Przemiana błękitnego oceanu
Buduj pewność siebie, kreuj nowe możliwości i wzrastaj poza konkurencją
Nowa książka autorów, którzy podarowali nam jedną z najbardziej ikonicznych i
wpływowych książek poświęconych strategii, jakie w ogóle zostały napisane,
książkę, która na zawsze zmieniła język biznesowy, wprowadzając ważne pojęcia
„czerwonych oceanów” i „błękitnych oceanów”.
Książka Przemiana błękitnego oceanu pełna jest inspirujących, zaczerpniętych z
rzeczywistego świata przykładów, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach
dokonali przemian czerwonych oceanów zatłoczonych przez konkurentów w szerokie, otwarte
wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej, stosując procesy i narzędzia,
które tu opiszemy.
Książka pokazuje, jak krok po kroku budować u swoich ludzi wiarę w siebie i
zapewniać sobie nowy wzrost.
Dowiesz się z niej:
• DLACZEGO skupianie się na konkurowaniu prowadzi do utraty szans na wzrost i JAK
zacząć myśleć o strategii szerzej, wybiegając myślami poza konkurowanie.
• DLACZEGO myślenie o kreatywnej destrukcji i zakłóceniu jako źródłach innowacji
jest ograniczające i JAK można rosnąć dzięki kreacji niedestruktywnej.
• JAK każdy w każdej organizacji może przejść z czerwonego do błękitnego oceanu w
systematycznym, pięcioetapowym procesie Przemiany błękitnego oceanu – nie tylko
przedsiębiorcy.
• DLACZEGO wiara w siebie jest kluczowa w tworzeniu i realizacji strategii wzrostu i JAK
ją budować.
• DLACZEGO nie powinniśmy budować swojej strategii wzrostu na bazie istniejących
warunków środowiskowych i branżowych oraz JAK można je kształtować, aby sprzyjały
naszemu wzrostowi.
Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po
drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy
i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w
odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków.
Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych
spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia o swojej branży,
zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
- Daniel H. Pink, autor bestsellerów „New York Timesa” Drive
i To Sell is Human (wyd. polskie Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację i Jak
być dobrym sprzedawcą)
Wyzwaniem dla każdej firmy jest osiąganie wzrostu na
zatłoczonych, konkurencyjnych rynkach i robienie tego w sposób inteligentny, skuteczny i
ludzki. W książce Przemiana błękitnego oceanu znajdziesz to wszystko i jeszcze
więcej, bo Kim i Mauborgne zabiorą cię w podróż, która otworzy ci oczy na
niewykorzystane możliwości wzrostu twojej firmy, bez względu na to, czy jest
start-upem, małym biznesem, czy korporacją z listy Fortune 500.
- Ram Charan, dyrektor generalny i doradca zarządów oraz autor
bestsellera „New York Timesa” Execution (wyd. polskie Realizacja)
W. Chan Kim i Reneé Mauborgne są profesorami strategii w INSEAD i
współdyrektorami Instytutu Strategii Błękitnego Oceanu w INSEAD. Są autorami
światowego bestsellera Strategia błękitnego oceanu, książki uznawanej za najbardziej
ikoniczną i najbardziej wpływową książkę o strategii, jaka kiedykolwiek powstała.
Strategia błękitnego oceanu jest bestsellerem w pięciu krajach i ukazała się w
rekordowej liczbie czterdziestu czterech wersji językowych. Kim i Mauborgne są zaliczani
do pierwszej trójki światowych guru zarządzania na liście Thinkers50 i otrzymali na
całym świecie wiele nagród i wyróżnień. Są członkami Światowego Forum
Ekonomicznego i założycielami Globalnej Sieci Błękitnego Oceanu blueoceanshift.com.
Przedmowa do polskiego wydania
Przedmowa
CZĘŚĆ I. Przemiana błękitnego oceanu
ROZDZIAŁ 1. Sięgaj dalej niż najlepsi
ROZDZIAŁ 2. Fundamenty strategii kreowania rynku
ROZDZIAŁ 3. Umysł stratega błękitnego oceanu
ROZDZIAŁ 4. Człowieczeństwo, wiara w siebie i kreatywna kompetencja
CZĘŚĆ II. Pięć kroków do dokonania przemiany błękitnego oceanu
KROK PIERWSZY: Jak zacząć?
KOZDZIAŁ 5. Wybór właściwego miejsca rozpoczęcia
ROZDZIAŁ 6. Budowa odpowiedniego zespołu błękitnego oceanu
KROK DRUGI: Zrozum, gdzie jesteś w tej chwili
ROZDZIAŁ 7. Jasność co do aktualnej sytuacji
KROK TRZECI: Wyobraź sobie, gdzie możesz być
ROZDZIAŁ 8. Odkrywanie ukrytych bolesnych punktów ograniczających rozmiary
naszej branży
ROZDZIAŁ 9. Odkrywanie oceanu nieklientów
KROK CZWARTY: Znajdź drogę, by tam dotrzeć
ROZDZIAŁ 10. Systematyczna przebudowa granic rynku
ROZDZIAŁ 11. Rozwijanie alternatywnych możliwości błękitnego oceanu
KROK PIĄTY: Wykonaj ruch
ROZDZIAŁ 12. Wybór posunięcia błękitnego oceanu i przeprowadzenie szybkich
testów rynkowych
ROZDZIAŁ 13. Zakończenie przygotowywania i wprowadzenie w życie posunięcia
błękitnego oceanu
EPILOG. Przykład przemiany błękitnego oceanu na poziomie kraju
Podziękowania
Bibliografia
O autorach
350 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka