|
PRZEMOC W FILMIE OKRUCIEŃSTWO DO PRZYJĘCIA
LEOŃCZUK M. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 26.49 Twoja cena 25,17 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Przemoc w filmie
Okrucieństwo do przyjęcia
Autorka zabiera czytelników w podróż po praktycznych sposobach obrazowania przemocy
w filmie, które kino wykształciło w odpowiedzi na zmiany cywilizacyjne, polityczne,
społeczne i obyczajowe oraz rozwój techniki i mediów.
Wyjaśnia przy tym techniki estetyzacji przemocy, sięgając po przykłady z
największych światowych hitów kinowych. Próbuje również rozstrzygnąć odwieczny
spór między badaczami ludzkiej natury o to, czy filmowa przemoc zachęca do czynienia
zła.
WSTĘP
Rozdział I. NAMIĘTNOŚĆ I CELEBRACJA PRZEMOCY
1.1. Istota zjawiska, fascynacja przemocą
1.2. Piętno medialnych aktów okrucieństwa
1.2.1. Społeczne konsekwencje rozwoju mediów
1.2.2. Oddziaływanie środków masowego przekazu
1.3. Rozkosz filmowej estetyzacji przemocy
Rozdział II. O WYRAŻANIU SIĘ W KINIE
2.1. Zdobycze kina niemego
2.2. Życie po dźwięku i wojnie
2.3. Kontestacja
2.4. Zabawy z bronią
Rozdział III. LUCYFER NA SREBRNYM EKRANIE
3.1. Krótki szkic o eskalacji przemocy w kinie
3.2. Oblicza Lucyfera w klasycznych gatunkach
3.2.1. Komedia - z przymrużeniem oka
3.2.2. Horror, film grozy - strach ma wielkie oczy
3.2.3. Western - nostalgia i dzikość serca
3.2.4. Film gangsterski, kino czarne, film kryminalny - czarny american dream
3.2.5. Film historyczny - żywe obrazy
3.2.6. Melodramat - piękne udręki
Rozdział IV. LUCYFER W KINIE MŁODSZYCH GATUNKÓW
4.1. Film wojenny - dwie strony medalu
4.2. Thriller - napięcie rośnie
4.3. Science fiction - spełnione fantazje
4.4. Musical - oswajanie prawdy ludzkiego doświadczenia
Rozdział V. CO PRODUKUJE FABRYKA SNÓW
5.1. Instynktywizm
5.2. Behawioryzm
5.3. Psychoanaliza
5.4. Współczesna medycyna
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
PODZIĘKOWANIA
218 stron, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|