ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

UCZEŃ Z ZESPOŁEM DOWNA ROZPOZNANIE CZYNNIKÓW WARUNKUJĄCYCH POWODZENIE SZKOLNE


SKOWROŃSKI B.

wydawnictwo: UKSW , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 31.50 Twoja cena  29,93 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Uczeń z zespołem Downa

Rozpoznanie czynników warunkujących powodzenie szkolne


Publikacja przedstawia rezultaty badań, przeprowadzonych przez autora dotyczących czynników warunkujących sukcesy szkolne 8- 13-letnich dzieci z zespołem Downa i ich rówieśników niepełnosprawnych umysłowo (bez zespołu Downa).


Wprowadzenie

Część I
Uwarunkowania powodzenia szkolnego uczniów z zespołem Downa - kontekst teoretyczny
1.1. Definicja powodzenia szkolnego
1.2. Czynniki warunkujące powodzenie szkolne uczniów
1.3. Powodzenie szkolne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną - rezultaty dotychczasowych badań
1.3.1. Czynniki warunkujące sukcesy szkolne dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.3.2. Dydaktyczne cechy nauczania jako czynnik warunkujący zasób wiadomości i umiejętności matematycznych uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną
1.3.3. Cechy osobowości nauczyciela jako czynnik warunkujący zasób wiadomości i umiejętności matematycznych uczniów z lekką niepełnosprawnością umysłową
1.3.4. Czynniki warunkujące sukcesy szkolne dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną w zakresie j. polskiego i matematyki
1.3.5. Wrażliwość edukacyjna jako wyznacznik osiągnięć matematycznych dzieci w wieku od 7 do 8 lat
1.4. Stan dotychczasowych badań nad czynnikami warunkującymi sukcesy szkolne chłopców z zespołem Downa
1.4.1. Rezultaty badań autorstwa Patrycji Sloper, Cliffa Cunninghama, Stephena Turnera i Cristiny Knussen
1.4.2. Rezultaty badań B. Shepperdsona
1.4.3. Rezultaty badań autorstwa W. Casey, D. Jonesa, B. Kugler oraz B. Watkinsa
1.5. Rozumienie terminów "niepowodzenie i powodzenie szkolne" w kontekście dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
1.6. Charakterystyka osób z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną
1.7. Charakterystyka osób ze znaczną niepełnosprawnością intelektualną
1.8. Profile zdolności dzieci z niepełnosprawnością umysłową
1.9. Charakterystyka osób z zespołem Downa
1.10. Praca pedagogiczna z uczniami z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.10.1. Diagnoza w pracy pedagogicznej z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.10.2. Orzekanie o potrzebie kształcenia specjalnego
1.10.3. Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach
1.10.4. Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny
1.10.5. Założenia metodyczne w pracy z uczniami z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym lub znacznym
1.11. Przegląd literatury podejmującej problem czynników warunkujących sukcesy szkolne dzieci, w tym również dzieci z zespołem Downa

Część II
Metodologia badań własnych
2.1. Problem badawczy, hipotezy badawcze oraz cel pracy
2.2. Metody i sposób badań
2.2.1. Skala Podstawowych Zdolności Szkolnych
2.2.2. Skala Pomiaru Percepcji Słuchowej Słowa
2.2.3. Skala Zachowania Przystosowawczego dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych
2.2.4. Arkusz Zachowania się Ucznia
2.2.5. Arkusz Umożliwiający Poznanie Środowiska Wychowawczego
2.2.6. Sprawdziany Zasobu Wiadomości i Umiejętności Dzieci i Młodzieży
2.3. Zasady doboru próby
2.4. Charakterystyka porównywanych grup

Część III
Rozpoznanie czynników warunkujących powodzenie szkolne uczniów z zespołem Downa - prezentacja wyników badań własnych
3.1. Poziom rozwoju podstawowych zdolności szkolnych chłopców z zespołem Downa
3.1.1. Ogólny poziom rozwoju podstawowych zdolności szkolnych
3.1.2. Poziom rozwoju zdolności werbalnych
3.1.3. Poziom rozwoju zdolności wykonawczych
3.1.4. Poziom rozwoju zdolności szkolnych mierzonych poszczególnymi testami skali słownej Skali Podstawowych Zdolności Szkolnych
3.1.5. Poziom rozwoju zdolności szkolnych mierzonych poszczególnymi testami skali wykonawczej Skali Podstawowych Zdolności Szkolnych
3.2. Podobieństwo profilów podstawowych zdolności szkolnych
3.3. Poziom percepcji słuchowej słowa chłopców z zespołem Downa
3.3.1. Ogólny poziom rozwoju percepcji słuchowej słowa chłopców z zespołem Downa
3.3.2. Poziom rozwoju percepcji słuchowej mierzonej poszczególnymi testami Skali Percepcji Słuchowej Słowa
3.4. Podobieństwo profilów percepcji słuchowej słowa
3.5. Różnice pomiędzy badanymi grupami w zakresie wymiarów zachowania przystosowawczego mierzonych Skalą Zachowania Przystosowawczego dla Dzieci, Młodzieży i Dorosłych
3.5.1. Ogólne niezależne funkcjonowanie
3.5.2. Zaburzenia w zachowaniu
3.6. Różnice między badanymi grupami w zakresie zmiennych mierzonych Arkuszem Zachowania się Ucznia
3.7. Różnice w zakresie poszczególnych umiejętności szkolnych mierzonych sprawdzianami
3.7.1. Różnice w zakresie umiejętności z j. polskiego
3.7.2. Różnice w zakresie umiejętności z matematyki
3.7.3. Różnice w zakresie zasobu wiadomości i umiejętności z muzyki z rytmiką
3.7.4. Różnice w zakresie umiejętności z plastyki
3.7.5. Różnice w zakresie umiejętności z techniki
3.7.6. Różnice w zakresie umiejętności z wychowania fizycznego
3.7.7. Różnice w zakresie umiejętności ze współżycia w środowisku
3.7.8. Różnice w zakresie samoobsługi
3.8. Wyznaczniki sukcesów szkolnych chłopców z zespołem Downa i ich rówieśników z niepełnosprawnością umysłową bez zespołu Downa
3.8.1. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie j. polskiego
3.8.2. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie matematyki
3.8.3. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie samoobsługi
3.8.4. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie współżycia w środowisku
3.8.5. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie muzyki z rytmiką
3.8.6. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie plastyki
3.8.7. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie wychowania fizycznego
3.8.8. Wyznaczniki sukcesów szkolnych w zakresie techniki

Omówienie wyników badań i wnioski końcowe
Piśmiennictwo
Aneksy


348 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022