownicy są zaangażowani i zmotywowani? (107)
      • Skrzynka z pomysłami od pracowników (109)
      • Projektowanie warsztatów szkoleniowych dla pracowników (109)
    • Podsumowanie (110)

    Rozdział 4. Akceleracja procesów w firmie (113)

    • Wyzwania współczesnego świata (114)
      • Funkowa firma (115)
      • Koło zamachowe w firmie (116)
    • Zwinne techniki zarządzania - zarządzanie w XXI wieku (116)
      • Scrum - zwinne zarządzanie projektem (117)
      • Zwinne zarządzanie budżetem a właściwie zarządzanie bez budżetu (117)
      • Planowanie scenariuszowe w strategii firmy (117)
    • Przykład usprawniania procesów w dziale handlowym według Jasona Jordana (118)
      • Łańcuch przyczynowo-skutkowy w zarządzaniu sprzedażą (119)
      • Najczęstsze przeszkody w realizacji założonych wyników sprzedażowych (119)
    • Metoda małych kroków - zasada doskonalenia kaizen (120)
      • Jak stosować metodę kaizen do motywowania siebie i innych? (121)
      • Zaplanuj zmianę (121)
      • Co ogranicza efektywność procesów według kaizen? (123)
      • Zasada 5S, czyli jak przeciwdziałać stratom i przyspieszać procesy (123)
    • Narzędzia zwiększania efektywności w filozofii kaizen (123)
      • Zasada 5 razy dlaczego (124)
      • Zasada kanban (125)
      • Zasada kontroli wizualnej (126)
      • Checklisty (127)
      • Zasada PDCA, czyli koło Deminga (127)
    • Zasady zarządzania czasem w XXI wieku - zwiększanie indywidualnej efektywności menedżera i pracowników (128)
      • Oswoić świat, w którym żyjemy (129)
      • Istota podejścia do zarządzania czasem w pracy (129)
      • Dlaczego podejście systemowe jest skuteczne? (129)
      • Najpierw posprzątaj (129)
      • Zrób to od razu (130)
      • Kalendarz elektroniczny wybawieniem (130)
      • Monitoruj zadania, listy i przekazane sprawy (130)
      • Korzyści ze zwiększenia efektywności (130)
      • Strategia osobistej efektywności PRO TIME TOOLS (131)
    • Podsumowanie (134)

    Rozdział 5. Czas na zmiany - angażujące zarządzanie zmianą w firmie (135)

    • Zarządzanie oparte na zmianie (136)
      • Zmiana jako element życia i pracy (136)
      • Kierunki w zarządzaniu uwzględniające elastyczność (137)
      • Opór i obawa przed zmianą (137)
      • Nie taka zmiana straszna (137)
      • Zwiększanie tempa zmian (138)
      • Strategia rozwoju pracowników (139)
      • Przyszłość uczącej się organizacji (139)
      • Odkrycie nowych sposobów funkcjonowania nie oznacza jeszcze zmiany... (140)
      • Jak wprowadzać zmiany w organizacji? (140)
    • Po czym poznać, że zmiana jest potrzebna? (142)
      • Kryzys (142)
      • Stagnacja, nuda, wycofanie (142)
      • Brak satysfakcji z pracy (142)
      • Gniew i konflikt (142)
      • Wzrost biurokratyzacji i rytualizacja czynności (142)
      • Brak kreatywności (143)
    • Zadania i rola agenta zmiany w organizacji według Samuela Bacharacha (143)
      • Jak pozyskiwać sojuszników? (144)
    • Budowanie wiarygodności w trakcie wdrażania zmiany (145)
      • Dobry pomysł + czyste intencje (145)
      • Przekonanie współpracowników o posiadanych kompetencjach (145)
      • Wybór odpowiedniego momentu na wprowadzenie zmian (146)
      • Budowanie pozycji w organizacji (146)
    • Proces uczenia się w procesie zmiany (147)
      • Wprowadzanie zmian w działaniach nawykowych (148)
      • Reakcja na zmianę według Julie Hay (149)
    • Filmowa lekcja zarządzania zmianą (154)
    • Podsumowanie (155)

    Rozdział 6. Twoja droga do budowania zaufania w firmie (159)

