ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.85 49,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CONTROLLING PROCESÓW JAK WDROŻYĆ?


CHOMUSZKO M.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 51.85 Twoja cena  49,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Controlling procesów

Jak wdrożyć?


Książka porządkuje duży obszar zagadnień związanych z controllingiem oraz wiąże go z nowoczesną prezentacją przedsiębiorstwa poprzez procesy w nim zachodzące, wyodrębniając w ten sposób nowe ujęcie controllingu nazwane w literaturze controllingiem procesów.

Mnogość zagadnień zawartych w tych obszarach (controlling i podejście procesowe) może powodować zagubienie, a w konsekwencji niechęć przedsiębiorców do wykorzystania w zarządzaniu narzędzi controllingowych. Ideą zaproponowanej w książce koncepcji controllingu procesów jest dostarczenie użytecznego narzędzia, za pomocą którego wdrożenie controllingu w przedsiębiorstwie może być łatwiejsze.

Zaproponowanie modelu APQC w połączeniu z controllingiem zostało uznane przez autorkę za ważny element rozwoju technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

Bogata literatura opisująca controlling i procesowe ujęcie organizacji skupia się przede wszystkim na przedstawieniu teoretycznych aspektów tych zagadnień, natomiast niewiele (bądź wcale) jest opracowań wspierających przedsiębiorców w tym, jak wdrożyć controlling czy jak zidentyfikować i jak zarządzać nimi w jego przedsiębiorstwie.

Doceniając istniejący dorobek literaturowy, autorka uzupełniła istniejącą w nim lukę poprzez wskazanie, jak zastosować teorię w praktyce, opierając się na koncepcji controllingu procesów.


Wstęp

Rozdział 1. Rola controllingu w zarządzaniu przedsiębiorstwem
1.1. Wprowadzenie
1.2. Istota controllingu
1.2.1. Definicje controllingu
1.2.2. Geneza i istota controllingu
1.2.3. Klasyfikacja controllingu
1.2.4. Koncepcje controllingu
1.3. Controlling w ujęciu cybernetycznym
1.4. Instrumentarium controllingowe
1.4.1. Wskaźniki i miary biznesowe wykorzystywane w analizie finansowej
1.4.2. Metody i narzędzia controllingowe zawierające zarządzanie procesami

Rozdziaf 2. Procesowe ujęcie organizacji
2.1. Wprowadzenie
2.2. Definicje procesu
2.3. Rozwój podejścia procesowego w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.3.1. Początki idei procesowego ujęcia organizacji gospodarczej
2.3.2. Transformacja organizacji funkcjonalnej w procesową
2.3.3. Podejście procesowe jako podstawa zarządzania jakością ISO
2.3.4. Dojrzałość procesowa organizacji gospodarczych
2.4. Modele i standardy identyfikowania procesów
2.4.1. Modelowanie, model - definicje
2.4.2. Podejście funkcjonalne a procesowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem
2.4.3. Analiza dopasowania procesów zawartych w modelach do controllingu funkcyjnego
2.4.4. Podsumowanie analizy dopasowania modeli procesów z rodzajami controllingu funkcyjnego

Rozdział 3. Koncepcja controllingu procesów
3.1. Wprowadzenie
3.2. Definicja controllingu procesów
3.3. Przesłanki zaprojektowania koncepcji controllingu procesów
3.4. Koncepcja controllingu procesów
3.4.1. Założenia projektowe koncepcji
3.4.2. Projekt koncepcji controllingu procesów
3.4.3. Podsumowanie

Rozdział 4. Weryfikacja koncepcji controllingu procesów
4.1. Wprowadzenie
4.2. Zagadnienia wstępne
4.2.1. Założenia badawcze
4.2.2. Charakterystyka przedsiębiorstwa
4.3. Etapy realizacji wdrożenia koncepcji controllingu procesów
4.3.1. Weryfikacja koncepcji pod kątem użyteczności
4.3.2. Implikacje dla teorii i praktyki zarządzania
4.4. Końcowa ocena pilotażowej implementacji koncepcji

Zakończenie
Spis literatury
Spis tabel
Spis rysunków


196 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022