ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 46.20 43,89   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOTERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA


POPIEL A. PRAGŁOWSKA E.

wydawnictwo: PARADYGMAT , rok wydania 2008, wydanie I

cena netto: 46.20 Twoja cena  43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Psychoterapia poznawczo-behawioralna.

Teoria i praktyka


Książka Agnieszki Popiel i Ewy Pragłowskiej jest pierwszym polskim podręcznikiem psychoterapii poznawczo-behawioralnej.

Autorki – znane specjalistki w tej dziedzinie – szczegółowo omawiają założenia teoretyczne podejścia poznawczo-behawioralnego, prezentują modele wybranych zaburzeń, zasady pracy terapeutycznej, techniki poznawcze i behawioralne oraz wyniki badań nad skutecznością tej formy terapii, opartej na danych naukowych.

Znakomity podręcznik akademicki, źródło wiedzy dla psychoterapeutów, psychologów, lekarzy i osób szkolących się w zakresie psychoterapii. Książka zawiera także obszerny angielsko-polski słowniczek terminów, użyteczny m.in. dla tłumaczy publikacji poświęconych terapii poznawczo-behawioralnej


Spis treści:

 

Przedmowa

Od autorek

Część I. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozwój nurtu terapii poznawczych i behawioralnych na świecie i w Polsce

Rozdział 1. Psychoterapia poznawczo-behawioralna – wyjaśnienia terminologiczne    

Rozdział 2. Rzut oka na historię. Psychologia poznawcza i behawioryzm a psychoterapia poznawczo-behawioralna

Psychoterapia poznawczo-behawioralna na świecie

Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Europie

Psychoterapia poznawczo-behawioralna w Polsce

Psychoterapia poznawczo-behawioralna a integracja w psychoterapii

Rozdział 3. Założenia teoretyczne psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Modele Ellisa i Becka – procesy poznawcze w praktyce klinicznej       

Myśli automatyczne

Schematy poznawcze

Zniekształcenia poznawcze

Specyficzność poznawcza stanów psychopatologicznych i modele zaburzeń psychicznych

Modele poznawcze zaburzeń afektywnych – depresja

Modele poznawcze zaburzeń lękowych

Modele poznawcze zaburzeń osobowości

Część II. Praktyka psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Rozdział 4. Cechy procesu terapeutycznego w psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Określenie celu, problemu w osiągnięciu go i ukierunkowanie na jego rozwiązanie

Dobór metod na podstawie dynamicznie tworzonej konceptualizacji problemu pacjenta

Skupienie na teraźniejszości

Nadanie struktury procesowi terapii i każdej sesji terapeutycznej

Relacja terapeutyczna

Współpraca pacjenta i terapeuty

Psychoedukacja

Techniki terapeutyczne

Ograniczenie terapii w czasie

Wyposażenie pacjenta w wiedzę i narzędzia autoterapii

Rozdział 5. Pierwszy etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Rozpoznanie

Konceptualizacja problemu i diagnoza kliniczna

Określenie problemu („co?”)

Pierwszy poziom konceptualizacji problemu („jak?”)

Drugi poziom konceptualizacji problemu („dlaczego”?}

Cele terapii

Protokół rozbieżności

Rozdział 6. Drugi etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Realizacja celów

Plan interwencji terapeutycznych

Kontrakt terapeutyczny i informacje o terapii

Techniki terapeutyczne

Techniki poznawcze

Techniki behawioralne

Praca osobista – zadania terapeutyczne

Rozdział 7. Trzeci etap psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Sprawdzenie i utrwalenie osiągnięć

Zapobieganie nawrotom

Weryfikacja rezultatów terapii

SOS, czyli między innymi o zjawisku oporu w terapii poznawczo-behawioralnej

Zakończenie terapii

Rozdział 8. Umiejętności terapeuty poznawczo-behawioralnego

Część III. Weryfikacja empiryczna

Rozdział 9. Dane naukowe. Praktyka oparta na badaniach i badania oparte na praktyce

Nauka, praktyka i polityka

Praktyka oparta na badaniach naukowych i badania oparte na praktyce

Zakres zmiany mierzony w badaniach nad psychoterapią

Mechanizmy zmiany obserwowane w badaniach nad psychoterapią

Trwałość rezultatów psychoterapii

Możliwość uogólniania wniosków z badań naukowych na praktykę kliniczną

Zakończenie. Konteksty psychoterapii poznawczo-behawioralnej

Terapia poznawczo-behawioralna a inne szkoły terapii

„Płytka” czy „głęboka”?

Lepsza czy gorsza?

Wąska i specjalistyczna czy całościowa?

Modyfikacja sposobu myślenia pacjenta w terapii poznawczo-behawioralnej – cel czy środek?

Zmiana przekonań a kwestie relatywizmu

Terapia poznawczo-behawioralna a kwestia duchowości

Niektóre etyczne aspekty spotkania pacjenta i terapeuty poznawczo-behawioralnego – granice relacji terapeutycznej

Zalecana literatura dla terapeutów

Biblioterapia. Przykłady lektur do pracy osobistej pacjentów

Aneks. Formularze do wykorzystania na użytek praktyki

Słowniczek terminów angielsko-polski

Bibliografia

Indeks nazwisk

Indeks rzeczowy


292 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- RYSUNEK W PSYCHOTERAPII
OSTER G.D. GOULD P.

- INTERWENCJA KRYZYSOWA POMOC W KRYZYSACH PSYCHOLOGICZNYCH
KUBACKA-JASIECKA D.

- TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA PODSTAWY I ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE
BECK J.S.

- INTERWENCJA KRYZYSOWA
GREENSTONE J. LEVITON SH.

- DIALOG MOTYWUJĄCY I TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA
NAAR S. SAFREN S.A.

- POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI JAK POKOCHAĆ SIEBIE
WEGSCHEIDER-CRUSE S.

- INTENSYWNA KRÓTKOTERMINOWA PSYCHOTERAPIA DYNAMICZNA DLA PRAKTYKÓW
TEN HAVE-DE LABIJE J. NEBORSKY R.J.

- GESTALT TERAPIA KRÓTKOTERMINOWA
HOUSTON G.

- SIŁA CZASU
ZIMBARDO PH.

- WYOBRAŹNIA W PSYCHOTERAPII
LAZARUS A.

- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI
FRANKEN R.E.

- CZUJESZ TAK JAK MYŚLISZ PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE TERAPII POZNAWCZO-BEHAWIORALNEJ W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻĄ
STALLARD P.

- DEPRESJA MODELE KLINICZNE I TECHNIKI TERAPEUTYCZNE DLA PRAKTYKÓW
HAMMEN C. / I PACJENTÓW

- ANOREKSJA BULIMIA OTYŁOŚĆ PRZEWODNIK DLA RODZICÓW
JABLOW M.M.

- TRANSDIAGNOSTYCZNA TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA ZABURZEŃ EMOCJONALNYCH UJEDNOLICONY PROTOKÓŁ LECZENIA PODRĘCZNIK TERAPEUTY
CASSIELLO-ROBBINS C. BARLOW D.H. BOETTCHER H.T. LATIN M.H. BULLIS J.R. BENTLEY K.H. ELLARD K.K. SAUER-ZAVALA S. FARCHIONE T.J.

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA DIAGNOZOWANIE JAKO KOMPETENCJA PROFESJONALNA
STEMPLEWSKA-ŻAKOWICZ K.

- POZNAJEMY UCZUCIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA TERAPIA LĘKU DLA OSÓB Z ZESPOŁEM ASPERGERA
ATTWOOD T.

- AUTOAGRESJA MOWA ZRANIONEGO CIAŁA
BABIKER G. ARNOLD L.

- PSYCHOPATOLOGIA
MEYER R.

- PORADNICTWO I TERAPIA W ŻAŁOBIE
WORDEN J.W.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022