|
ZARZĄDZANIE USŁUGAMI SPOŁECZNYMI
FRĄCZKIEWICZ-WRONKA A. - STUDIUM PARTNERSTW PUBLICZNO-SPOŁECZNYCH wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2014, wydanie I cena netto: 70.80 Twoja cena 67,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie usługami społecznymi
Studium partnerstw publiczno-społecznych
Obszarem zainteresowania prezentowanego w niniejszym opracowaniu jest ta część nauk
o zarządzaniu, która dotyczy organizacji należących do sektora publicznego.
W szczególności uwaga skoncentrowana jest na zdolności do nawiązywania
współpracy między podmiotami oraz zasadach ją umacniających. Podręcznikowo rzecz
biorąc rozważania dotyczą organizacji niezorientowanych na zysk lecz zdefiniowanych
strukturą dochodów. W szczególności w polu widzenia znajdują się organizacje
formalne, a szczegółowo projekty organizacji, których logiką jest współdziałanie
między podmiotami z sektora publicznego i społecznego, posiadające zasoby nierynkowe,
kontrolowane poza mechanizmami rynkowymi i finansowane ze strumienia środków
publicznych.
Autorka poszukuję warunków dla zaprojektowania organizacji, gdzie uczestnicy
działają dobrowolnie mając na uwadze wartości społeczne i kierują się aspiracjami
jako moralnością organizacyjną. Moralnością, wokół której jest sformułowane
zamierzenie strategiczne i zbudowane poczucie kompetencji wraz z towarzyszącą mu
tożsamością, jest współpraca w ramach partnerstwa publiczno-społecznego. Ożywianie
tak pojmowanej organizacji, to aktywność realizowana w warunkach sprzeczności pomiędzy
realiami i możliwościami, planami i wizjami, bieżącymi działaniami i powinnościami,
realizacjami i aspiracjami.
Wstęp
Rozdział 1. Natura i uwarunkowania współpracy podejmowanej przez organizacje
dostarczające usługi społeczne
1.1. Przesłanki wykorzystania koncepcji sieci w zarządzaniu publicznym
1.2. Tworzenie wartości publicznej jako cel działania organizacji publicznych
1.3. Współpraca jako środowisko działania partnerstwa publiczno-społecznego
1.4. Rozwój i znaczenie koncepcji governance dla sukcesu w zarządzaniu publicznym
1.5. Synteza podejść do koncepcji governance i redukcja do defi nicji operacyjnej
Rozdział 2. Partnerstwo publiczno-społeczne jako forma zorganizowanego
działania opartego na współpracy między organizacjami z różnych sektorów
2.1. Kluczowe czynniki sukcesu publicznych instytucji realizujących usługi społeczne
2.2. Typy współpracy między organizacjami realizującymi usługi społeczne
2.3. Charakterystyka wybranych form współpracy w partnerstwach
2.4. Czynniki sukcesu i porażki partnerstwa publiczno-społecznego
2.5. Podstawy prawne tworzenia partnerstwa publiczno-społecznego
Rozdział 3. Metodyczne podstawy projektowanych badań partnerstwa
publiczno-społecznego - studium przypadku
3.1. Konceptualizacja wzglądu badawczego
3.2. Syntetyczna charakterystyka studium przypadku
3.3. Problem badawczy, operacjonalizacja i scenariusz badań realizowanych jako studium
przypadku
3.4. Źródła informacji i sposoby ich gromadzenia
Rozdział 4. Identyfikacja praktyk zarządczych w badanym partnerstwie
publiczno-społecznym
4.1. Opis badanego partnerstwa publiczno-społecznego
4.2. Identyfi kacja praktyk zarządczych dla wyodrębnionych wymiarów
4.2.1. Sprawność
4.2.2. Odpowiedzialność publiczna
4.2.3. Zaangażowanie społeczności/budowanie kapitału społecznego
4.2.4. Wartości
4.2.5. Przywództwo
4.2.6. Relacje pracownicze
4.2.7. Zadania zarządcze
4.2.8. Podejmowanie decyzji
4.2.9. Struktura
4.2.10. Procesy
4.2.11. Zmiana
4.2.12. Kształtowanie relacji z interesariuszami
4.2.13. Komunikacja wewnątrzorganizacyjna
4.2.14. Kultura organizacyjna
4.3. Wnioski dla dalszych badań
Rozdział 5. Aktorzy organizacyjni w partnerstwach publiczno-społecznych i
treści powiązania między nimi - omówienie wyników badań empirycznych
5.1. Metodyka postępowania badawczego
5.1.1. Identyfikacja perspektywy teoretycznej
5.1.2. Procedura badawcza i ustalenia pierwszego etapu badań ankietowych
5.1.3. Założenia i procedura drugiego etapu badań ankietowych
5.2. Powody powstania współpracy, formalne podstawy, czas trwania i ocena rezultatów
działania
5.3. Analiza treści relacji w badanych wymiarach charakteryzujących powiązania
międzyorganizacyjne
5.4. Zidentyfi kowane zależności
5.5. Syntetyczne wnioski
Rozdział 6. Podążanie ku architekturze współpracy jako logice zarządzania w
partnerstwie publiczno-społecznym
6.1. Analiza zależności między wymiarami charakteryzującymi powiązania
międzyorganizacyjne a efektywnością partnerstwa publiczno-społecznego
6.2. Ontologiczna perspektywa architektury współpracy
6.3. Cechy schematu zorientowanego na aktorów
Zakończenie
Załącznik 1. Dyspozycje do wywiadu skategoryzowanego
Załącznik 2. Ankieta do identyfi kacji dominującego modelu zarządzania w odniesieniu
do wyróżnionych praktyk menedżerskiech
Załącznik 3. Ankieta do identyfi kacji uwarunkowań współpracy między organizacjami
działającymi w partnerstwie
Załącznik 4
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
360 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|