|
UCZEŃ Z ZESPOŁEM DOWNA ROZPOZNANIE CZYNNIKÓW WARUNKUJĄCYCH POWODZENIE SZKOLNE
SKOWROŃSKI B. wydawnictwo: UKSW , rok wydania 2012, wydanie Icena netto: 31.50 Twoja cena 29,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Uczeń z zespołem Downa
Rozpoznanie czynników warunkujących powodzenie szkolne
Publikacja przedstawia rezultaty badań, przeprowadzonych przez autora dotyczących
czynników warunkujących sukcesy szkolne 8- 13-letnich dzieci z zespołem Downa i ich rówieśników
niepełnosprawnych umysłowo (bez zespołu Downa).
Wprowadzenie
Część I
Uwarunkowania powodzenia szkolnego uczniów z zespołem Downa - kontekst
teoretyczny
1.1. Definicja powodzenia szkolnego
1.2. Czynniki warunkujące powodzenie szkolne uczniów
1.3. Powodzenie szkolne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - rezultaty
dotychczasowych badań
1.3.1. Czynniki warunkujące sukcesy szkolne dzieci z niepełnosprawnością umysłową w
stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.3.2. Dydaktyczne cechy nauczania jako czynnik warunkujący zasób wiadomości i
umiejętności matematycznych uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną
1.3.3. Cechy osobowości nauczyciela jako czynnik warunkujący zasób wiadomości i
umiejętności matematycznych uczniów z lekką niepełnosprawnością umysłową
1.3.4. Czynniki warunkujące sukcesy szkolne dzieci z lekką niepełnosprawnością
intelektualną w zakresie j. polskiego i matematyki
1.3.5. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych dzieci w wieku
od 7 do 8 lat
1.4. Stan dotychczasowych badań nad czynnikami warunkującymi sukcesy szkolne chłopców
z zespołem Downa
1.4.1. Rezultaty badań autorstwa Patrycji Sloper, Cliffa Cunninghama, Stephena Turnera i
Cristiny Knussen
1.4.2. Rezultaty badań B. Shepperdsona
1.4.3. Rezultaty badań autorstwa W. Casey, D. Jonesa, B. Kugler oraz B. Watkinsa
1.5. Rozumienie terminów "niepowodzenie i powodzenie szkolne" w kontekście
dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
1.6. Charakterystyka osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
1.7. Charakterystyka osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną
1.8. Profile zdolności dzieci z niepełnosprawnością umysłową
1.9. Charakterystyka osób z zespołem Downa
1.10. Praca pedagogiczna z uczniami z niepełnosprawnością umysłową w stopniu
umiarkowanym lub znacznym
1.10.1. Diagnoza w pracy pedagogicznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną
w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.10.2. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego
1.10.3. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością
intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach
1.10.4. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
1.10.5. Założenia metodyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnością umysłową w
stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.11. Przegląd literatury podejmującej problem czynników warunkujących sukcesy szkolne
dzieci, w tym również dzieci z zespołem Downa
Część II
Metodologia badań własnych
2.1. Problem badawczy, hipotezy badawcze oraz cel pracy
2.2. Metody i sposób badań
2.2.1. Skala Podstawowych Zdolności Szkolnych
2.2.2. Skala Pomiaru Percepcji Słuchowej Słowa
2.2.3. Skala Zachowania Przystosowawczego dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych
2.2.4. Arkusz Zachowania się Ucznia
2.2.5. Arkusz Umożliwiający Poznanie Środowiska Wychowawczego
2.2.6. Sprawdziany Zasobu Wiadomości i Umiejętności Dzieci i Młodzieży
2.3. Zasady doboru próby
2.4. Charakterystyka porównywanych grup
Część III
Rozpoznanie czynników warunkujących powodzenie szkolne uczniów z zespołem
Downa - prezentacja wyników badań własnych
3.1. Poziom rozwoju podstawowych zdolności szkolnych chłopców z zespołem
Downa
3.1.1. Ogólny poziom rozwoju podstawowych zdolności szkolnych
3.1.2. Poziom rozwoju zdolności werbalnych
3.1.3. Poziom rozwoju zdolności wykonawczych
3.1.4. Poziom rozwoju zdolności szkolnych mierzonych poszczególnymi testami skali słownej
Skali Podstawowych Zdolności Szkolnych
3.1.5. Poziom rozwoju zdolności szkolnych mierzonych poszczególnymi testami skali
wykonawczej Skali Podstawowych Zdolności Szkolnych
3.2. Podobieństwo profilów podstawowych zdolności szkolnych
3.3. Poziom percepcji słuchowej słowa chłopców z zespołem Downa
3.3.1. Ogólny poziom rozwoju percepcji słuchowej słowa chłopców z zespołem Downa
3.3.2. Poziom rozwoju percepcji słuchowej mierzonej poszczególnymi testami Skali
Percepcji Słuchowej Słowa
3.4. Podobieństwo profilów percepcji słuchowej słowa
3.5. Różnice pomiędzy badanymi grupami w zakresie wymiarów zachowania
przystosowawczego mierzonych Skalą Zachowania Przystosowawczego dla Dzieci, Młodzieży i
Dorosłych
3.5.1. Ogólne niezależne funkcjonowanie
3.5.2. Zaburzenia w zachowaniu
3.6. Różnice między badanymi grupami w zakresie zmiennych mierzonych Arkuszem
Zachowania się Ucznia
3.7. Różnice w zakresie poszczególnych umiejętności szkolnych mierzonych
sprawdzianami
3.7.1. Różnice w zakresie umiejętności z j. polskiego
3.7.2. Różnice w zakresie umiejętności z matematyki
3.7.3. Różnice w zakresie zasobu wiadomości i umiejętności z muzyki z rytmiką
3.7.4. Różnice w zakresie umiejętności z plastyki
3.7.5. Różnice w zakresie umiejętności z techniki
3.7.6. Różnice w zakresie umiejętności z wychowania fizycznego
3.7.7. Różnice w zakresie umiejętności ze współżycia w środowisku
3.7.8. Różnice w zakresie samoobsługi
3.8. Wyznaczniki sukcesów szkolnych chłopców z zespołem Downa i ich rówieśników z
niepełnosprawnością umysłową bez zespołu Downa
3.8.1. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie j. polskiego
3.8.2. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie matematyki
3.8.3. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie samoobsługi
3.8.4. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie współżycia w środowisku
3.8.5. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie muzyki z rytmiką
3.8.6. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie plastyki
3.8.7. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie wychowania fizycznego
3.8.8. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie techniki
Omówienie wyników badań i wnioski końcowe
Piśmiennictwo
Aneksy
348 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|