Kontroling sprzedażowy w Excelu
Excel zaawansowany 1
Seria książek łączy w unikatowy sposób wiedzę na temat zaawansowanych
możliwości Excela z praktycznymi zastosowaniami w przedsiębiorstwach.
Skutecznie zastępuje i uzupełnia czasochłonne szkolenia.
Pogłębia wiedzę Czytelnika w obszarach m.in. zastosowania narzędzi Excel w
kontrolingu, analizie danych, raportowaniu, automatyzacji pracy czy efektownych
wizualizacji.
Wstęp
1. Planowanie budżetu i ustalenie warunków bonusów z wykorzystaniem narzędzia
Tabela danych
1.1. Model sprzedaży i wyników budżetu
1.2. Zadanie do wykonania
1.3. Tabela danych jako narzędzie analizy symulacji
2. Graficzna prezentacja struktury sprzedaży na wykresie bąbelkowym
2.1. Graficzna prezentacja osiągniętych wyników dla poszczególnych towarów
2.2. Ustalenie granic poszczególnych grup towarów
2.3. Określenie polityki sprzedaży dla poszczególnych grup produktów
3. Budżetowanie elastyczne sprzedaży
3.1. Budżetowanie elastyczne
3.2. Struktura sprzedaży jako podstawa budżetów cząstkowych
3.3. Wykonanie budżetu i analiza odchyleń
4. Graficzna prezentacja sprzedaży według województw
4.1. Analiza danych sprzedażowych z wykorzystaniem tabeli przestawnej
4.2. Wybór miesiąca z rozwijanej listy
4.3. Pobieranie danych z tabeli z użyciem funkcji WEŹDANETABELI
5. Ocena dostawców
5.1. Wskaźniki oceny dostawców
5.2. Miesięczna ocena dostawców
5.3. Podział na dostawców podstawowych i alternatywnych
6. Rachunek marży zysku w ramach poszczególnych produktów i klientów
6.1. Składniki kalkulacji marży
6.2. Analiza marży I, II i III poziomu
6.3. Rachunek marżowy dla produktów
6.4. Rachunek marżowy dla klientów
7. Analiza ABC jako metoda klasyfikacji towarów w przedsiębiorstwie
7.1. Analiza ABC
7.2. Przykład analizy ABC
8. System raportowania wskaźników efektywności pracy przedstawicieli handlowych
8.1. Wskaźniki efektywności
8.2. Forma raportowania KPI
8.3 Graficzna prezentacja realizacji celów KPI
9. Prezentacja odchyleń sprzedaży na wykresie typu flying bridges
10. Konsolidacja tygodniowych planów (wykonań lub odchyleń) sprzedażowych
10.1. Pliki do planowania sprzedaży
10.2. Konsolidacja danych
10.3. Konsolidacja bez łączy ze źródłem danych
11. Zastosowanie tabel przestawnych do analizy dużych zbiorów danych
sprzedażowych
11.1. Struktura danych wykorzystanych do tabeli przestawnej
11.2. Tworzenie tabeli przestawnej
11.3. Modyfikacja pól tabeli przestawnej
12. Warianty budżetu sprzedaży tworzone przy użyciu menedżera scenariuszy
12.1. Model budżetu sprzedaży
12.2. Menedżer scenariuszy
13. Obliczanie różnych aspektów rentowności sprzedaży
13.1. Budowa numeru zlecenia
13.2 Określenie rentowności sprzedaży w różnych aspektach
88 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka