ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MARKETING A PODATKI DOCHODOWE I VAT REPREZENTACJA REKLAMA SPONSORING PROMOCJA 2015


STYCZYŃSKI R.

wydawnictwo: UNIMEX , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 88.79 Twoja cena  84,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Marketing a podatki dochodowe i VAT. Reprezentacja, reklama, sponsoring, promocja - 2015


W dobie wzmożonej walki o klienta każda firma przeprowadza różnego typu akcje mające na celu wsparcie sprzedaży. Tego rodzaju działania promocyjne mogą przyczynić się do pozyskania nowych klientów, zwiększenia sprzedaży i w efekcie umocnienia pozycji firmy na rynku. Jednak poza pomysłem na promocję swojej firmy należy również zdawać sobie sprawę ze skutków podatkowych jakie niosą takie działania.

Kwestia prawidłowego zakwalifikowania wydatków na wspieranie sprzedaży jako wydatków ogólnych ma niezwykle istotne znaczenie na gruncie obecnie obowiązujących przepisów. Jednym z najczęściej sprawdzanych podczas kontroli podatkowych zagadnień jest rozliczenie wydatków marketingowych, dlatego spory podatników z władzami skarbowymi w tym zakresie są wysoce prawdopodobne.

Niniejsza książka jest praktycznym źródłem wiedzy, przeznaczonym dla biur rachunkowych, kancelarii doradztwa podatkowego czy też osób zajmujących się rozliczeniami podatkowymi w firmie.

Opracowanie jest przekrojowe i dotyczy następujących podatków:
•    dochodowego od osób prawnych,
•    dochodowego od osób fizycznych,
•    od towarów i usług.

Niewątpliwym atutem książki jest przystępny język oraz umieszczenie, na zakończenie każdego z rozdziałów, zestawu pytań wraz z odpowiedziami, potwierdzonych interpretacjami organów podatkowych lub wyrokami sądów.

Książka zawiera najnowsze interpretacje i wyroki sądów administracyjnych.


ROZDZIAŁ I
Pojęcie reprezentacji i reklamy
1. Uwagi ogólne
2. Pojęcie reklamy
3. Pojęcie reprezentacji
4. Pojęcie promocji
5. Pojęcie marketingu
6. Reklama a prawo farmaceutyczne
7. Bezpłatne dostarczanie próbek produktu leczniczego
8. Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości
9. Zakazy związane z reklamą produktów leczniczych
10. Zakazy związane z reklamą produktów leczniczych kierowaną do publicznej wiadomości
11. Zakazy związane z reklamą produktów leczniczych kierowaną do osób uprawnionych do wystawiania recept

ROZDZIAŁ II
Koszty uzyskania przychodu - definicja
1. Wydatki na działania wspierające sprzedaż
2. Dokumentowanie wydatków
3. Usługi niematerialne
4. Wydatki poniesione zagranicą
5. Zmniejszenie kosztów

ROZDZIAŁ III
Skutki podatkowe dla otrzymującego świadczenia
1. Uwagi ogólne
2. Nieodpłatne świadczenia
3. Opodatkowanie nagród wygranych w konkursach
4. Nagroda wygrana przez kilku uczestników
5. Roczna deklaracja PIT-8AR
6. PIT-8C
7. Kwota wolna od podatku z tytułu otrzymanych świadczeń
8. Konkurs dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą

ROZDZIAŁ IV
Dostawa towarów a działania wspierające sprzedażna gruncie podatku VAT
1. Zakres opodatkowania
2. Odpłatna dostawa towarów
3. Nieodpłatna dostawa
4. Ewidencja osób obdarowanych
5. Świadczenie usług
6. Nieodpłatne świadczenie usług

ROZDZIAŁ V
Odliczenia podatku VAT
1. Uwagi ogólne
2. Termin odliczenia VAT
3. Dokumenty uprawniające do odliczenia
4. Odliczenie proporcjonalne

ROZDZIAŁ VI
Sprzedaż premiowa
1. Uwagi ogólne
2. Forma nagrody
3. Wydatki poniesione na zakup nagród
4. Sprzedaż premiowa a zwolnienie podatkowe
5. Obowiązki organizatora sprzedaży premiowej
6. Sprzedaż premiowa a VAT
7. Odliczenie VAT
8. Regulamin

ROZDZIAŁ VII
Sponsoring
1. Uwagi ogólne
2. Definicja
3. Sponsoring jako koszt
4. Sponsoring a darowizna
5. Sponsoring a VAT

ROZDZIAŁ VIII
Reklama transgraniczna
1. Uwagi ogólne
2. Rozliczenie importu
3. Kurs
4. Informacje podsumowujące

ROZDZIAŁ IX
Konkursy, loterie
1. Uwagi ogólne
2. Opodatkowanie nagród
3. Zwolnienie od podatku
4. Roczna deklaracja PIT-8AR
5. Konkurs dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą

ROZDZIAŁ X
Pracownik a marketing
1. Uwagi ogólne
2. Nieodpłatne świadczenia
3. Pracownik a opodatkowanie podatkiem VAT
4. Odliczenie podatku VAT

ROZDZIAŁ XI
Rabat
1. Uwagi ogólne
2. Rabat
3. Rabat cenowy
4. Rabat towarowy
5. Podatek dochodowy
6. Skutki u nabywcy
7. VAT
8. Faktura a rabat
9. Rabaty dotyczące wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów
10. Kasa fiskalna a rabat
11. Bonusy i premie pieniężne
12. Nieodpłatne świadczenie usług
13. Skonto

ROZDZIAŁ XII
Teksty aktów prawnych
1. Ustawa z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (wyciąg)
2. Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (wyciąg)
3. Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (wyciąg)


354 strony, B5, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022