Marketing 4.0
Philip Kotler ponownie łączy siły z Hermawanem Kartajayą i Iwanem Setiawanem z
MarkPlus Inc., by podzielić się z nami sposobami wpływania na konsumentów w ich podróży
ku zakupowi produktu.
Tym razem pionierzy nowego podejścia uciekli się do pomocy zaawansowanych
technologii, by się dowiedzieć, kim są konsumenci i w jaki sposób podejmują decyzje.
W Marketingu 4.0 pokazują nam, jak świadomych konsumentów przekształcić w naszych
orędowników. Tradycyjna ścieżka prowadząca do zakupu (rozbudzenie świadomości,
przykucie uwagi, zadawanie pytań i działanie) została poszerzona o etap orędownictwa,
gdyż opinie naszych krewnych i znajomych mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe.
W pełni uaktualniony opis owej ścieżki tłumaczy mechanizm działania orędownictwa,
wyjaśnia, jak do niego zachęcać, oraz przedstawia strategie budowania
spersonalizowanego doświadczenia konsumenckiego przy pomocy skutecznych pomiarów i
innowacyjnych najlepszych praktyk marketingowych.
Książka Marketing 4.0 przygotuje cię do skoku naprzód bez potrzeby wcześniejszego
zdobywania wiedzy z zakresu analityki czy informatyki.
Umożliwi ci:
- zdobycie wiedzy na podstawie big data na temat nowych sposobów wydawania pieniędzy
przez konsumentów oraz trzech wpływowych subkultur: młodzieży, kobiet oraz netizenów,
czyli obywateli Sieci;
- zapoznanie się z przykładami tego, jak marketing 4.0 wspomaga produktywność poprzez
angażowanie konsumentów na każdym etapie ich ścieżki do zakupu poprzez cyfrowy rynek;
- zredefiniowanie zaangażowania konsumenta w erze cyfrowej, włączając w to marketing
humanocentryczny, tworzenie rozmów konsumenckich oraz strategie wielokanałowe.
Przejście od marketingu tradycyjnego do cyfrowego nie jest wcale trudne, jeśli mamy
do dyspozycji oferowane w książce praktyczne porady i intuicyjne wyjaśnienia, które można
natychmiast zastosować. Podsumowanie na koniec każdego rozdziału zawiera skrót najważniejszych
tematów, by książka jeszcze lepiej sprawdziła się w roli codziennego przewodnika i
punktu odniesienia. Pytania skłaniające do refleksji mają na celu sprowokowanie
czytelnika do wejścia na drogę własnych odkryć, a także właściwe pokierowanie
dyskusją, gdy nadejdzie czas zapoznania z nowym podejściem całej organizacji.
Świat technologii wprost pędzi, a każda zmiana
przyspiesza kolejną. To niezwykle ważne, aby marketerzy działający w takim otoczeniu
mieli jakiś pułap startowy i punkt odniesienia, by móc posuwać się do przodu.
Marketing 4.0 jest właśnie tego rodzaju punktem startowym, a także bezcennym źródłem
informacji i pomysłów dla każdego, kto próbuje kształtować i zrozumieć cyfrową i
mobilną przyszłość.
Howard Tullman, dyrektor zarządzający Chicagoland
Entrepreneurial Center/1871
Internet i informatyzacja świata radykalnie odmieniły marketing. Ta książka
otwiera nam oczy na to, jak powinien wyglądać marketing nowej ery.
Herman Simon, założyciel i przewodniczący Simon-Kucher &
Partners
Phil Kotler trzyma rękę na pulsie i zawsze wie, co nowego słychać w
marketingu. Nikt nie może się z nim równać. Jego zdolność do identyfikowania i
interpretowania nowych trendów w marketingu jest zadziwiająca. Dzięki książce
Marketing 4.0 Kotler i pozostali współautorzy torują ścieżkę do sukcesu w nowej
erze. To bez wątpienia książka, którą musicie w tym roku przeczytać.
Kevin Lane Keller, profesor marketingu, Tuck School of Business
Wspaniały przewodnik po transformacjach, które już się dokonują i stanowią
wyzwanie dla dotychczasowych praktyk marketingowych. Zdezorientowani marketerzy nauczą
się, jak radzić sobie ze zmianami w układzie sił i wykorzystać możliwości, jakie
daje era cyfrowa, by wszystko zaczęło działać na ich korzyść.
George S. Day, professor emeritus, Wharton School przy University
of Pennsylvania
PROLOG. Od marketingu 3.0 do marketingu 4.0
CZĘŚĆ I Główne trendy kształtujące marketing
1. Zmiana układu sił - władza przechodzi w ręce klientów połączonych ze
sobą w Sieci
Od sił wyłączających do relacji integrujących
Od relacji pionowych do relacji poziomych
Od indywidualizmu do społeczności
Podsumowanie. Relacje poziome, integracyjne i społeczne
2. Paradoksy marketingu w kontekście mocno powiązanych ze sobą
klientów
Mity na temat łączności i powiązań z innymi
Podsumowanie. Marketing i paradoksy
3. Wpływowe subkultury cyfrowe
Młodzi - zdobycie umysłów
Kobiety. Zwiększanie udziału w rynku
Netizeni, czyli jak zdobyć serca klientów
Podsumowanie. Młodzi, kobiety i obywatele Sieci
4. Marketing 4.0 w erze cyfrowej
Od marketingu tradycyjnego do cyfrowego
Integracja marketingu tradycyjnego i cyfrowego
Podsumowanie. Nowa definicja marketingu w erze cyfrowej
CZĘŚĆ II Nowe ramy marketingu w czasach gospodarki cyfrowej
5. Nowa ścieżka klienta
Ścieżki zakupowe - od czterech A do pięciu A
Od świadomości do orędownictwa - trójkąt wpływów
Podsumowanie. Świadomość, atrakcyjność, pytanie,
działanie i orędownictwo
6. Mierniki produktywności marketingowej
Wprowadzenie współczynników PAR i BAR
Rozłożenie PAR i BAR na czynniki pierwsze
Zwiększanie produktywności
Podsumowanie. PAR (współczynnik zakupu marki) i BAR (współczynnik orędownictwa marki)
7. Archetypy i najlepsze praktyki
Cztery główne archetypy branżowe
Cztery najlepsze praktyki marketingowe
Podsumowanie. Nauka płynąca z różnych branż
CZĘŚĆ III Zastosowanie taktycznego marketingu w erze gospodarki cyfrowej
8. Marketing humanocentryczny służący atrakcyjności marki
Zrozumienie ludzi za pomocą cyfrowej antropologii
Budowanie sześciu atrybutów humanocentrycznych marek
Podsumowanie. Gdy marki stają się ludzkie
9. Marketing treści wzbudzający ciekawość
Treść to nowa reklama, #hashtag to nowy slogan
Marketing treści krok po kroku
Podsumowanie. Prowokowanie rozmów
poprzez publikację treści
10. Marketing wielokanałowy służący zaangażowaniu
Era marketingu wielokanałowego
Marketing wielokanałowy krok po kroku
Podsumowanie. Integracja najlepszych aspektów kanałów online i offline
11. Marketing zaangażowania służący budowaniu więzi
Doskonalenie cyfrowego doświadczenia konsumenckiego za pomocą aplikacji mobilnych
Rozwiązywanie problemów za pomocą społecznościowego CRM
Prowokowanie pożądanych zachowań dzięki grywalizacji
Podsumowanie. Aplikacje mobilne, społecznościowy
CRM i grywalizacja
EPILOG. Efekt WOW!
Czym jest WOW?
Zadowolenie, doświadczenie, zaangażowanie - WOW!
Czy jesteś gotów na WOW?
Podziękowania
O autorach
184 strony, Format: 15.8x23.2, oprawa miękka