      • Zacznij od zaufania (164)
      • Lean management jako przykład kultury budowania zaangażowania opartej na zaufaniu (166)
      • Empowerment - zasady i istota podejścia (166)
    • Podsumowanie (170)

    Rozdział 7. Innowacyjność drogą do rozwoju firmy (171)

      • Świat potrzeb klienta - wyznacznik trendów we współczesnym biznesie (173)
      • Innowacyjność jako podstawowy oręż w walce o klienta (173)
      • Nie wystarczy być, trzeba się czymś wyróżnić (174)
      • Marketing zorientowany na emocje (175)
      • Lojalność klientów to nie tylko nagroda, ale także cel każdej firmy (176)
      • Trudne sytuacje w firmie a marketing (177)
    • Pięć poziomów zaangażowania pracowników w innowacje (178)
    • Narzędzia pobudzania kreatywności pracowników (179)
      • Przeformułowanie (179)
      • Model rozmowy coachingowej GROW (182)
      • Model SCORE (183)
      • Strategia pobudzania kreatywności Walta Disneya (185)
      • Kreatywność zespołowa - burza mózgów (186)
    • Model naturalnego planowania D. Allena (187)
    • Podsumowanie (189)

    Rozdział 8. Wartości w organizacji - czyli jak wyjść poza metodę kija i marchewki (191)

      • Zarządzanie przez wartości (192)
      • Misja firmy (194)
      • Misja firmy a motywacja wewnętrzna (195)
      • Misja firmy a kultura organizacyjna (195)
      • Błędy w motywowaniu pracowników (196)
      • Misja firmy szansą na budowanie zaangażowania pracowników (196)
    • Misja i wartości Akademii Rozwoju Kompetencji (206)
    • Podsumowanie (207)

    Rozdział 9. Efektywność w życiu organizacyjnym - jak ukierunkować zaangażowanie pracowników? (209)

      • Czynniki higieniczne w miejscu pracy (210)
      • Style zarządzania według Herseya i Blancharda a zaangażowanie pracowników (212)
    • Koło zlecania zadań - zarządzanie realizacją zadań (213)
    • Delegowanie zadań i celów (214)
      • Nastawienie wobec zasobów (215)
    • Wskazówki do delegowania zadań (215)
    • Monitorowanie realizacji zadań (217)
      • Matryca efektywności działań i rezultatów (217)
      • Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie umiejętności monitorowania? (218)
    • Wspieranie i korygowanie działań pracowników (220)
      • Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie korygowania działań pracowników? (220)
    • Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie wspierania pracowników? (221)
    • Udzielanie informacji zwrotnej w budowaniu zaangażowania (223)
      • Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie udzielania informacji zwrotnych? (224)
    • Motywowanie budujące zaangażowanie pracowników (225)
      • Jak osiągnąć lepszy wynik w zakresie motywowania? (226)
      • Motywuj przy każdej sposobności (227)
      • Kontekst motywacji przez pieniądze (229)
      • Teoria oczekiwań Victora Vrooma (231)
      • Rozmowa motywacyjna - scenariusz (232)
    • Grywalizacja w zwiększaniu efektywności (233)
    • Podsumowanie (235)

    Rozdział 10. Praca zespołowa jako budowanie zaangażowania pracowników (237)

    • Lider inteligentny emocjonalnie (238)
    • Umiejętności lidera a inteligencja emocjonalna (239)
      • Samoświadomość lidera (239)
      • Liderzy panują nad sobą (239)
      • Liderzy motywują się od wewnątrz (240)
      • Lider jest empatyczny (240)
      • Lider wywiera pozytywny wpływ na innych (240)
    • Przywództwo piątego stopnia według Jima Collinsa a inteligencja emocjonalna (241)
    • Rywalizacja? Współpraca? Jak zachować równowagę w zespole? (242)
      • Sport jako inspiracja do zarządzania zespołem (242)
      • Siła zespołu (242)
      • Jak to jest w zespole handlowców? (244)
      • Spotkania zespołów handlowych (244)
      • A więc rywalizacja czy współpraca? (246)
    • Efektywny i nieefektywny zespół (246)
    • Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na cel (246)
      • Cele i strategie (246)
      • Podejmowanie decyzji (247)
      • Odpowiedzialność (247)
      • Zaangażowanie w pracę (247)
      • Przywództwo zespołu (247)
      • Proaktywność (247)
      • Zasoby (248)
    • Zasady funkcjonowania zespołu - nastawienie na relacje (248)
      • Szacunek (248)
      • Optymizm (248)
      • Tolerancja dla różnorodności (248)
      • Koleżeńskie relacje (248)
      • Zaufanie (248)
      • Konstruktywna współpraca (249)
    • Pięć dysfunkcji pracy zespołowej według Patricka Lencioniego (249)
    • Przezwyciężanie dysfunkcji zespołu (250)
      • Zrozumienie dla różnych osobowości członków zespołu (250)
    • Indywidualne strategie motywacyjne - drivery według analizy transakcyjnej (251)
      • Jak wykorzystać znajomość typów psychologicznych do zwiększenia zaangażowania pracowników? (256)
      • Na co zwracać uwagę przy korzystaniu z teorii typów osobowości i zachowań? (257)
    • Pro Team Tools - checklista obszarów do budowania zespołów (260)
    • Podsumowanie (260)

    Rozdział 11. Organizacja w przyszłości - czym jest rozwój organizacji? (265)

    • Jak funkcjonują systemy? (266)
    • Istota podejścia systemowego (267)
    • Czym jest rozwój organizacji w ujęciu systemowym? (268)
    • Czym jest projekt rozwoju organizacji? (268)
      • Jakie narzędzia stosuje się w projektach rozwoju organizacji? (269)
      • Jakie korzyści wynikają z projektów rozwojowych? (269)
      • Zarządzanie wiedzą w organizacji według Petera Senge'a (270)
    • Wybrane metody organizacyjnego uczenia się (270)
      • Future search (271)
      • Appreciative Inquiry Davida Cooperridera (272)
    • Kim jest menedżer lub konsultant rozwoju organizacyjnego? (272)
      • Kim nie jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (273)
      • Kim zatem jest konsultant rozwoju organizacyjnego? (273)
      • Czy warto korzystać z usług konsultanta rozwoju organizacji? (275)
      • Rola HR w rozwoju organizacji (275)
      • Zmiana roli HR (277)
    • Pro Org Tools - od przeglądu organizacji do jej rozwoju (280)
      • Prepare diagnosis - przygotowanie diagnozy stanu organizacji (281)
      • Recommendations - rekomendacje do rozwoju organizacji (281)
      • Opening contract - zawieranie kontraktu z członkami organizacji (281)
      • On strategy working - aktualizacja strategii lub tworzenie nowej (281)
      • Reinforcement employees - wzmocnienie pracowników w ich rolach (282)
      • Growing engagement - podtrzymywanie zaangażowania w rozwój (282)
      • Take the power back - upełnomocnienie pracowników w ich rolach (282)
      • Objectives & indicators - wyznaczanie celów i wskaźników (283)
      • Open new capabilities - wspólna praca przekłada się na kreatywność (283)
      • Leaving organization - pozostawienie silnej organizacji (283)
      • Service - czyli wsparcie organizacji w utrzymaniu kierunku (283)
    • Rozwój organizacji według Adizesa (284)
    • Podsumowanie (293)

    Rozdział 12. Organizacja u lekarza - budowanie zdrowych organizacji (295)

