|
CONTROLLING PROCESÓW JAK WDROŻYĆ?
CHOMUSZKO M. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 51.85 Twoja cena 49,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Controlling procesów
Jak wdrożyć?
Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z controllingiem oraz
wiąże go z nowoczesną prezentacją przedsiębiorstwa poprzez procesy w nim zachodzące,
wyodrębniając w ten sposób nowe ujęcie controllingu nazwane w literaturze
controllingiem procesów.
Mnogość zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe)
może powodować zagubienie, a w konsekwencji niechęć przedsiębiorców do wykorzystania
w zarządzaniu narzędzi controllingowych. Ideą zaproponowanej w książce koncepcji
controllingu procesów jest dostarczenie użytecznego narzędzia, za pomocą którego
wdrożenie controllingu w przedsiębiorstwie może być łatwiejsze.
Zaproponowanie modelu APQC w połączeniu z controllingiem zostało uznane przez
autorkę za ważny element rozwoju technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Bogata literatura opisująca controlling i procesowe ujęcie organizacji skupia się
przede wszystkim na przedstawieniu teoretycznych aspektów tych zagadnień, natomiast
niewiele (bądź wcale) jest opracowań wspierających przedsiębiorców w tym, jak
wdrożyć controlling czy jak zidentyfikować i jak zarządzać nimi w jego
przedsiębiorstwie.
Doceniając istniejący dorobek literaturowy, autorka uzupełniła istniejącą w nim
lukę poprzez wskazanie, jak zastosować teorię w praktyce, opierając się na koncepcji
controllingu procesów.
Wstęp
Rozdział 1. Rola controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.1. Wprowadzenie
1.2. Istota controllingu
1.2.1. Definicje controllingu
1.2.2. Geneza i istota controllingu
1.2.3. Klasyfikacja controllingu
1.2.4. Koncepcje controllingu
1.3. Controlling w ujęciu cybernetycznym
1.4. Instrumentarium controllingowe
1.4.1. Wskaźniki i miary biznesowe wykorzystywane w analizie finansowej
1.4.2. Metody i narzędzia controllingowe zawierające zarządzanie procesami
Rozdziaf 2. Procesowe ujęcie organizacji
2.1. Wprowadzenie
2.2. Definicje procesu
2.3. Rozwój podejścia procesowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.3.1. Początki idei procesowego ujęcia organizacji gospodarczej
2.3.2. Transformacja organizacji funkcjonalnej w procesową
2.3.3. Podejście procesowe jako podstawa zarządzania jakością ISO
2.3.4. Dojrzałość procesowa organizacji gospodarczych
2.4. Modele i standardy identyfikowania procesów
2.4.1. Modelowanie, model - definicje
2.4.2. Podejście funkcjonalne a procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.4.3. Analiza dopasowania procesów zawartych w modelach do controllingu funkcyjnego
2.4.4. Podsumowanie analizy dopasowania modeli procesów z rodzajami controllingu
funkcyjnego
Rozdział 3. Koncepcja controllingu procesów
3.1. Wprowadzenie
3.2. Definicja controllingu procesów
3.3. Przesłanki zaprojektowania koncepcji controllingu procesów
3.4. Koncepcja controllingu procesów
3.4.1. Założenia projektowe koncepcji
3.4.2. Projekt koncepcji controllingu procesów
3.4.3. Podsumowanie
Rozdział 4. Weryfikacja koncepcji controllingu procesów
4.1. Wprowadzenie
4.2. Zagadnienia wstępne
4.2.1. Założenia badawcze
4.2.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa
4.3. Etapy realizacji wdrożenia koncepcji controllingu procesów
4.3.1. Weryfikacja koncepcji pod kątem użyteczności
4.3.2. Implikacje dla teorii i praktyki zarządzania
4.4. Końcowa ocena pilotażowej implementacji koncepcji
Zakończenie
Spis literatury
Spis tabel
Spis rysunków
196 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|