ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DIAGNOZA TYPÓW UCZNIÓW


RIEBISCH R.

wydawnictwo: GWP , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 32.90 Twoja cena  31,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Diagnoza typów uczniów


  • Jakimi typami uczniów są twoi podopieczni?

  • Czym charakteryzuje się typ intelektualny?

  • Jakie zadania są najlepsze dla typu emocjonalnego?

  • Jak zaangażować i zmotywować typ działający?

  • Co wpływa na wyniki osiągane przez typ współpracujący?

  • Jak, pracując z grupą, dotrzeć do każdego ucznia?


Diagnoza typów uczniów została napisana przez praktyków dla praktyków i stanowi odpowiedź na aktualne potrzeby i problemy współczesnej edukacji.

Autorzy, opierając się na własnym bogatym doświadczeniu i wynikach najnowszych badań, pokazują, jak poprawnie zdiagnozować ucznia: jego styl uczenia się, sposób rozumienia i postrzegania świata. Wyjaśniają też, jak wielkie znaczenie dla sukcesów uczniów ma sam nauczyciel – jego postawa i styl nauczania.

Dzięki kompleksowemu omówieniu czterech podstawowych typów inteligencji i stylów uczenia się oraz wielu skutecznych i sprawdzonych metod indywidualizowania nauki dowiesz się, jak dobrać odpowiedni styl prowadzenia zajęć do typów twoich uczniów i poprawić osiągane wyniki. Praktyczne rady podpowiedzą ci, jak udoskonalić i usprawnić codzienną pracę z dużymi i zróżnicowanymi klasami, a zawarte w książce przejrzyste arkusze i ankiety diagnostyczne ułatwią zrozumienie indywidualnego zachowania ucznia, jego możliwości i ograniczeń.

Dzięki tej książce dowiesz się, jak nauczyć wszystkich, tego samego i w tym samym czasie, ale w indywidualny sposób!


Roswitha Riebisch – ukończyła studia pedagogiczne w zakresie matematyki i sportu oraz pedagogiki terapeutycznej; pracowała jako nauczycielka w szkole w Berlinie, a także jako pedagog i terapeuta w szkole w Neuwied, gdzie była odpowiedzialna za indywidualne wspieranie uczniów, kierowanie działem terapii, przyjmowanie nowych uczniów i integrację zespołów klasowych. Zajmowała się również wsparciem metodyczno-dydaktycznym nauczycieli oraz doradztwem wychowawczym. Uczestniczyła w projekcie dotyczącym rozwoju szkół w aspekcie orientowania osobowego nauczycieli, prowadziła seminaria na ten temat jako wykładowca w Instytucie Doskonalenia i Dokształcania Nauczycieli w Moguncji.

Hubert Luszczynski – ukończył studia z politologii, historii i geografii na Wydziale Pedagogiki Szkół Średnich Uniwersytetu im. Jana Gutenberga w Moguncji, pracował jako nauczyciel w szkole średniej, wykładowca i moderator w Centrum Kształcenia Politycznego w Koblencji. Był osobistym asystentem wiceministra kultury w Ministerstwie Kultury w Moguncji, dyrektorem szkoły i inspektorem wydziału szkół ponadgimnazjalnych i zbiorczych. Prowadzi seminaria doskonalące dla nauczycieli i pracowników nadzoru pedagogicznego. Jest autorem licznych artykułów dotyczących rozwoju osobowego, partnerskiej kultury szkolnej, marketingu szkolnego, zarządzania jakością i polsko-niemieckiego partnerstwa szkół. W kwietniu 2013 otrzymał od prezydenta Krakowa odznaczenie Honoris Gratia.


Przedmowa

Rozdział 1
Wprowadzenie do tematu

Rozdział 2
Typologia uczniów
2.1. Cztery podstawowe typy uczniów
2.2. Mocne i słabe strony czterech typów
2.3. Typ a temperament

Rozdział 3
Przykładowy opis i analiza przypadku dziecka
3.1. Zebranie faktów
3.2. Arkusz do diagnozy typu ucznia
3.3. Przyporządkowanie typu a indywidualny profil zdolności
3.4. Postępowanie z typami mieszanymi
3.5. Niebezpieczeństwa związane z posługiwaniem się typologią

Rozdział 4
Cztery podstawowe typy uczniów i adekwatne do nich zachowania nauczycieli
4.1. Podjęcie decyzji
4.2. Kompetencje kluczowe
4.3. Wspieranie mocnych stron – wyrównywanie trudności edukacyjnych
4.4. Podjęcie uchwały
4.5. Lista pomysłów i wskazówek metodycznych dostosowanych do typu ucznia
4.6. Podsumowanie

Rozdział 5
Moja postawa jako nauczyciela i jej oddziaływanie na cztery podstawowe typy uczniów
5.1. Jakie jest moje zachowanie na lekcji?
5.2. Nauczyciel typ intelektualny
5.3. Nauczyciel typ współpracujący
5.4. Nauczyciel typ działający
5.5. Nauczyciel typ emocjonalny

Rozdział 6
Heterogeniczność osobowości uczniów i nauczycieli a codzienność szkolna
6.1. Ułatwianie pracy nauczyciela dzięki typologii uczniów
6.2. Tworzenie profilu klasy

Rozdział 7
Ewaluacja wniosków

Rozdział 8
Najważniejsze wskazówki

Rozdział 9
Perspektywa

Załączniki
Załącznik 1 Miejsce naszej koncepcji wśród różnych teorii rozwoju szkoły
Załącznik 2a Arkusz obserwacji osobowości ucznia i sytuacji w klasie
Załącznik 2b Ankieta dla ucznia
Załącznik 2c Wskazówki do ustrukturyzowanej rozmowy wychowawcy z rodzicem
Załącznik 3a Arkusz do diagnozy typu ucznia
Załącznik 3b Tabela oceny wyników arkusza diagnostycznego
Załącznik 4 Cztery podstawowe typy uczniów oraz oczekiwane zachowania nauczyciela
Załącznik 5 Indywidualny katalog działań
Załącznik 6 Arkusz ewaluacyjny
Załącznik 7 Krótka charakterystyka czterech typów zachowań uczniów

Bibliografia


160 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022