    • Myślenie właściciela kontra myślenie przedsiębiorcy (295)
      • Właściciel jest nastawiony na przeszłość i teraźniejszość, a przedsiębiorca na teraźniejszość i przyszłość (296)
      • Właściciel podchodzi do biznesu emocjonalnie, a przedsiębiorca pragmatycznie i z wizją (296)
      • Właściciel ma wydatki, a przedsiębiorca inwestuje (297)
      • Właściciel płaci pracownikom, przedsiębiorca dzieli się wypracowanym zyskiem (297)
      • Właściciel ponosi koszty szkolenia, przedsiębiorca zwiększa wartość swoich pracowników i biznesu (298)
      • Właściciel traktuje firmę jako swoją, przedsiębiorca jako wspólną ideę (298)
      • Właściciel sam zrobi najlepiej, przedsiębiorca szuka lepszych od siebie (299)
      • Właściciel zaryzykuje przyjęcie zlecenia, do wykonania którego brakuje mu kompetencji, przedsiębiorca będzie się tego wystrzegał (299)
    • Typy postaw pracowniczych ze względu na zaangażowanie - na poważnie i na wesoło (300)
    • Niewidzialne przyczyny upadku firm (303)
      • Powolny upadek firmy (303)
      • Jak rozpoznać zbliżający się kryzys organizacji? (303)
      • Najczęstsze przyczyny braku efektywności organizacji według Briana Dive'a (304)
    • Syndromy starzenia się organizacji według Adizesa (306)
      • Unikanie ryzyka biznesowego, czyli lepsze jest wrogiem dobrego (306)
      • Spadek ambicji - oczekiwania niższe od wyników (307)
      • Pojawia się nadmiar gotówki (307)
      • Forma działania staje się ważniejsza od samego działania (307)
      • Od "po co?" i "co?" do "jak?", "kto?", "dlaczego teraz?" (308)
      • Od zaangażowania do konformizmu (308)
      • Od przebaczenia do prośby o pozwolenie (308)
      • Czy to problem, czy możliwości? (308)
      • W firmie zaczynają rządzić finansiści i prawnicy (309)
      • Władza należąca do pracowników liniowych zostaje przejęta przez korporację (309)
      • Odpowiedzialność kontra władza (309)
      • Organizacja kieruje zarządzającymi, a nie zarządzający organizacją (309)
      • Pęd czy siła rozpędu? (309)
      • Zmiana lidera nie pomaga (310)
      • Wewnętrzni konsultanci nie pomagają (310)
      • Od koncentracji na sprzedaży do koncentracji na zysku (310)
      • Od klientów do grup interesów (310)
      • Od gotówki do polityki (310)
    • Ku przestrodze: jak pracownicy omijają firmowe wskaźniki? (311)
      • Tym, czego nie da się zmierzyć, nie da się zarządzać (311)
      • Nieważna jakość, ważna ilość - czyli realizacja wskaźników ponad wszystko (311)
      • Wskaźniki niemierzalne, ale przekładające się na ocenę (312)
      • Fałszowanie wskaźników jakości obsługi klienta (312)
      • Syndrom nieuczciwego taksówkarza (312)
      • Prawo Parkinsona w pracy (313)
      • "Delegowanie" pracy na zewnątrz (313)
      • Sprzedaż ilościowa, czyli liczy się tylko cel (314)
      • Oceny okresowe jako pole do nadużyć (314)
      • Jak radzić sobie z patologicznymi działaniami pracowników? (315)
    • Podsumowanie (315)

    Rozdział 13. Lekcje trwające całe życie - uczenie się organizacji, szkolenia i budowanie zaangażowania (317)

