www.ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PROGRAMOWANIE Z MINECRAFTEM DLA DZIECI POZIOM PODSTAWOWY


NIEMIRA K. WOJCIECHOWSKI A. WIEJAK U.

wydawnictwo: HELION , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 41.89 Twoja cena  39,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Programowanie z Minecraftem dla dzieci

Poziom podstawowy


Programowanie to wspaniała, pełna przygód zabawa. Ty i Twoje dziecko możecie się o tym przekonać dzięki tej wyjątkowej książce. Przedstawione w niej treści zostały opracowane na bazie kilkuletnich doświadczeń zgromadzonych podczas warsztatów programowania dla dzieci i młodzieży w Komputrilo Akademii Komputerowej.

Książka jest przeznaczona dla dzieci w wieku 8 lat, ale znakomicie nadaje się również dla dzieci starszych i dorosłych rozpoczynających przygodę informatyczną. Szczególny nacisk położono na przedstawienie trudnych zagadnień w sposób przystępny dla każdego dziecka.

  • Prosty i przyjemny w nauce język programowania Lua
  • Efektywna nauka przez zabawę w świecie Minecrafta
  • Zagadnienia przydatne do zrozumienia różnych języków programowania
  • Rozwój myślenia analitycznego oraz kompetencji cyfrowych
  • Elementy matematyki
  • Rozwiązanie każdego zadania



    Wstęp 9

     

    Ważne informacje 11

    Rozdział 1. Co to jest programowanie i kto może programować? 13

    • Podstawowe pojęcia w programowaniu 14

    Rozdział 2. Co będzie nam potrzebne? 15

    • Zakup i instalacja gry Minecraft 15
    • Pobieranie narzędzia Forge 22
    • Instalacja ComputerCraftEdu 24

    Rozdział 3. Żółw w akcji 27

    • Pierwsze uruchomienie gry Minecraft 27
    • Tworzenie świata w trybie kreatywnym 29
    • Poruszanie się 31
    • Poznaj żółwie 31
    • Sterowanie żółwiem 36
    • Błędy żółwia i kopanie 38
    • Ekwipunek żółwia 40
    • Funkcja Place 42

    Rozdział 4. Zaczynamy programowanie 45

    • Twoje pierwsze programy 45
    • Cofanie programów 49
    • Grupowanie funkcji 50

    Rozdział 5. Żółw budowniczy 51

    • Różne kierunki stawiania bloków 54
    • Różne kierunki kopania 58

    Rozdział 6. Instrukcja Repeat 65

    Rozdział 7. Funkcja Select Slot 71

    • Wyszukiwanie w ekwipunku rzadko używanych bloków 73

    Rozdział 8. Zmienne liczbowe 79

    Rozdział 9. Funkcja Say i zmienne tekstowe 85

    • Zmienne mogą przechowywać napisy 89

    Rozdział 10. Liczby losowe 93

    Rozdział 11. Prawda czy fałsz 99

    • Wartości true i false 100

    Rozdział 12. Instrukcja warunkowa if 103

    Rozdział 13. Instrukcja warunkowa else 111

    Rozdział 14. Funkcja Detect 117

    Rozdział 15. Instrukcja else if 123

    Rozdział 16. Pętla while 129

    Rozdział 17. Operatory logiczne 135

    Rozdział 18. Funkcja Inspect Block 139

    Rozdział 19. Funkcja Detect Redstone 145

    Rozdział 20. Funkcja Set Redstone 153

    Rozdział 21. Podział kodu na kilka programów 163

    Rozdział 22. Funkcja Item Count 169

    Rozdział 23. Funkcja Inspect Item 173

    Rozdział 24. Funkcje Drop Items i Take Items 181

    Rozdział 25. Funkcja Compare 187

    Rozdział 26. Funkcja Random Boolean 193

    Rozdział 27. Pętla for 197

    Rozdział 28. Podsumowanie 201

    Rozdział 29. Rozwiązania zadań 203

    Twoja lista wykonanych zadań 235


240 stron, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022