ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SMOKI I GAZELE RZECZ O WSPÓŁCZESNYM PEJZAŻU SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI BIZNESU


FRYZEŁ B.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Smoki i gazele

Rzecz o współczesnym pejzażu społecznej odpowiedzialności biznesu


Poza dobrą monografią zagadnienia, praca zawiera interesujące opisy rozwiązań praktycznych, w szczególności ukazuje miejsce CSR w strategiach korporacji transnarodowych. Jest zatem także dobrym przewodnikiem w tym obszarze problemowym dla praktyków zarządzania oraz materiałem wspierającym proces dydaktyczny. daje także czytelnikowi z obszaru praktyki gospodarczej impuls do dokonania konfrontacji tych poglądów z osobistymi doświadczeniami.

W powszechnej opinii rysuje się obraz korporacji jako podmiotów agresywnych, żarłocznych, a jednocześnie umykających kontroli i społecznemu nadzorowi. Autorka dostrzega i omawia te kwestie. Wskazuje, iż ich źródłem są siły tworzące dynamikę strategii ekspansji międzynarodowej firm, a konflikt interesów jest nieuchronnie w nią wpisany, a nawet podyktowany inherentną logiką systemów ekonomicznych. Na tym tle interesująca i silnie brzmiąca jest zatem obserwacja Autorki mówiąca, iż głównymi promotorami wskazanej roli CSR są właśnie korporacje transnarodowe.

Z recenzji prof. dr. hab. inż. Andrzeja Matczewskiego


Barbara Fryzeł, dr habilitowana nauk ekonomicznych, jest wykładowcą Uniwersytetu Jagiellońskiego i kierownikiem Zakładu Zachowań Organizacyjnych. Jej obszar zainteresowań naukowych to kulturowe i behawioralne aspekty społecznej odpowiedzialności biznesu, a także etyka behawioralna. W ostatnich latach realizowała granty badawcze, analizując strategie CSR, ich wpływ na zachowania konsumenckie, a także na tożsamość organizacyjną. Jako laureatka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej odbyła staż Post-Doctoral Research Fellowship na University College London. Ma doświadczenie menadżerskie w sektorze paliwowym oraz międzynarodowego doradztwa w obszarze nieruchomości komercyjnych.


Zamiast wstępu
Dlaczego smoki i gazele?
Miejsce na półce
Neutralność badacza a zaangażowanie dydaktyka

Etyczna i odpowiedzialna organizacja - o naukowym pozytywizmie i poszukiwaniu racjonalności
"Dylemat wagonika i kładki"
"Zgniłe jabłka" i "brudne beczki"

Współczesne wyzwania cywilizacyjne i społeczne
Redystrybucja

Co promuje koncepcję społecznej odpowiedzialności biznesu, czyli kilka słów o korporacjach transnarodowych
Władza korporacyjna
Czynniki globalizacji i duże korporacje
Korporacje a państwa narodowe
Przykłady największych fuzji i ich wartość
Obszary wpływu korporacji
Outsourcing
Specyfika sektorowa CSR

Źródła społecznej odpowiedzialności biznesu

CSR jako strategia
Sposoby praktykowania CSR
CSR jako sygnał wiarygodności
CSR i emocjonalność konsumenta - nowe spojrzenie
Rezultaty praktycznego stosowania koncepcji CSR
Waga przypisywanych motywacji
Kulturowe uwarunkowania odpowiedzialnych postaw - korupcja
Hipernormy
Krytycznie o CSR

Instytucjonalizacja CSR i zagadnienia pokrewne
Zrównoważony rozwój i ekonomia w obiegu zamkniętym

Zarządzanie CSR
Jak budować relacje z interesariuszami?
Jak kształcić etycznych i odpowiedzialnych menedżerów?

Zakończenie, czyli refleksja o ryzyku etycznym i systemowych uwarunkowaniach (nie)etycznego zachowania

Bibliografia


146 stron, Format: 15.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022