„Komunikowanie wartości zdrowia w polskich kampaniach społecznych –
wymiar edukacyjny” to publikacja interdyscyplinarna, stanowiąca studium wiedzy z
zakresu kampanii społecznych.
Jej podstawowym założeniem jest prezentacja swoistych cech, podobieństw i
różnic, a także – związków i zależności dotyczących metod działania, poglądów
oraz sfery wartości zawartych w poszczególnych akcjach korzystnych społecznie.
Spis treści:
Wstęp
Część pierwsza KOMUNIKOWANIE WARTOŚCI ZDROWIA W KULTURZE POPULARNEJ
Rozdział I
Komunikacja społeczna we współczesnej kulturze medialnej - promowanie wartości
zdrowia w aspekcie edukacyjnym
1. Kultura w ujęciu koncepcji drugiej rzeczywistości i antropologii kulturowej
2. Komunikacja jako podstawa kultury popularnej
3. Aspekty edukacyjne i kulturowe wpływu mass mediów
Rozdział II
Życie i zdrowie we współczesnym systemie wartości
1. Kształtowanie wartości i postaw
2. Istnienie wartości i ich podstawy filozoficzne
3. Wartości w świecie człowieka
4. Charakterystyka terminologiczna zdrowia jako wartości
5. Zdrowie i zachowania zdrowotne w wymiarze historyczno-kulturowym
6. Zdrowie jako brak choroby
7. Zachowania zdrowotne a styl życia
8. Promocja zdrowia
9. Zdrowie i jego korelaty jako wartość promowana w mediach
Część druga POWSTANIE I EWOLUCJA KAMPANII SPOŁECZNYCH
Rozdział I
Kształtowanie się idei kampanii społecznych
1. Reklama jako podstawa kampanii społecznych
2. (War) Advertising Council jako inspiracja polskich kampanii społecznych
Rozdział II
Propagowanie wartości zdrowia w zagranicznych kampaniach społecznych po 1945 r.
1. Amerykańskie kampanie prozdrowotne i ich polskie odpowiedniki
2. Europejskie i azjatyckie adaptacje Advertising Council
Część trzecia PODSTAWY TWORZENIA KAMPANII I DZIAŁAŃ PROSPOŁECZNYCH W
POLSCE
Rozdział I
Działalność filantropijna i dobroczynność jako inspiracja akcji
prospołecznych
Rozdział III
Wartość zdrowia w kampaniach społecznych tworzonych przez organizacje non
profit i firmy/przedsiębiorstwa
1. Promocja ekologii i ochrony środowiska
2. Propagowanie działań chroniących zdrowie społeczne
3. Popularyzacja zdrowia psychicznego
4. Profilaktyka zdrowotna i promocja zdrowego stylu życia
5. Metody i techniki komunikowania w kampaniach sygnowanych przez firmy/przedsiębiorstwa
6. Metody i techniki komunikowania w kampaniach prowadzonych przez organizacje non profit
Podsumowanie wyników badań
Wnioski końcowe
Bibliografia
1. Literatura przedmiotu
2. Zasoby sieci World Wide Web
3. Materiały źródłowe, archiwa i zbiory
4. Materiały źródłowe, archiwa i zbiory wirtualne
Indeks tabel
Indeks rycin
Rozdział II
Polskie kampanie społeczne jako metoda wsparcia działań administracji
publicznej
1. Popularyzacja zdrowia fizycznego
2. Propagowanie zdrowia społecznego
3. Promocja ochrony środowiska
4. Metody i techniki komunikowania treści prozdrowotnych
414 stron, B5, oprawa miękka