ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZEWODNIK DLA LIDERA BUDOWANIE ZESPOŁU XXI WIEKU


GRZYBEK R.

wydawnictwo: MT BIZNES , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 39.90 Twoja cena  37,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przewodnik dla lidera

Budowanie zespołu XXI wieku


Zostałeś mianowany pierwszoliniowym kierownikiem, team leaderem lub mistrzem zmianowym? Dostałaś awans na kolejny szczebel w organizacyjnej hierarchii? W ocenie pracowniczej niezbyt dobrze wypadły twoje kompetencje przywódcze? Wylądowałaś na szczycie i rozmyślasz o tym, co sama masz dalej robić? Albo jak rozwijać kadrę zarządzającą twojej organizacji? A może sam jesteś konsultantem specjalizującym się w rozwoju kompetencji liderskich? Być może po prostu zastanawiasz się: o co chodzi z tym przywództwem – modnym tematem, o którym powstają książki i którym zajmują się rozmaici doradcy zarządzania? A być może masz po prostu dosyć wyidealizowanego, różowiutkiego obrazka malowanego przez guru rozwoju osobistego? Na takim obrazku jedynie prawdziwy lider kocha kwiatki, sadzi drzewa i wyraża pochwałę wobec każdego podwładnego co najmniej raz na tydzień. Autorzy prostych reguł każą liderom siadać do jedzenia po swoim zespole, okazywać poświęcenie, służyć lub wygłaszać płomienne, porywające przemowy. Naśladować Iaccocę, Welcha, Gatesa, Jobsa, Muska lub Lachowskiego. Podglądać firmę Google. Masz dość prostych recept tego typu?

Jeżeli twoja odpowiedź na któreś z powyższych pytań jest twierdząca, to zapewne jest to książka dla ciebie.

Robert Grzybek po odczarowaniu coachingu i odarciu sprzedaży ze zbędnych oparów magii bierze na warsztat zjawisko przywództwa. I jak zwykle robi to wnikliwie, dogłębnie, z humorem i dystansem, tak do siebie, jak i do opisywanych zjawisk.

Autor, niejako przy okazji:
w sposób ostateczny rozprawia się z przekonaniem, że mężczyźni są lepszymi liderami niż kobiety; rozwiewa mit generacyjny, według którego nowe generacje Y, Z, C itp. są tak odmienne od pokoleń swoich rodziców i dziadków, że wywrócą świat do góry nogami; wyjaśnia, czym jest kultura i jak wpływa na ludzi w organizacji; wyjaśnia, dlaczego mnożenie opisów stylów kierowania nikomu się na nic nie przyda. Jest tu skrót historii zainteresowania zjawiskiem przywództwa, są odniesienia do wyników badań naukowych (i pseudonaukowych). Jest przegląd literatury zagranicznej i polskiej wraz ze wskazaniem gdzie oraz jak szukać. Jest lista ludzkich (czyli liderskich) błędów poznawczych wraz z konsekwencjami wynikającymi z ulegania im. Ale przede wszystkim książka pełna jest anegdot, przykładów oraz praktycznych porad dla liderów każdego szczebla zarządzania – od początkującego adepta kierowania po szefa wszystkich szefów.
Jeśli potrzebujesz jednej książki, jednego przewodnika po przywództwie, nie szukaj więcej!


Robert Grzybek na co dzień jest partnerem zarządzającym i prezesem GM Solutions, firmy specjalizującej się w rozwijaniu kompetencji organizacyjnych i indywidualnych w zakresie przywództwa oraz sprzedaży. W przeszłości studiował literaturę, językoznawstwo oraz nauki społeczne - w Polsce, Wielkiej Brytanii i Pakistanie. Posiada tytuł MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Przez 12 lat zarządzał zespołami w organizacjach biznesowych. Największy team jakiemu przewodził liczył blisko 1100 osób.
W 2003 roku dołączył do Greń Communications jako trener i coach. W 2006 wymyślił i założył GM Solutions, gdzie zajmuje się prowadzeniem i realizacją projektów doradczych z zakresu HR oraz dotyczących rozwoju kadr zarządzających, kierownictwa produkcji i działów handlowych.
Poza szkoleniami, konsultingiem i coachingiem pisze oraz wykłada. Przez sześć edycji kierował studiami Zarządzanie zespołem sprzedaży w Akademii im. Leona Koźmińskiego. Poza Koźmińskim współpracował z UJ oraz SGH. W 2010 roku dołączył do stowarzyszenia coachów EMCC. Publikuje m.in. w magazynach Personel i zarządzanie oraz Personel Plus. Jego książka o zarządzaniu zespołami sprzedaży zajęła II miejsce w konkursie Economicus 2016.


Prolog
Wstęp

Rozdział 1. Zamiast krótkiego wprowadzenia
Co to jest przywództwo
Korzenie
Przywództwo a zarządzanie
Moda czy potrzeba
Przywódca a zespół
Synonimy i metafory przywództwa
Motywy popychające do przywódczej roli - ćwiczenie
Motywy popychające do roli lidera
Pułapka typologii

Rozdział 2. Gry, w jakie gramy
Tołdi
Lizusostwo i uniżoność a hierarchia
Usłużność zamiast kompetencji
Minimalizacja wysiłku
Pozorowanie zajętości
Na wczoraj
Nie da się
Priorytety, czyli lista zadań
Ty się nie mylisz, ja się nie pytam
Donosicielstwo
Haki i kwity
Szef erotoman
Dupokrytka i szukanie winnego
Atak
Formalizm
Gra na zwłokę
Skonsultujmy to
Magia słów
Co robić z grami
Kulturowy bigos
Kultura organizacyjna po polsku
Kultura a skuteczność przywództwa

Rozdział 3. Potrzeba zmian
Potrzeba przywództwa
Z perspektywy drugiej połowy XX wieku
Z szerokiej perspektywy
Potrzeba zmian
Typowe zjawiska i wypaczenia
Krytyka przywództwa
Droga szczura

Rozdział 4. Przywództwo zdefiniowane na nowo
Jak rozumieć przywództwo

Rozdział 5. Fundamenty przywództwa
Model przywództwa w pięciu krokach
Kompetencje przywódcze
Jak wzmacniać fundament przywództwa

Rozdział 6. Droga do siebie
Narzędzia samopoznania
Inteligencja ogólna
Testy osobowości
Kwestionariusz IDPE - Insights Discovery
Inne testy i podejścia
Sens, cele i misja

Rozdział 7. Szacunek dla różnorodności
Przyczyny potencjalnych napięć
Sposoby dopasowania
Role w grupie oraz dobór członków
Wielkość i charakterystyka zespołu
Team building
Odkrywanie siebie
Emocjonalność

Rozdział 8. Przywództwo myśli
Odwaga czy szaleństwo
Metody rozwiązywania problemów
Proces rozwiązywania problemów
GPS menedżera - podejmowanie decyzji
Słuchanie a decyzje

Rozdział 9. Zdolność wpływania
Test 11 pytań
Władza a zaufanie
Wywieranie wpływu
Charyzma, magnetyzm i czar
Zarządzanie wizerunkiem i PR
Techniki wywierania wpływu przez menedżerów
Skuteczność poszczególnych technik
Pozostałe taktyki wpływu menedżerskiego
Konsensus - wskazówki dla menedżerów
Angażująca mowa - schemat
Wpływanie na przełożonych

Rozdział 10. Koncentracja na efektach
Planowanie i cele
Cele, MBO i Deming
Współczesne podejścia do motywowania
Pink, Fowler, Laloux
Krytyka współczesnych podejść

Rozdział 11. Inicjowanie zmian i przewodzenie im
Zmiana w organizacji
Zmiana jako proces transformacji
Rady dla pracowników organizacji przechodzących transformacje
Jaguar - studium przypadku
Rozwój podwładnych

Rozdział 12. Lider wobec typowych wyzwań
Radzenie sobie z konkurentem
Stawianie granic i stopniowanie reakcji
Rozmowa korygująca
Trudne rozmowy
Słabe rezultaty
Różnorodność pokoleniowa (ech, ci młodzi)
Wypalenie zawodowe

Rozdział 13. Samodoskonalenie
Czy można rozwijać kompetencje liderskie
Optymistyczna perspektywa
Plan rozwoju
Ostatnie ćwiczenie

Rozdział 14. Przywództwo kobiece
Uprzedzenia
Obecność kobiet na stanowiskach zarządczych
Co robić?

Zakończenie
Parę osobistych przemyśleń na podsumowanie
Co dalej?

Dodatek. Słynne eksperymenty
Eksperyment Milgrama
Asch i potrzeba konformizmu
Rozproszenie odpowiedzialności
Zimbardo eksperyment więzienny
Tajfel i paradygmat grupy minimalnej
Automatyczne zachowania
Wybiórcza percepcja
Odraczanie gratyfikacji
Robbers Cave i konflikt międzygrupowy
Niebieskoocy
Dysonans poznawczy
Efekt Hawthorne
Efekt fałszywej powszechności
Harvard Grant Study
Samoocena i status a szczęście
Dobry samarytanin - skąd się bierze altruizm

Bibliografia


280 stron, Format: 13.8x21.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022