ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.99 42,74   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMPETENCJE MEDIACYJNE W PROFESJI PRACOWNIKA SOCJALNEGO


GRUDZIEWSKA E. LEWICKA-ZELENT A.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 44.99 Twoja cena  42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kompetencje mediacyjne w profesji pracownika socjalnego


Pracownik socjalny powinien legitymować się szerokim wachlarzem kompetencji, od wiedzy począwszy na różnego rodzaju umiejętnościach społecznych skończywszy.

Kompetencje mediacyjne jest to jeden z aspektów, który jest niezbędny w profesji pracownika socjalnego, biorąc pod uwagę szeroki wachlarz problemów, z jakimi przychodzą klienci do ośrodków pomocy społecznej.

Książka ma na celu pokazanie, jaka jest wiedza pracowników socjalnych nt. mediacji oraz diagnoza kompetencji mediacyjnych w tej grupie zawodowej.


Wstęp

Rozdział 1. Wprowadzenie w zagadnienia dotyczące konfliktu
Agnieszka Lewicka-Zelent
1.1. Konflikt - próba zdefiniowania pojęcia
1.2. Walory i mankamenty konfliktów
1.3. Czynniki eskalujące i osłabiające konflikty
1.4. Konstruktywne i destruktywne rozwiązywanie konfliktów

Rozdział 2. Mediacja - podstawy teoretyczne
Agnieszka Lewicka-Zelent
2.1. Sprawiedliwość naprawcza fundamentem mediacji
2.2. Początki mediacji w Polsce i na świecie
2.3. Istota mediacji
2.4. Rodzaje mediacji
2.5. Pracownik socjalny kompetentnym mediatorem

Rozdział 3. Współczesny obraz pracownika socjalnego
Ewa Grudziewska
3.1. Profesja pracownika socjalnego
3.2. Formalne wymogi dotyczące wykonywania zawodu pracownika socjalnego
3.3. Zadania pracownika socjalnego
3.4. Kompetencje pracownika socjalnego

Rozdział 4. Etyka w zawodzie pracownika socjalnego, czyli wyznacznik profesjonalizmu?
Ewa Grudziewska

Rozdział 5. Podstawy metodologiczne badań własnych
Ewa Grudziewska
5.1. Problematyka badawcza
5.2. Teren i organizacja badań własnych
5.3. Charakterystyka badanych osób

Rozdział 6. Mediacja w pracy pracownika socjalnego
Ewa Grudziewska
6.1. Wiedza na temat mediacji badanych osób
6.2. Stosunek pracowników socjalnych do mediacji
6.3. Doświadczenie zawodowe badanych osób w zakresie mediacji
6.4. Rozwijanie kompetencji mediacyjnych przez pracowników socjalnych

Rozdział 7. Poczucie sprawiedliwości naprawczej pracowników socjalnych
Agnieszka Lewicka-Zelent
7.1. Wartościowanie wskaźników poczucia sprawiedliwości naprawczej przez pracowników socjalnych
7.2. Wartościowanie pojęcia sprawiedliwości przez pracowników socjalnych z wyższym wykształceniem zawodowym i magisterskim

Rozdział 8. Kompetencje mediacyjne w opinii pracowników socjalnych
Agnieszka Lewicka-Zelent
8.1. Kompetencje mediacyjne w samoocenie badanych pracowników socjalnych
8.2. Samoocena pracowników socjalnych w zakresie wybranych umiejętności i cech
8.3. Związki zależnościowe między wskaźnikami poczucia sprawiedliwości naprawczej a kompetencjami mediacyjnymi pracowników socjalnych

Podsumowanie i wnioski końcowe
Bibliografia
Spis tabel i wykresów

Aneks
Agnieszka Lewicka-Zelent


170 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022