BENCHMARKING JAKO METODA ZARZĄDZANIA WSPOMAGAJĄCA CONTROLLING
KOWALAK R. / PRZEDSIĘBIORSTWA wydawnictwo: WYD UE WROCŁAW , rok wydania 2009, wydanie I cena netto: 50.80 Twoja cena 48,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Benchmarking jako metoda zarządzania wspomagająca controlling przedsiębiorstwa
W pracy autor rozpatruje możliwość wykorzystania benchmarkingu na
potrzeby controllingu, ze szczególnym uwzględnieniem strategicznych i operacyjnych
obszarów zarządzania jednostką gospodarczą.
Jest to temat aktualny, o walorach praktycznych, zwłaszcza w dobie nasilonej
konkurencji.
Książka stanowi wynik kilkuletnich badań literaturowych i empirycznych. Jest
również efektem własnych przemyśleń autora, będących następstwem licznych rozmów
z przedsiębiorcami.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Istota i zakres benchmarkingu
1.1. Rozwój benchmarkingu
1.2. Definicje benchmarkingu
1.3. Rodzaje benchmarkingu
1.4. Etapy benchmarkingu
1.5. Benchmarking w badaniach krajowych i zagranicznych
1.6. Badania ankietowe przeprowadzone w województwie
dolnośląskim
Rozdział 2. Controlling jako system wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem
2.1. Istota i definicje controllingu
2.2. Relacje między benchmarkingiem i controllingiem
2.3. Benchmarking w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa
2.4. Zadania specjalisty ds. benchmarkingu i controllera i stawiane im wymagania
Rozdział 3. Źródła informacji dla benchmarkingu
3.1. Organizacja pozyskiwania informacji
3.2. Rodzaje źródeł informacji benchmarkingowych
3.3. Informacje wewnętrzne przedsiębiorstwa
3.4. Informacje z otoczenia przedsiębiorstwa
3.5. Nagrody jakości i listy rankingowe
3.6. Kodeks benchmarkingu a korzystanie z informacji
Rozdział 4. Metody porównań benchmarkingowych
4.1. Liderzy na polskim rynku
4.2. Pomiar za pomocą mierników-benchmarków
4.3. Punktowe porównania z liderami
4.4. Porównania z zastosowaniem matrycy miar
Rozdział 5. Benchmarking w tworzeniu i realizacji strategii przedsiębiorstwa
5.1. Benchmarking w tworzeniu i realizacji misji oraz wizji przedsiębiorstwa
5.2. Realizacja strategii a osiągnięcie przewagi konkurencyjnej
5.3. Benchmarking w osiąganiu przewagi konkurencyjnej
5.4. Wspomaganie przez benchmarking koncepcji controllingu strategicznego
5.5. Benchmarking i controlling w zarządzaniu jakością
5.6. Benchmarking w tworzeniu docelowych wartości mierników strategicznej karty wyników
Rozdział 6. Benchmarking w kluczowych obszarach controllingu
6.1. Identyfikacja kluczowych obszarów controllingu
6.2. Benchmarking w działalności badawczo-rozwojowej
6.3. Benchmarking w controllingu zaopatrzenia
6.4. Benchmarking w controllingu produkcji
6.5. Benchmarking w controllingu sprzedaży
Zakończenie
Literatura
Spis rysunków
Spis tabel
Załączniki
Summary
222 stron, B5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- BENCHMARKING JAKO KLUCZ DO NAJLEPSZYCH PRAKTYK BOGAN CH. ENGLISH M.
- BENCHMARKING W ZARZĄDZANIU ZASOBAMI LUDZKIMI BRAMHAM J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|