|
KOBIETY W SFERZE PUBLICZNEJ TEORIA I PRAKTYKA
PATAJ M. RED. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 47.00 Twoja cena 44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Kobiety w sferze publicznej
Teoria i praktyka
Temat uczestnictwa, obecności oraz wykluczenia kobiet w poszczególnych sferach
życia społecznego jest wciąż aktualny, charakteryzuje się dynamiką oraz ciągłymi
przemianami.
Rozwój mediów, przeobrażenia społeczne i kulturowe, wydarzenia polityczne w Polsce
i na świecie, zmiany na rynku pracy - szereg czynników wpływa na kondycję i sytuację
współczesnych kobiet. Intensyfikacja tych zjawisk skutkuje potrzebą ciągłego
poruszania zagadnień związanych z kwestią kobiecą, pochylania się nad wszelkimi
nieprawidłowościami w tej sferze, badania nowych form aktywności kobiet, ich dążeń
do zmiany obecnej sytuacji.
Niniejsza publikacja ma charakter wieloaspektowy , co jest oznaką szerokiej
problematyki kryjącej się pod ogólnym hasłem "kwestii kobiecej", a także
interdyscyplinarności zagadnienia, będącego przedmiotem zainteresowania przedstawicieli
różnych dyscyplin i specjalności naukowych.
Fragment Wstępu
Wstęp
Część I REGULACJE PRAWNE, RYNEK PRACY, PROBLEM PRZEMOCY WOBEC KOBIET
MAGDALENA LESIŃSKA-STASZCZUK
Międzynarodowe standardy ochrony praw kobiet
AGNIESZKA BEJMA
Handel kobietami w Polsce. Prawo i rozwiązania instytucjonalne
LILA PIETRUSIEWICZ
Przemoc jako czynnik sprawczy (nie)obecności kobiety w przestrzeni publicznej
oraz zagrożenie dla zdrowia i życia. Determinanty dokonywanych wyborów
MONIKA ARMUŁA
Kobieta na polskim rynku pracy - czy dalej niedoceniana?
SYLWIA ZUBRZYCKA
Problemy Polek na rynku pracy po 1989 r.
Część II KOBIETY W MEDIACH
EMILIA ANNA KANIUK
Kobieta - medialna ofiara przemocy symbolicznej
AGNIESZKA KAMIŃSKA
Stereotyp kobiety w reklamie telewizyjnej
PRZEMYSŁAW PAWELEC
"Wojownik-Wamp" jako przykład wykreowanego obrazu kobiety w mediach
MONIKA PRUSZKOWSKA
Kobiety z krańców świata - współczesne wzorce kobiecość w sferze publicznej
na podstawie telewizyjnych programów podróżniczych Martyny Wojciechowskiej
MAGDALENA PATAJ
Profilaktyka i promocja zdrowia kobiet w kampaniach społecznych w Polsce
EWA BULISZ
Sylwetki kobiet w tygodniku "Wysokie Obcasy"
NATALIA ORGANISTA, ZUZANNA MAZUR
Analiza przekazów prasowych dotyczących sportu kobiet (na podstawie "Gazety
Wyborczej" w 2013 r.)
Część III KOBIETY W POLITYCE
ANNA BARTNIK
Pozycja kobiety w ruchu talibów
DOMINIKA URSZULA POPIELEC
Madeleine Albright, Condoleezza Rice i Hillary Clinton jako wpływowe kobiety
amerykańskiej polityki
KATARZYNA LUTKA
Kryzys wizerunkowy Joanny Kluzik-Rostkowskiej
BEATA SZEJGIEC
Stereotyp kobiety polityka (na podstawie wypowiedzi studentów UMCS)
AGNIESZKA PIECHACZEK-KASZCZYNIEC
Uwarunkowania udziału kobiet w polityce
Część IV KWESTIE SPOŁECZNOKULTUROWE
AGNIESZKA BELCER
"Być kobieta.." czyli płeć piękna we współczesnej kulturze
popularnej
LENA BIELSKA
Wstęp do trzeciej fali feminizmu - geneza i główne kierunki zmiany
KATARZYNA ZABRATAŃSKA
Życie i działalność Pauliny Kuczalskiej-Reinschmit na rzecz ruchu kobiecego w
Polsce
ADAM KRZYK
Wewnętrzny świat przekonań Marii Skłodowskiej-Curie. Pozytywistyczna rola
umysłu kontra romantyczne marzenia o lepszym jutrze. Działalność oraz praca dwukrotnej
noblistki w Lidze Narodów
Wykaz literatury
356 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|