|
JAKOŚĆ PRACY W PROCESIE KONKUROWANIA O KAPITAŁ LUDZKI W GOSPODARCE TURYSTYCZNEJ
BEDNARSKA M. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2018, wydanie Icena netto: 54.00 Twoja cena 51,30 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jakość pracy w procesie konkurowania o kapitał ludzki w gospodarce turystycznej
Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał
ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej.
Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana
jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi
konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące
nawiązywania i rozwiązywania relacji z pracodawcami oraz na ich gotowość do aktywnego
angażowania swojego potencjału w osiąganie celów zatrudniających organizacji.
Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest
teoretycznym podstawom rozważań nad rolą jakości pracy w konkurowaniu o kapitał
ludzki na współczesnym rynku turystycznym. W szczególności uwagę poświęcono istocie
i cechom kapitału ludzkiego oraz jego miejscu w strukturze źródeł przewagi
konkurencyjnej. Na tym tle zaprezentowano koncepcję jakości pracy oraz jej determinanty
i następstwa, a także ilościowe i jakościowe aspekty zatrudnienia w gospodarce
turystycznej.
Druga część opracowania stanowi empiryczną weryfikację zależności pomiędzy
jakością pracy a potencjałem konkurencyjności na rynku turystycznym. Weryfikacji tej
dokonano na podstawie ogólnopolskich badań pierwotnych przeprowadzonych wśród
aktualnych i potencjalnych pracobiorców. Aktualnymi pracobiorcami są osoby świadczące
pracę w tzw. charakterystycznych rodzajach działalności turystycznej (tj. podmiotach
prowadzących działalność usługową związaną z zakwaterowaniem, wyżywieniem,
organizacją turystyki i pośrednictwem turystycznym, transportem pasażerskim oraz
kulturą, rozrywką i rekreacją).
Książka zainteresuje specjalistów zajmujących się planowaniem rozwoju turystyki na
szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym, w szczególności przedstawicieli organów
administracji rządowej i samorządowej oraz lokalnych i regionalnych organizacji
turystycznych, członków stowarzyszeń i organizacji branżowych skupiających
przedsiębiorców funkcjonujących na rynku turystycznym oraz osoby odpowiedzialne za
kształtowanie programów studiów dla kierunków związanych z turystyką.
Wstęp
Rozdział 1. Jakość pracy w świetle koncepcji kapitału ludzkiego
1.1. Pojęcie i cechy kapitału ludzkiego
1.2. Rola kapitału ludzkiego w kształtowaniu konkurencyjności organizacji gospodarczej
1.3. Ekonomia behawioralna jako podstawa badania zachowań jednostek na rynku pracy
1.4. Jakość pracy - istota, pomiar i skutki
Rozdział 2. Gospodarka turystyczna jako pracodawca - aspekty ilościowe i
jakościowe
2.1. Gospodarka turystyczna jako mezosystem
2.2. Rozmiary zatrudnienia w turystyce
2.3. Cechy pracy w gospodarce turystycznej
2.4. Zalety i wady pracy w turystyce w świetle dotychczasowych badań empirycznych
Rozdział 3. Koncepcja i metodyczne podstawy badań jakości pracy w gospodarce
turystycznej
3.1. Cel i zakres badań
3.2. Dobór próby i charakterystyka respondentów
3.3. Metody i narzędzia badawcze
Rozdział 4. Jakość pracy w gospodarce turystycznej z perspektywy aktualnych i
potencjalnych pracobiorców
4.1. Model pomiaru jakości pracy w gospodarce turystycznej
4.2. Ocena jakości pracy w gospodarce turystycznej przez aktualnych i potencjalnych
pracobiorców
4.3. Segmentacja aktualnych i potencjalnych pracobiorców w gospodarce turystycznej
Rozdział 5. Wpływ jakości pracy na skuteczność konkurowania o pracobiorców w
gospodarce turystycznej
5.1. Jakość pracy w turystyce a zaangażowanie i lojalność aktualnych pracobiorców
5.2. Jakość pracy w turystyce a skłonność do podjęcia pracy i kontynuacji kariery
przez potencjalnych pracobiorców
5.3. Wnioski z badań, ich ograniczenia i kierunki dalszych prac badawczych
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
228 stron, Format: 15.8x22.9, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|