ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 50.80 48,26   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

BENCHMARKING JAKO METODA ZARZĄDZANIA WSPOMAGAJĄCA CONTROLLING


KOWALAK R. / PRZEDSIĘBIORSTWA

wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 50.80 Twoja cena  48,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Benchmarking jako metoda zarządzania wspomagająca controlling przedsiębiorstwa


W pracy autor rozpatruje możliwość wykorzystania benchmarkingu na potrzeby controllingu, ze szczególnym uwzględnieniem strategicznych i operacyjnych obszarów zarządzania jednostką gospodarczą.

Jest to temat aktualny, o walorach praktycznych, zwłaszcza w dobie nasilonej konkurencji.

Książka stanowi wynik kilkuletnich badań literaturowych i empirycznych. Jest również efektem własnych przemyśleń autora, będących następstwem licznych rozmów z przedsiębiorcami.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Istota i zakres benchmarkingu
1.1. Rozwój benchmarkingu
1.2. Definicje benchmarkingu
1.3. Rodzaje benchmarkingu
1.4. Etapy benchmarkingu
1.5. Benchmarking w badaniach krajowych i zagranicznych
1.6. Badania ankietowe przeprowadzone w województwie
dolnośląskim

Rozdział 2. Controlling jako system wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem
2.1. Istota i definicje controllingu
2.2. Relacje między benchmarkingiem i controllingiem
2.3. Benchmarking w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
2.4. Zadania specjalisty ds. benchmarkingu i controllera i stawiane im wymagania

Rozdział 3. Źródła informacji dla benchmarkingu
3.1. Organizacja pozyskiwania informacji
3.2. Rodzaje źródeł informacji benchmarkingowych
3.3. Informacje wewnętrzne przedsiębiorstwa
3.4. Informacje z otoczenia przedsiębiorstwa
3.5. Nagrody jakości i listy rankingowe
3.6. Kodeks benchmarkingu a korzystanie z informacji

Rozdział 4. Metody porównań benchmarkingowych
4.1. Liderzy na polskim rynku
4.2. Pomiar za pomocą mierników-benchmarków
4.3. Punktowe porównania z liderami
4.4. Porównania z zastosowaniem matrycy miar

Rozdział 5. Benchmarking w tworzeniu i realizacji strategii przedsiębiorstwa
5.1. Benchmarking w tworzeniu i realizacji misji oraz wizji przedsiębiorstwa
5.2. Realizacja strategii a osiągnięcie przewagi konkurencyjnej
5.3. Benchmarking w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
5.4. Wspomaganie przez benchmarking koncepcji controllingu strategicznego
5.5. Benchmarking i controlling w zarządzaniu jakością
5.6. Benchmarking w tworzeniu docelowych wartości mierników strategicznej karty wyników

Rozdział 6. Benchmarking w kluczowych obszarach controllingu
6.1. Identyfikacja kluczowych obszarów controllingu
6.2. Benchmarking w działalności badawczo-rozwojowej
6.3. Benchmarking w controllingu zaopatrzenia
6.4. Benchmarking w controllingu produkcji
6.5. Benchmarking w controllingu sprzedaży
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Załączniki
Summary


222 stron, B5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- BENCHMARKING JAKO KLUCZ DO NAJLEPSZYCH PRAKTYK
BOGAN CH. ENGLISH M.

- BENCHMARKING W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI
BRAMHAM J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022