|
AUTYZM JAK POMÓC RODZINIE
PARKER J. RANDALL P. wydawnictwo: GWP , rok wydania 2010, wydanie II cena netto: 34.90 Twoja cena 33,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Autyzm
Jak pomóc rodzinie
Środowiska naukowe i lekarskie coraz częściej zaczynają dostrzegać napięcia,
obciążenia, ale i radości związane z opieką nad dzieckiem autystycznym. Książka ta
prezentuje najważniejsze wyniki projektu badawczego przeprowadzonego przez Centrum Oceny
i Wsparcia dla Rodzin oraz rozmów z rodzicami i rodzeństwem autystycznych dzieci i
młodzieży.
Książka „Autyzm. Jak pomóc rodzinie” jest cennym źródłem informacji dla
szerokiej rzeszy profesjonalistów pracujących z autystycznymi dziećmi i ich rodzinami,
w tym dla nauczycieli szkół specjalnych, pracowników opieki społecznej oraz
pediatrów. Zainteresuje również psychologów szkolnych oraz rodziny osób
autystycznych.
„Organizacja pomocy rodzinom dzieci autystycznych, prezentowana przez Autorów,
imponuje swoim zasięgiem, różnorodnością form wsparcia, elastycznością w
rozwiązywaniu problemów dzieci autystycznych i ich rodzin oraz ogromnym zaangażowaniem
wielu środowisk.
Mam nadzieję, że cenny materiał zawarty w tej monografii zostanie wykorzystany przez
środowiska polskie i pomoże w budowaniu godnego życia dzieci autystycznych i ich
rodzin”.
Prof. Hanna Jaklewicz, autorka książki "Autyzm wczesnodziecięcy"
1. „Coś jest nie w porządku z naszym dzieckiem”
- Diagnostyczne manewry.
- Co czują rodzice?
- Stres odczuwany przez dziecko autystyczne.
- Potrzeby specjalistów.
2. Zaspokojone i niezaspokojone potrzeby rodziny.
- Potrzeby - definicja.
- Projekt badawczy.
- Załącznik A.
- Indywidualne doświadczenia rodziców.
3. Diagnoza.
- Wskazówki dla rodziców.
4. Pomyłki diagnostyczne i zaburzenia podobne do autyzmu.
- Zespół Aspergera (ZA).
- Zaburzenie semantyczno-pragmatyczne.
- Obecna ocena zaburzenia semantyczno-pragmatycznego.
5. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. I.
- Ogólne trudności doświadczane przez rodziców.
- Interakcje rodzic – dziecko.
6. Wpływ autyzmu na rodziców: Cz. II.
- Stosunek rodziców do stosowania leków.
- Rodzeństwo dzieci autystycznych.
- Rodzice a trudne zachowania dzieci.
7. Rodzina a zachowania trudne.
- Perspektywa behawioralna i systemowa.
- Skuteczność terapii rodzin w odniesieniu do autyzmu.
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z zachowaniami trudnymi.
- Stawiane czoła zachowaniom trudnym: ogólne zasady.
- Wypracowane przez rodziców strategie radzenia sobie z najczęściej występującymi
zachowaniami trudnymi.
- Napady złości/ agresja.
- Zachowania stereotypowe.
- Nadaktywność.
- Zachowania destrukcyjne.
- Lęki.
8. Strategie dotyczące nauczania.
- Zapewnienie możliwości nauki
- Integracja dzieci autystycznych.
- Autyzm a nauka w szkole.
- Uczniowie „dobrze funkcjonujący”.
- Strategie przyjęte przez rodziców.
- Wskazówki dla rodziców.
9. Autyzm a dojrzewanie.
- Normalizacja.
- Seksualność.
Bibliografia. Indeksy. Spis adresów.
320 stron, A5, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- AUTYZM I ZESPÓŁ ASPERGERA BRYŃSKA A. KOMENDER J. JAGIELSKA G.
- RODZICE DZIECI Z AUTYZMEM PISULA E.
- AUTYZM I RODZINA PROKOPIAK A. PALAK Z. RED.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|