    • Refleksyjna praktyka - lessons learned (319)
    • Postępowanie w przypadku potknięć i błędów pracownika (319)
      • Nie ma wiedzy i doświadczenia bez popełniania błędów (319)
      • Nie ma błędów, są tylko informacje zwrotne (320)
      • Ten, kto nic nie robi, nigdy nie popełnia błędów (320)
      • Osoby, które popełniają najwięcej błędów, odnoszą największe sukcesy (320)
      • "Nie poniosłem porażki. Po prostu odkryłem 10 000 błędnych rozwiązań" (T. Edison) (321)
    • Szkolenia i inne formy rozwoju w organizacji (321)
      • Zanim podejmiesz decyzję o rozwoju (321)
      • Rola i efektywność szkoleń w organizacji (322)
      • Czas trwania szkolenia a jego efektywność (322)
      • Jak zwiększyć efektywność szkoleń? (322)
      • Aktywne szkolenie - tak, ale... (323)
      • Dopasowanie szkolenia do potrzeb uczestników (323)
      • Teoria nie zawsze idzie w parze z praktyką (323)
      • Uwaga na wartości i przekonania (324)
    • Nastawienie uczestników do programów rozwojowych (325)
      • Krzywa zapamiętywania jest nieubłagana (325)
      • Brak odpowiedzialności za rezultaty (325)
      • Zastosowanie wiedzy w praktyce (325)
      • Próbowałem, ale nic z tego nie wyszło... (326)
      • Brak utrwalenia wiedzy po działaniu rozwojowym (326)
      • Negatywne przekonania uczestników programów rozwojowych (326)
      • Powrót na stare tory (326)
      • Chodzenie na skróty (327)
    • Najczęściej popełniane błędy ograniczające zaangażowanie uczestników programów rozwojowych (327)
      • Brak konsultacji i omówienia programu działań z pracownikami (327)
      • Brak profesjonalnego sprecyzowania potrzeb rozwojowych pracowników (327)
      • Kierownictwo nie wie, czego wymagać (327)
      • Złe wzorce ze strony liderów (formalnych i nieformalnych) (328)
      • Działanie rozwojowe ma zastępować interwencję kierownika (328)
    • Perspektywa firmy organizującej programy rozwojowe (328)
      • Działanie rozwojowe nie powinno być jednorazową wycieczką (328)
      • Zbuduj system szkoleń (328)
      • Mierzenie efektywności działań rozwojowych (329)
      • Wiedza jak mikroskop trzymany w szafie (329)
    • Jak współpracować z firmą doradczo-szkoleniową? (329)
      • Badanie potrzeb rozwojowych (330)
      • Otwartość na konsultowanie programu (330)
      • Dopasowanie prowadzących proces do grupy (330)
      • Know-how firmy szkoleniowej (330)
      • Niektóre firmy obiecują zbyt wiele (331)
      • Wartości, którymi kieruje się firma (331)
      • Brak zapoznania się ze specyfiką grupy (rutynowe podejście) (331)
      • Zbyt dużo wiedzy w krótkim czasie (331)
      • Możliwość dopasowania modułów do swoich potrzeb (332)
      • Propozycja odmiennych rozwiązań niż szkolenie (332)
    • Blended learning (334)
      • Korzyści ze stosowania blended learning (335)
    • Podsumowanie (336)

    Zakończenie (339)

      • Synergia jest możliwa wtedy, kiedy mamy właściwych ludzi na pokładzie (339)
      • Dobre relacje pomiędzy menedżerem a pracownikiem dają efekt synergii (340)
      • Uwzględnianie opinii i pomysłów pracowników a efekt synergii (340)
      • Efektem zaangażowania pracowników jest przyspieszenie procesów wewnątrz firmy (341)
      • Efektywne zarządzanie zmianą zwiększa pewność jej wdrożenia (341)
      • Kultura zarządzania oparta na zaufaniu (341)
      • Zaangażowanie pracowników firmy w poszukiwania innowacyjnych rozwiązań (342)
      • Wartości organizacyjne spójne z rzeczywistymi działaniami firmy (342)
      • Zarządzanie efektywnością pracowników a budowanie zaangażowania w cele firmy (343)
      • Skuteczne przywództwo i efektywna praca zespołowa wzmacniają efekt synergii (343)
      • Rozwój organizacji, czyli spojrzenie w przyszłość (344)
      • Zdrowa organizacja jako efekt zaangażowania pracowników (344)
      • Uczenie się organizacji jako efekt synergii (344)

    Dodatek. Spojrzenie na zespoły samozarządzające się z perspektywy (347)

    • Proactive people - proaktywni ludzie siłą organizacji (350)
    • Relationship - budowanie wartościowych relacji z pracownikami (350)
    • Openness - otwartość na opinie pracowników (352)
    • Accelerate - przyspieszanie procesów w organizacji (352)
    • Change - zarządzanie oparte na zmianie (354)
    • Trust - praca oparta na zaufaniu (354)
    • Innovation - zaangażowanie pracowników w poszukiwanie innowacji (355)
    • Values - wartości w życiu organizacyjnym (355)
    • Efficiency - nastawienie na wydajność (356)
    • Teamwork - praca zespołowa (356)
    • OD Process - systemowe myślenie o rozwoju organizacji (357)
    • Organization (healthy) - zdrowa organizacja (358)
    • Learning - uczenie się organizacyjne (358)
    • Synergy - synergia wszystkich obszarów Pro Active Tools (359)
    • Wdrożenie zespołów samozarządzających się w organizacji (360)
    • Przykłady firm turkusowych i stosujących samozarządzanie (362)
    • Polskie "turkusy" o sobie (362)

368 stron, Format: 23.7x15.6. oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022