|
SZKOŁA POLSKA W ATENACH EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
SZAJNER A. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 44.10 Twoja cena 41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoła Polska w Atenach
Edukacja międzykulturowa
Problematyka podjęta w publikacji dotyczy integracji oraz integracji
międzykulturowej uczniów Zespołu Szkół im. Zygmunta Mineyki przy Ambasadzie RP w
Atenach. Podstawowym kontekstem teoretycznym pracy są zagadnienia integracji
(społecznej, kulturowej), specyfika integracji dzieci imigrantów w Szkołach w Europie
oraz edukacja międzykulturowa.
Szczególną uwagę autorka poświęca zagadnieniom międzykulturowości i sposobom jej
wspierania przez działania szkoły polskiej. Środowisko będące przedmiotem eksploracji
badawczych to uczniowie i nauczyciele ZSpARP w Atenach. Placówka ta jest wyjątkowa w
swej specyfice przez to, że jako jedyna w świecie realizuje ramowy program nauczania
szkoły polskiej, funkcjonując poza granicami kraju. Celem badań są poznanie i opis
tego, w jaki sposób szkoła polska funkcjonuje i poprzez jakie działania wspiera proces
integracji międzykulturowej uczniów. Założeniem autorki było również rozpoznanie
czynników generujących poziom tej integracji, wreszcie sformułowanie wniosków w
postaci postulatów w zakresie kształcenia międzykulturowego uczniów szkoły polskiej w
Atenach.
Wstęp
Rozdział I
SZKOŁA JAKO MIEJSCE INTEGRACJI MIĘDZYKULTUROWEJ UCZNIÓW
1.1. Polska szkoła w Atenach - historia i teraźniejszość
1.2. Edukacja międzykulturowa - pojęcie i zakres
1.3. Polityka Polski wobec oświaty polonijnej
1.4. Grecka polityka oświatowa wobec integracji
Rozdział II
INTEGRACJA KULTUROWA IINTERKULTUROWA - PERSPEKTYWA TEORETYCZNA
2.1. Pojęcie integracji i integracji społecznej
2.2. Integracja kulturowa i jej uwarunkowania
2.3. Pojęcie i typy integracji interkulturowej i multikulturowej
2.4. Integracja dzieci - imigrantów w szkołach w Europie
Rozdział III
ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ
3.1. Przedmiot i cele badań
3.2. Problemy i hipotezy badawcze
3.3. Zmienne i wskaźniki
3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.5. Dobór próby i organizacja badań
3.6. Charakterystyka próby badawczej i terenu badań
Rozdział IV
SZKOŁA POLSKA W ATENACH JAKO MIEJSCE WSPOMAGANIA INTEGRACJI KULTUROWEJ I
MIĘDZYKULTUROWEJ UCZNIÓW
4.1. Nauczyciel jako organizator edukacji międzykulturowej
4.2. Ireści kształcenia sprzyjające procesom integracji
4.3. Działalność szkolnych organizacji i zespołów zainteresowań
4.4. Współpraca szkoły z organizacjami polskimi, polonijnymi i greckimi
4.5. Konkluzje
Rozdział V
POZIOM INTEGRACJI UCZNIÓW Z KULTURĄ POLSKĄ
5.1. Znajomość języka w procesie integracji kulturowej ze społeczeństwem
polskim
5.2. Wiedza o społeczeństwie i kulturze polskiej
5.3. Znajomość i wykorzystywanie polskiego kanonu kulturowego
5.4. Konkluzje
Rozdział VI
POZIOM INTEGRACJI UCZNIÓW Z KULTURĄ POLONIJNĄ
6.1. Diaspora polska w Grecji
6.2. Wiedza uczniów o kulturze polonijnej
6.3. Aktywność społeczno-kulturalno-polityczna środowiska polonijnego w procesie
integracji z kulturą polonijną uczniów szkoły polskiej w Atenach
6.4. Konkluzje
Rozdział VII
POZIOM INTEGRACJI UCZNIÓW Z KULTURĄ GRECKĄ
7.1. Znajomość języka greckiego w procesie integracji z kulturą grecką
7.2. Wiedza o społeczeństwie i kulturze greckiej
7.3. Znajomość i wykorzystywanie greckiego kanonu kulturowego
7.4. Konkluzje
Rozdział VIII
POZIOM INTEGRACJI MIĘDZYKULTUROWEJ UCZNIÓW
8.1. Poziom integracji międzykulturowej uczniów z kulturą polską i grecką
8.2. Poziom integracji międzykulturowej uczniów z kulturą polską i polonijną
8.3. Poziom integracji międzykulturowej uczniów z kulturą polonijną i grecką
8.4. Konkluzje
Zakończenie
Bibliografia
Źródła internetowe
248 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|