ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MICROSTATION V8 XM EDITION WERSJA 8.9 POLSKA I ANGIELSKA


ZIELIŃSKI T. WŁODAREK P.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2010, wydanie I

cena netto: 80.90 Twoja cena  76,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

MicroStation V8 XM Edition wersja 8.9 polska i angielska

Program do komputerowego wspomagania projektowania


Książka jest opisem jednego z najbardziej popularnych na świecie programów do komputerowego wspomagania projektowania (CAD).

 

W Polsce jest on wykorzystywany, wraz z branżowymi nakładkami, przede wszystkim w drogownictwie, geodezji oraz architekturze.

 

Książka jest przeznaczona dla początkujących i średniozaawansowanych użytkowników programu.


1. Uwagi wstępne
1.1. Ogólne informacje o programie
1.2. Środowisko pracy i wymagania sprzętowe
1.3. Układ książki

2. Ogólne zasady pracy z programem
2.1. Instalacja i aktywacja programu
2.2. Uruchomienie programu
2.3. Menedżer MicroStation {MicroStation Manager}
2.3.1. Utworzenie nowego pliku
2.3.2. Wczytanie pliku istniejącego
2.3.3. Indywidualna konfiguracja użytkownika
2.4. Układ ekranu
2.5. Ogólne zasady korzystania z programu
2.6. Ustalenie parametrów pracy w pliku projektowym
2.7. Obsługa palet narzędziowych
2.8. Obsługa okien widokowych
2.9. Operacje na warstwach
2.10. Operacje na modelach
2.11. Korzystanie z biblioteki DGNLIB {DGNLIB Library}
2.12. Korzystanie z pomocy
2.13. Zakończenie pracy z programem
2.13.1. Zapisanie ustawień
2.13.2. Kompresja pliku projektowego

3. Narzędzia wspomagające
3.1. Atrybuty {Attributes}
3.2. Narzędzia podstawowe {Primary Tools}
3.2.1. Ogólny opis palety
3.2.2. Informacja o elementach
3.2.3. AccuDraw – wspomaganie precyzyjnego rysowania
3.3. Standardowa {Standard} – paleta operacji na plikach i edycji
3.4. Przyciąganie do istniejących elementów
3.5. Blokady
3.6. Wpisania {Key-in} – okno wprowadzania poleceń klawiaturowych

4. Działania dostępne w programie
4.1. Rysowanie elementów
4.2. Wpisywanie i modyfikacja tekstów
4.3. Praca z komórkami
4.4. Praca ze znacznikami
4.5. Selekcja elementów
4.6. Modyfikacja elementów
4.7. Wymiarowanie
4.8. Tworzenie własnych linii i ich modyfikacja
4.8.1. Wielolinie
4.8.2. Linie niestandardowe
4.9. Praca z plikami dowiązanymi
4.9.1. Informacje ogólne
4.9.2. Pliki wektorowe
4.9.3. Pliki rastrowe
4.10. Projekty 3D
4.10.1. Zasady pracy w 3D
4.10.2. Wizualizacja
4.10.2.1. Uwagi ogólne
4.10.2.2. Sposoby oglądania rysunku
4.10.2.3. Przypisanie materiałów
4.10.2.4. Oświetlenie
4.10.2.5. Rendering
4.10.2.6. Fotomontaż
4.10.2.7. Współpraca z Google Earth
4.10.2.7.1 Paleta Google Earth
4.10.2.7.2 Korzystanie z Google 3D Warehouse
4.10.2.7.3 Eksport projektu do programu SketchUp
4.10.2.8. Filmy animowane
4.11. Drukowanie rysunków
4.11.1. Typowe wydruki
4.11.2. Wydruki układu arkuszy
4.11.3. Wydruki do plików graficznych i PDF
4.11.4. Konfigurowanie sterowników
4.12. Działania pomocnicze
4.12.1. Utworzenie przekroju {Generate Section}
4.12.2. Czyszczenie pliku projektowego {Design File Cleanup}
4.12.3. Historia projektu {Design History}
4.12.4. Program pakujący {Packager}
4.12.5. Eksplorator projektu {Project Explorer}
4.12.6. Wklejanie rysunków do pliku MicroStation
4.12.7. Wklejanie rysunków MicroStation do innych dokumentów
4.13. Konfiguracja programu
4.13.1. Informacje ogólne
4.13.2. Utworzenie pliku prototypowego
4.13.3. Preferencje użytkownika
4.13.4. Modyfikacja znaczenia klawiszy funkcyjnych
4.13.5. Modyfikacja znaczenia przycisków myszy
4.13.6. Dostosowanie palet i menu oraz definicja szablonów
4.13.7. Modyfikacja zmiennych konfiguracyjnych
4.13.8. Czcionki – instalacja, przypisanie do klawiszy

