Uwielbiamy medycynę. Z zapartym tchem oglądamy seriale o lekarzach, gładko połykamy
dziesiątki reklam cudownych leków, pomagających na każdą dolegliwość —
dostępnych oczywiście bez recepty. Nawet nie przychodzi nam do głowy, że rynek leków
i udających je substancji to wielomiliardowy, międzynarodowy biznes. Leczenie ludzi to
tylko jego skutek uboczny, celem podstawowym zaś jest drenowanie naszych kieszeni
(okazjonalnie również mózgów). Tubą tego biznesu są media, nieustannie goniące za
najdrobniejszą sensacją, informujące o wynikach najnowszych badań w tonie
hurraoptymizmu lub paniki. A w samym środku tej idealniej maszynki do robienia pieniędzy
znajdujemy się my — konsumenci regularnie robieni w bambuko!
Masz dość bycia obiektem manipulacji?
Zostań świadomym konsumentem i uzbrój się przeciw:
- zgubnym praktykom wielkiego przemysłu farmaceutycznego,
- nonsensom o przeciwrakowym działaniu tych czy innych produktów
żywnościowych,
- głupim formom informowania o wynikach badań naukowych,
- szukającym sensacji i siejącym panikę dziennikarzom,
- niewiarygodnym wynikom statystycznym i nierzetelnym badaniom naukowym,
- cudownym skutkom stosowania homeopatii i suplementów diety.
Spis treści:
Wprowadzenie (7)
Rozdział 1. Podejrzana substancja (13)
Rozdział 2. Gimnastyka mózgu (25)
Rozdział 3. Progenium XY (33)
Rozdział 4. Homeopatia (41)
Rozdział 5. Efekt placebo (75)
Rozdział 6. Un non-sens du jour (97)
Rozdział 7. Doktor Gillian McKeith (121)
Rozdział 8. "Tabletka rozwiązuje złożony problem społeczny" (145)
Rozdział 9. Profesor Patrick Holford (169)
Rozdział 10. Doktor pozwie Cię teraz do sądu (189)
Rozdział 11. Czy klasyczna medycyna jest złem? (205)
Rozdział 12. Jak media lansują opaczne rozumienie nauki przez społeczeństwo?
(229)
Rozdział 13. Dlaczego mądrzy ludzie wierzą w bzdury? (247)
Rozdział 14. Zła statystyka (261)
Rozdział 15. Medyczne strachy (281)
Rozdział 16. Medialna bzdura - afera ze szczepionką MMR (293)
I jeszcze jedna sprawa... (333)
Interesujące pozycje książkowe oraz podziękowania (341)
Przypisy do rozdziałów (345)
360 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka