INNOWACJE W FIRMIE PRAKTYCZNE METODY WPROWADZANIA ZMIAN
ANTOSZKIEWICZ J.D. wydawnictwo: POLTEXT , rok wydania 2008, wydanie I cena netto: 42.50 Twoja cena 40,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Innowacje są niezbędne, aby sprostać szybko zmieniającej się i
narastającej konkurencji w zglobalizowanym świecie, aby utrzymać ład i porządek w
organizacji, zapobiegać rutynie i nawykom, tworzyć bardziej atrakcyjne i wydajne miejsca
pracy.
Książka jest poświęcona opracowywaniu oraz wprowadzaniu zmian
innowacyjnych w gospodarce, działalności społecznej i politycznej, a nawet w życiu
codziennym.
Na powstanie innowacji składają się dwie ważne aktywności człowieka:
twórczość - często nazywana kreatywnością - która prowadzi do znajdowania
pomysłów oraz przedsiębiorczość, dzięki której pomysły uzyskują swoje miejsce w
rzeczywistości gospodarczej, społecznej czy politycznej, a nie tylko na półkach
wynalazców.
Książka jest efektem przemyśleń, poszukiwań literaturowych oraz
sprawdzania efektywności i skuteczności opisywanych metod w praktyce. Zawiera liczne
przykłady wdrażania rozwiązań innowacyjnych w polskich przedsiębiorstwach.
Jest przeznaczona dla menedżerów, kierowników i specjalistów, projektantów
wyrobów, usług czy organizacji i zarządzania firmą; może być też dobrym
podręcznikiem akademickim do nauki podstaw tworzenia i wprowadzania innowacji na
wszystkich kierunkach studiów. Praktycznie jest to książka dla każdego, kto chce coś
zmienić w swoim życiu oraz wokół siebie, kto chce osiągnąć sukces i trwałą
pozycję w swojej firmie i na szeroko rozumianym rynku pracy.
Spis treści
Wprowadzenie
Rozdział 1. Tworzenie przestrzeni dla innowacji
1.1. Podstawowa bariera dla innowacji - monolit przeszłości
1.2. Metoda kruszenia
1.3. Metoda fotelowa
1.4. Metoda "gra ze słowami"
1.5. Transformacja przez znak graficzny
1.6. Pytania sprawdzające i naprowadzające
Rozdział 2. Heurystyki korzystne przy tworzeniu innowacji
2.1. Wskazania heurystyczne niezbędne przy rozwiązywaniu problemów i wprowadzaniu
innowacji
2.2. Przegląd efektywnych heurystyk CERMA
Rozdział 3. Metody poszukiwania innowacji - odkodowanie wizji
3.1. Przewidywanie
3.2. Podejęcia w poszukiwaniu pomysłów
3.3. Zrozumienie bogactwa pojęcia "wizja"
3.4. Ustalanie obrazów przyszłości metodą delficką
3.4.1 Założenia metodyczne
3.4.2. Procedura metody delfickiej
3.5. Odkodowanie przyszłości metodą wypracowania wizji
3.5.1. Wymagania organizacyjne
3.5.2. Procedura kreowania wizji
3.5.3. Wizje Telekomunikacji Polskiej SA - przykład zastosowania metody odkodowania
przyszłości
Rozdział 4. Metody spontanicznego poszukiwania pomysłów
4.1. Metoda burzy mózgów
4.1.1. Koncepcja burzy mózgów
4.1.2. Reguły metodyczne burzy mózgów
4.1.3. Organizowanie zespołów twórczych
4.1.4. Procedura stosowania burzy mózgów
4.2. Warianty metodyczne burzy mózgów
4.3. Praktyczne zastosowanie burzy mózgów
Rozdział 5. Metody wymuszonego kontrastowania - negowanie przeszłości
5.1. Advocatus Diaboli
5.2. Metoda "za i przeciw"
5.3. Metoda analizy układu SOFT
5.3.1. Reguły metody SOFT
5.4. Metoda ANKOT
5.4.1. Zasady metodyczne ANKOT
5.4.2. Procedura w metodzie ANKOT
5.5. Metoda klasyfikatora kołowego
5.6. Diagramy
5.6.1. Diagram mapy myśli
5.6.2. Diagram Ishikawy
Rozdział 6. Metody porównawcze
6.1. Porównania proste
6.1.1. Wykorzystanie prostych baz porównawczych
6.1.2. Zasada metodyczna w porównaniach prostych
6.2. Analogie Gordona
6.2.1. Reguły metodyczne analogii Gordona
6.2.2. Podejęcia przy stosowaniu analogii Gordona
6.3. Metoda superpozycji
6.4. Metoda analizy morfologicznej
6.4.1. Koncepcja analizy morfologicznej
6.4.2. Reguły metodyczne
6.4.3. Procedura metody morfologicznej
6.5. Synektyka
6.5.1. Koncepcja metody synektycznej
6.5.2. Procedura stosowania synektyki
Rozdział 7. Metody innowacji w wyrobie
7.1. Podstawowe założenia metody innowacji w wyrobie
7.1.1. Wartość
7.1.2. Funkcja
7.1.3. Funkcja czy struktura?
7.1.4. Analiza wartościująca
7.1.5. Zespół zadaniowy innowacji w wyrobie
7.1.6. Sesje kreatywne
7.1.7. Projektowanie organizacji
7.2. Analiza funkcji
7.2.1. Definicja pojęcia "funkcja"
7.2.2. Rola funkcji
7.2.3. Funkcja w procesie rozwiązywania problemów
7.2.4. Formułowanie funkcji
7.2.5. Zmienna rola funkcji w różnych etapach rozwiązywania problemów
7.2.6. Klasyfikacja funkcji
7.2.7. Koszty funkcji i ich analiza
7.2.8. Badanie nośników
7.2.9. Projektowanie organizacji
7.3. Procedura przeprowadzania innowacji w wyrobie
7.4. Reengineering
Rozdział 8. Metoda obrazów organizacji
8.1. Obrazy organizacji jako metoda diagnozowania
8.2. Obraz - organizacja jako maszyna
8.3. Obraz - organizacja jako organizm
8.4. Obraz - organizacja jako mózg, umysł
8.5. Obraz - organizacja jako kultura
8.6. Obraz - organizacja jako system polityczny
8.7. Obraz - organizacja jako psychiczne więzienie
8.8. Obraz - organizacja jako przepływy i transformacja
8.9. Obraz - organizacja jako oblicze dominacji
8.10. Obraz - organizacja jako zbiór problemów
8.11. Obraz osób w organizacji
Rozdział 9. Metody innowacji organizacyjnych
9.1. Rozumienie organizacji
9.2. Przedmiot innowacji organizacyjnej
9.3. Zmiana organizacyjna
9.4. Ustawienie organizacji w firmie
9.5. Analiza organizacyjna
9.6. Zasady metodyczne innowacji organizacyjnej
9.7. Metoda krytycznej oceny - zastępowanie aplikacjami (KOZA)
9.8. Procedura metody innowacji organizacyjnej
9.9. Organizowanie czasu własnego
Rozdział 10. Wprowadzenie globalnej, rewolucyjnej zmiany
10.1. Cykl życia organizacji - dynamika zmiany
10.1.1 Filozofia cyklu życia zmiany innowacyjnej
10.1.2. Rodzaje cykli w życiu firmy
10.2. Zachowania w krótkim cyklu życia organizacji
Bibliografia
216 stron, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- SZTUKA PODEJMOWANIA DECYZJI DLACZEGO MĄDRZY LUDZIE DOKONUJĄ ZŁYCH WYB KLEIN G. / WYBORÓW
- ZARZĄDZANIE TEORIA I PRAKTYKA KOŹMIŃSKI A. PIOTROWSKI W.
- ZARZĄDZANIE W SEKTORZE PUBLICZNYM ELIMINOWANIE ZAGROŻEŃ RED. KŁOPOTEK A
- ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ W USŁUGACH PUBLICZNYCH OPOLSKI K. MODZELEWSKI P.
- NOWE ZARZĄDZANIE PUBLICZNE - SKUTECZNOŚĆ I EFEKTYWNOŚĆ. BUDŻET ZADANIO RED. LUBIŃSKA T.
- KONCEPCJE ORGANIZACJI I METODY ZARZĄDZANIA MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA KRAWCZYK-SOŁTYS A. SOKOŁOWSKA S. SZWIEC P. MIJAL A. PŁATKOWSKA-PROKOPCZYK L.
- METODY ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA. KSZTAŁTOWANIE RELACJI ORGANIZACYJNCH RED. BŁASZCZYK W.
- ZARZĄDZANIE W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM WOJCIECHOWSKI E.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|