ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STRATEGIE RADZENIA SOBIE Z TREMĄ W KSZTAŁCENIU MUZYCZNYM ORAZ W ZAWODZIE MUZYKA


BISSINGER-ĆWIERZ U. NOGAJ A.A. RED.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 50.60 Twoja cena  48,07 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Strategie radzenia sobie z tremą w kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka


Trema stanowi najbardziej specyficzną trudność doświadczaną przez osoby podejmujące się praktycznego muzycznego wykonawstwa, zarówno na poziomie szkolnym, akademickim, jak i zawodowym. W książce Czytelnik znajdzie podstawowe informacje o strukturze procesu stresu scenicznego oraz wiele praktycznych wskazówek, jak sobie z nim poradzić, wraz ze szczegółowymi metodami i scenariuszami pozwalającymi na ich samodzielne zastosowanie.

Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej aktywności muzycznej (uczenie się, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postępowania pedagogicznego i wykonawczego.

W poszczególnych rozdziałach książki Czytelnik znajdzie odpowiedź na pytanie, jak skutecznie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym? Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, Czytelnik-wykonawca będzie mógł odszukać/rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolą mu na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego.


Urszula BISSINGER-ĆWIERZ, Anna Antonina NOGAJ
Wprowadzenie

Anna Antonina NOGAJ
Czy muzyka stresuje? Prawdy i mity o stresie w edukacji muzycznej

Część I. KRÓTKIE UZASADNIENIE TEORETYCZNE

Julia KALEŃSKA-RODZAJ
Trema: czym jest i jak powstaje? Definicje, zjawiska pokrewne, źródła

Jarosław MIRKIEWICZ
Trema – wybrane konteksty psychologiczne i terapeutyczne

Część II. ZAPOBIEGANIE TREMIE W KSZTAŁCENIU MUZYCZNYM

Urszula BISSINGER-ĆWIERZ
Opieka psychologiczna przed występami artystycznymi jako forma wsparcia uczniów szkół muzycznych i baletowych – projekt Centrum Edukacji Artystycznej

Barbara WOJTANOWSKA-JANUSZ, Mira KRUŻEL
Formy wsparcia w ramach opieki psychologicznej podczas przesłuchań makroregionalnych Centrum Edukacji Artystycznej

Anna BUKOWSKA-POSADZY
Objawy somatyczne w długotrwałym stresie u ucznia szkoły muzycznej

Grażyna NAKONIECZNA-ZAKRZEWSKA
Radzimy sobie ze stresem – „Próba generalna”

Monika WELC
Trema – oddziaływanie poprzez pracę przygotowawczą

Justyna BALUK
Scenariusz warsztatów psychologicznych „Strach ma wielkie oczy: Jak poradzić sobie z tremą?”

Część III. WYBRANE STRATEGIE RADZENIA SOBIE Z TREMĄ DLA MUZYKÓW

Grażyna DRAUS
Trening Autorealizacji Artystycznej. Mentalne i fizyczne przygotowanie do funkcjonowania w zawodzie muzyka

Łukasz TARTAS
Trema a ćwiczenie uważności

Anna Antonina NOGAJ
Rola myślenia w procesie ćwiczenia

Aleksandra WOJTASZEK
Praca nad tremą w kontekście pracy wokalnej

Część IV. ZAMIAST ZAKOŃCZENIA

WYBRANE PROPOZYCJE Z LITERATURY ANGLOJĘZYCZNEJ

Anna Antonina NOGAJ
Wygraj ze swoim strachem – 7 umiejętności zwiększających jakość występu publicznego według Dona Greene’a

Urszula BISSINGER-ĆWIERZ
Wykonawstwo muzyczne bez lęku według Geralda Klicksteina

Bibliografia
Notki o autorach


244 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022