5. Palety narzędziowe
5.1. Uwagi ogólne
5.2. Paleta Nawigator po zadaniach {Task Navigation}
5.2.1. Uwagi ogólne
5.2.2. Rysunek {Drawing}
5.2.2.1. Uwagi ogólne
5.2.2.2. Elementy liniowe (Q) {Linear}
5.2.2.3. Punkty (Q,4) {Points}
5.2.2.4. Wielokąty (W) {Polygons}
5.2.2.5. Okręgi (E) {Circles}
5.2.2.6. Wzory (R) {Pattern} – wypełnianie elementu kreskowaniem lub komórkami
5.2.2.7. Znaczniki (T) {Tags} – opisowe atrybuty elementów
5.2.2.8. Tekst (A) {Text}
5.2.2.9. Komórki (S) {Cells}
5.2.2.10. Miara (D) {Measure}
5.2.2.11. Wymiarowanie (F) {Dimensioning}
5.2.3. Modelowanie brył {Solids Modeling}
5.2.3.1. Uwagi ogólne
5.2.3.2. Prymitywy 3D (W) {3D Primitives} – typowe elementy 3D
5.2.3.3. Konstruowanie 3D (E) {3D Construct
5.2.3.4. Modyfikuj 3D (R) {3D Modify}
5.2.3.5. Narzędzia 3D (T) {3D Utility}
5.2.3.6. Modelowanie powierzchni (A) {Surface Modeling}
5.2.3.6.1 Twórz powierzchnie (A,1)
5.2.3.6.2 Modyfikuj powierzchnie (A,2) {Modify Surfaces}.
5.2.3.6.3 Zaokrąglij powierzchnie (A,3) {Fillet Surfaces}
5.2.3.6.4 Zapytania 3D (A,4) {3D Queries}
5.2.3.6.5 Siatki (A,5) {Mesh Modeling}
5.2.3.7. B-Splajn (S) {Bsplines}
5.2.3.7.1 Twórz krzywe (S,1) {Create Curves}
5.2.3.7.2 Modyfikuj krzywe (S,2) {Modify Curves}
5.3. Paleta Główne {Main}
5.3.1. Uwagi ogólne
5.3.2. Wybór elementu (1) {Element Selection}
5.3.3. Ogrodzenie (2) {Fence}
5.3.4. Manipuluj (3) {Manipulate}
5.3.5. Kontrolka widoku (4) {View Control}
5.3.6. Zmień atrybuty (5) {Change Attributes}
5.3.7. Grupy (6) {Groups} – grupowanie i rozbijanie elementów
5.3.8. Modyfikuj (7) {Modify}
5.3.9. Usuń element (8) {Delete Element}
5.4. Dodatkowe palety narzędziowe
5.4.1. PUW {ACS} – pomocniczy układ współrzędnych
5.4.2. Opis współrzędnych {XYZ Text}
5.4.3. Złącza wielolinii {Multi-line Joints}

6. Przykłady
6.1. Wskazówki ogólne
6.2. Definiowanie własnych elementów
6.2.1. Style tekstu
6.2.2. Style wymiarowania
6.2.3. Komórki
6.2.4. Linie użytkownika
6.2.4.1. Definicja wielolinii
6.2.4.2. Definicja linii sekwencyjnej i punktowej
6.3. Projekt 2D – rzut budynku
6.4. Praca z mapami
6.4.1. Pliki wektorowe
6.4.2. Pliki rastrowe
6.4.3. Eksport projektu z MicroStation do Google Earth
6.5. Przykłady 3D
6.5.1. Modyfikacja położenia płaszczyzny rysowania za pomocą AccuDraw
6.5.2. Głębokość wyświetlania i głębokość aktywna
6.5.3. Wprowadzanie typowych elementów przestrzennych
6.5.4. Bryła budynku z dachem
6.5.5. Pojemniki na pióra
6.5.6. Dzbanek
6.5.7. Projekt 3D – budynek biurowy
6.6. Wizualizacja
6.6.1. Przypisywanie materiałów
6.6.2. Oświetlenie
6.6.3. Wstawianie tła
6.6.4. Ustawienie kamery
6.6.5. Rendering
6.7. Filmy animowane
6.7.1. Sekwencja przelotowa
6.7.2. Animacja

7. Zestawienia podręczne
7.1. Układ menu
7.1.1. Plik {File}
7.1.2. Edycja {Edit}
7.1.3. Element {Element}
7.1.4. Ustawienia {Settings}
7.1.5. Palety {Tools} – paski narzędziowe
7.1.6. Narzędzia {Utilities}
7.1.7. Przestrzeń robocza {Workspace} – konfiguracja programu
7.1.8. Okno {Window}
7.1.9. Pomoc {Help}
7.1.10. Podręczne {Pop-up}
7.2. Zestawienie palet narzędziowych
7.2.1. Podstawowe palety pomocnicze
7.2.1.1. Atrybuty {Attributes}
7.2.1.2. Narzędzia podstawowe {Primary Tools}
7.2.1.3. Standardowa {Standard}
7.2.1.4. Przybornik widoku {View Toolbox}
7.2.1.5. Tryb przyciągania {Snap Mode}
7.2.2. Nawigator po zadaniach {Task Navigation}
7.2.3. Główne {Main}
7.2.4. Palety dodatkowe
7.2.4.1. Odniesienia {References}
7.2.4.2. Wyświetlanie plików rastrowych {Raster Display}
7.2.4.3. Narzędzia plików rastrowych {Raster Control}
7.2.4.4. Materiały {Materials}
7.2.4.5. Animacja {Animation}
7.2.4.6. Google Earth {Google Earth}
7.2.4.7. Historia projektu {Design History}
7.2.4.8. PUW {ACS} – pomocniczy układ współrzędnych
7.2.4.9. Opis współrzędnych {XYZ Text}
7.2.4.10. Złącza wielolinii {Multi-line Joints}
7.3. Skróty klawiaturowe i działania przypisane do przycisków myszy
7.4. Słownik podstawowych terminów
7.4.1. Wersja polska
7.4.2. Wersja angielska

8. Materiały źródłowe


290 + 40 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- INROADS XM EDITION WERSJA 8.9 WSPOMAGANIE PROJEKTOWANIA DRÓG
ZIELIŃSKI T.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022