ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 49.90 47,41   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRZYWÓDZTWO W ERZE CYFROWEJ SPOSOBY POKONYWANIA OGRANICZEŃ NA PLATFORMACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH


KORZYŃSKI P.

wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 49.90 Twoja cena  47,41 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Przywództwo w erze cyfrowej

Sposoby pokonywania ograniczeń na platformach społecznościowych


Bycie liderem w erze cyfrowej oznacza wiele nowych wyzwań, ponieważ podwładni są bardziej niezależni finansowo, lepiej wykształceni i mogą łatwiej zmieniać pracę. To sprawia, że liderzy napotykają coraz więcej barier w odgrywaniu swojej roli.

W tym kontekście na szczególną uwagę zasługuje omówiona w książce teoria ograniczonego przywództwa, zgodnie z którą liderzy muszą się zmierzyć z wieloma ograniczeniami. Jednak era cyfrowa, stwarzając wyzwania, oferuje zarazem narzędzia, takie jak platformy społecznościowe, pomagające liderom w przewodzeniu.

Publikacja jest wynikiem kilkuletnich badań nad fenomenem przywództwa w erze cyfrowej prowadzonych m.in. na Harvard University oraz w INSEAD Business School, a także doświadczenia zdobytego podczas realizacji projektów doradczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi na rynkach polskim i zagranicznym.

Liderzy w erze cyfrowej – choć muszą działać pod ogromną presją nowych wyzwań i w warunkach ograniczonego przywództwa – mogą dzięki wykorzystaniu platform społecznościowych sprostać tym wyzwaniom i efektywnie odgrywać swoje role przywódcze.


Dr Paweł Korzyński – pracownik Katedry Zarządzania Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2011–2013 stypendysta na Harvard University. Od 2014 roku współpracownik INSEAD Business School w zakresie realizacji projektów badawczych. Zainteresowania badawcze dra Korzyńskiego koncentrują się wokół przywództwa, mediów społecznościowych oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Jego artykuły dotyczące powyższych obszarów badawczych ukazały się m.in. w „International Journal of Manpower”, „Journal of Managerial Psychology”, „Business Horizons”, „European Management Journal” oraz „Harvard Business Review”. Dr Korzyński pełni funkcję redaktora naczelnego „Journal of Management and Business Administration. Central Europe” oraz edytora pomocniczego w „Management Decisions”. Oprócz pracy akademickiej realizuje projekty doradcze jako partner w globalnej firmie executive search N2Growth.


Wprowadzenie

Rozdział 1. TEORIE PRZYWÓDZTWA W ORGANIZACJI - MODYFIKACJA PARADYGMATU
1.1. Przywództwo w naukach o zarządzaniu
1.2. Wybór teorii przywództwa w kontekście ery cyfrowej
1.2.1. Teoria przywództwa sytuacyjnego
1.2.2. Teoria przywództwa autentycznego
1.2.3. Teoria przywództwa transformacyjnego
1.2.4. Teoria przywództwa "wychodzącego poza granice organizacji"
1.2.5. Teoria ograniczonego przywództwa
1.3. Luka badawcza w przywództwie z wykorzystaniem platform społecznościowych

Rozdział 2. TERMINOLOGIA I BADANIA W ZAKRESIE INTERNETOWYCH PLATFORM SPOŁECZNOŚCIOWYCH
2.1. Obecność liderów na internetowych platformach społecznościowych
2.2. Terminologia internetowych platform społecznościowych
2.3. Typologia internetowych platform społecznościowych
2.3.1. Platformy otwartej treści i współpracy
2.3.2. Profesjonalne platformy społecznościowe
2.3.3. Graficzne i filmowe platformy społecznościowe
2.3.4. Mikroblogowe platformy społecznościowe
2.3.5. Relacyjne platformy społecznościowe
2.3.6. Pozostałe społeczności

Rozdział 3. CZYNNIKI ZWIĄZANE Z POKONYWANIEM OGRANICZEŃ - PRZEGLĄD LITERATURY
3.1. Pokonywanie ograniczeń lidera
3.2. Pokonywanie ograniczeń komunikacyjnych
3.3. Pokonywanie ograniczeń instytucjonalnych
3.4. Pokonywanie ograniczeń kulturowych
3.5. Pokonywanie ograniczeń motywacyjnych
3.6. Pokonywanie ograniczeń kompetencyjnych
3.7. Pokonywanie ograniczeń emocjonalnych
3.8. Pokonywanie ograniczeń informacyjnych
3.9. Pokonywanie ograniczeń politycznych
3.10. Pokonywanie ograniczeń etycznych

Rozdział 4. ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE
4.1. Przedmiot, hipotezy, cel, zakres badań oraz uzasadnienie wyboru metody badawczej
4.2. Przebieg badania
4.3. Charakterystyka uczestników badań

Rozdział 5. POKONYWANIE OGRANICZEŃ PRZEZ LIDERÓW W ŚWIETLE BADAŃ EMPIRYCZNYCH
5.1. Użyteczność technologii społecznościowych dla pokonywania ograniczeń przez liderów - rezultaty badań i dyskusja
5.2. Pokonywanie ograniczeń komunikacyjnych
5.3. Pokonywanie ograniczeń instytucjonalnych
5.4. Pokonywanie ograniczeń kulturowych
5.5. Pokonywanie ograniczeń motywacyjnych
5.6. Pokonywanie ograniczeń kompetencyjnych
5.7. Pokonywanie ograniczeń emocjonalnych
5.8. Pokonywanie ograniczeń informacyjnych
5.9. Pokonywanie ograniczeń politycznych
5.10. Pokonywanie ograniczeń etycznych
5.11. Synteza wyników badań nad ograniczeniami w realizacji funkcji lidera

Rozdział 6. IMPLIKACJE Z BADANIA
6.1. Implikacje teoretyczne
6.2. Implikacje praktyczne dla realizacji funkcji lidera
6.3. Implikacje dydaktyczne
6.4. Ograniczone przywództwo w erze cyfrowej oraz rekomendacje dla dalszych badań

Podziękowania
Bibliografia

Załącznik 1. Kwestionariusz w badaniu użyteczności platform dla liderów
Załącznik 2. Kwestionariusz użyty w badaniu komunikacji i zaangażowania Załącznik 3. Kwestionariusz użyty w międzynarodowym badaniu kariery
Załącznik 4. Kwestionariusz użyty w polskim badaniu kariery
Załącznik 5. Kwestionariusz użyty w badaniu ograniczonego przywództwa Załącznik 6. Tabele wyników regresji i testu Wilcoxona z badania użyteczności platform dla liderów
Załącznik 7. Tabele wyników regresji z badania komunikacji i zaangażowania
Załącznik 8. Tabela wyników regresji z międzynarodowego badania kariery
Załącznik 9. Tabela wyników regresji z polskiego badania kariery
Załącznik 10. Tabela wyników regresji z badania ograniczonego przywództwa

Spis tabel
Spis rysunków


256 stron, Format: 16.3x23.5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022