ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ TEORIA I PRAKTYKA


PATAJ M. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Kobiety w sferze publicznej

Teoria i praktyka


Temat uczestnictwa, obecności oraz wykluczenia kobiet w poszczególnych sferach życia społecznego jest wciąż aktualny, charakteryzuje się dynamiką oraz ciągłymi przemianami.

Rozwój mediów, przeobrażenia społeczne i kulturowe, wydarzenia polityczne w Polsce i na świecie, zmiany na rynku pracy - szereg czynników wpływa na kondycję i sytuację współczesnych kobiet. Intensyfikacja tych zjawisk skutkuje potrzebą ciągłego poruszania zagadnień związanych z kwestią kobiecą, pochylania się nad wszelkimi nieprawidłowościami w tej sferze, badania nowych form aktywności kobiet, ich dążeń do zmiany obecnej sytuacji.

Niniejsza publikacja ma charakter wieloaspektowy , co jest oznaką szerokiej problematyki kryjącej się pod ogólnym hasłem "kwestii kobiecej", a także interdyscyplinarności zagadnienia, będącego przedmiotem zainteresowania przedstawicieli różnych dyscyplin i specjalności naukowych.

Fragment Wstępu


Wstęp

Część I REGULACJE PRAWNE, RYNEK PRACY, PROBLEM PRZEMOCY WOBEC KOBIET

MAGDALENA LESIŃSKA-STASZCZUK
Międzynarodowe standardy ochrony praw kobiet

AGNIESZKA BEJMA
Handel kobietami w Polsce. Prawo i rozwiązania instytucjonalne

LILA PIETRUSIEWICZ
Przemoc jako czynnik sprawczy (nie)obecności kobiety w przestrzeni publicznej oraz zagrożenie dla zdrowia i życia. Determinanty dokonywanych wyborów

MONIKA ARMUŁA
Kobieta na polskim rynku pracy - czy dalej niedoceniana?

SYLWIA ZUBRZYCKA
Problemy Polek na rynku pracy po 1989 r.

Część II KOBIETY W MEDIACH

EMILIA ANNA KANIUK
Kobieta - medialna ofiara przemocy symbolicznej

AGNIESZKA KAMIŃSKA
Stereotyp kobiety w reklamie telewizyjnej

PRZEMYSŁAW PAWELEC
"Wojownik-Wamp" jako przykład wykreowanego obrazu kobiety w mediach

MONIKA PRUSZKOWSKA
Kobiety z krańców świata - współczesne wzorce kobiecość w sferze publicznej na podstawie telewizyjnych programów podróżniczych Martyny Wojciechowskiej

MAGDALENA PATAJ
Profilaktyka i promocja zdrowia kobiet w kampaniach społecznych w Polsce

EWA BULISZ
Sylwetki kobiet w tygodniku "Wysokie Obcasy"

NATALIA ORGANISTA, ZUZANNA MAZUR
Analiza przekazów prasowych dotyczących sportu kobiet (na podstawie "Gazety Wyborczej" w 2013 r.)

Część III KOBIETY W POLITYCE

ANNA BARTNIK
Pozycja kobiety w ruchu talibów

DOMINIKA URSZULA POPIELEC
Madeleine Albright, Condoleezza Rice i Hillary Clinton jako wpływowe kobiety amerykańskiej polityki

KATARZYNA LUTKA
Kryzys wizerunkowy Joanny Kluzik-Rostkowskiej

BEATA SZEJGIEC
Stereotyp kobiety polityka (na podstawie wypowiedzi studentów UMCS)

AGNIESZKA PIECHACZEK-KASZCZYNIEC
Uwarunkowania udziału kobiet w polityce

Część IV  KWESTIE SPOŁECZNOKULTUROWE

AGNIESZKA BELCER
"Być kobieta.." czyli płeć piękna we współczesnej kulturze popularnej

LENA BIELSKA
Wstęp do trzeciej fali feminizmu - geneza i główne kierunki zmiany

KATARZYNA ZABRATAŃSKA
Życie i działalność Pauliny Kuczalskiej-Reinschmit na rzecz ruchu kobiecego w Polsce

ADAM KRZYK
Wewnętrzny świat przekonań Marii Skłodowskiej-Curie. Pozytywistyczna rola umysłu kontra romantyczne marzenia o lepszym jutrze. Działalność oraz praca dwukrotnej noblistki w Lidze Narodów

Wykaz literatury


356 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022