ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

AND THE WINNER IS...MODEL NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI W OSCAROWYCH PRODUKCJACH


BIEGANOWSKA-SKÓRA A.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 40.00 Twoja cena  38,00 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

And the winner is...Model niepełnosprawności w oscarowych produkcjach


Niniejsza praca jest wyrazem poszukiwań aktualnych zmian społecznych w polskiej pedagogice specjalnej.

Monografia może stanowić wartościową inspirację do przemyśleń i refleksji oraz podejmowania kolejnych inspiracji badawczych i wielu działań praktycznych. Jestem przekonana, że publikacja ta będzie stanowić istotny wkład w rozwój współczesnej pedagogiki specjalnej ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych problemów codziennego psychospołecznego funkcjonowania człowieka z niepełnosprawnością.

Recenzowana monografia spełnia wszystkie wymagania, została bardzo solidnie  przemyślana i przygotowana z wykorzystaniem bogatego materiału źródłowego i wielu aktualnych opracowań naukowych. Nie znalazłam w niej uchybień mogących obniżyć jej walory pod względem poznawczym. Rekomenduję ją jako wartościową i bardzo potrzebną na rynku pedagogicznym pozycję, wzbogacającą obszary współczesnego określania modelu niepełnosprawności w pedagogice specjalnej. 

Z recenzji dr hab. Bernadety Szczupał, prof. ASP


Wstęp 7

Jak jest? 11
Wizerunki niepełnosprawności w mediach – przegląd stanowisk w przekroju historycznym . 11
Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – aktualna sytuacja 13
Osoby z niepełnosprawnością w mediach – kontrowersje 15
Osoby niepełnosprawne w reklamie . 17
Osoby z niepełnosprawnością w kinie – ewolucja sposobów ukazywania . 24
Jak być powinno? . 31
Wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach – stan postulowany . 31
Kreowanie wizerunku osób z niepełnosprawnością w mediach – etyka dziennikarska i deontologia 36
Dlaczego nie jest tak, jak być powinno? 41
Historyczne, kulturowe i społeczne przyczyny . 41
Zdrowie a niepełnosprawność – relacje między pojęciami 43
Wybrane kulturowe wizerunki – źródło współczesnych stereotypów niepełnosprawności . 45
„My” i „oni” – konsekwencje przyjęcia dychotomicznego podziału 48
Postawa a stereotypy i uprzedzenia – synonimy czy wyrazy bliskoznaczne? . 51
Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – niedostateczna ilość badań 54
„Obezwładniające” wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach . 55
Wizerunki osób z niepełnosprawnością w mediach – różne gatunki dziennikarskie 81
Model niepełnosprawności w produkcjach nagrodzonych przez Amerykańską Akademię Filmową – analiza przekazu . 87
Dzieci gorszego Boga (1986) 93
Rain Man (1989) 98
Moja lewa stopa (1990) . 104
Urodzony 4 lipca (1990) . 109
Zapach kobiety (1993) . 114
Forrest Gump (1995) 118
Przerwana lekcja muzyki (2000) . 125
Piękny umysł (2002) . 129
Ray (2005) 136
W stronę morza (2005) 142
Sesje (2012) 147
Poradnik pozytywnego myślenia (2013) . 152
Teoria wszystkiego (2015) . 160
Zakończenie i wnioski . 167

Bibliografia . 173
Spis tabel 183


184 strony, Format: 16.8x23.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022