PRZEKONANIA NA WŁASNY TEMAT I AKTYWOŚĆ CELOWA
ŁAGUNA M. / BADANIA NAD PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ/ wydawnictwo: GWP , rok wydania 2010, wydanie I cena netto: 46.20 Twoja cena 43,89 zł + 5% vat - dodaj do koszyka „Monografia Marioli Łaguny podejmuje ważną społecznie tematykę
psychologicznych wyznaczników przedsiębiorczości.
[…] Dawno nie widziałem tak perfekcyjnie wykonanych badań w dziedzinie, w
której liczni badacze poprzestają na dość nieporadnych korelacjach. Uzyskane wyniki
są bardzo interesujące i poddane zostały rzetelnej dyskusji, która obejmuje wątki
zarówno teoretyczne, jak i praktyczne dla problematyki przedsiębiorczości. […]
Monografia będzie przydatna nie tylko psychologom i studentom psychologii, ale także
szerszemu gronu czytelników z pokrewnych dyscyplin”.
Z recenzji prof. Bogdana Wojciszke
„Autorka przygotowała książkę, która może by ć interesująca nie tylko
dla czytelników zajmujących się przedsiębiorczością. Z uwagi na szeroko potraktowane
zagadnienia motywacyjno-osobowościowe może także być interesujący dla czytelników w
ogóle zajmujących się osobowością i zachowaniami celowymi”.
Z recenzji prof. Andrzeja Falkowskiego
Spis treści:
PODZIĘKOWANIA
WPROWADZENIE
Rozdział 1. PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I JEJ UWARUNKOWANIA PSYCHOLOGICZNE
1.1. Czym jest przedsiębiorczość?
1.2. Znaczenie czynników psychologicznych w działaniach przedsiębiorczych
1.3. Przedsiębiorczość jako proces.
Modele teoretyczne procesu przedsiębiorczego i jego uwarunkowań
1.4. Podsumowanie dotychczasowych badań
Rozdział 2.TEORIE ZACHOWAŃ CELOWYCH I ICH ZASTOSOWANIE W ANALIZIE
PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
2.1. Cele w ujęciu społeczno-poznawczym
2.2. Koncepcje teoretyczne procesu realizacji celu
2.3. Zakładanie nowej firmy jako proces realizacji celu
Rozdział 3. PRZEKONANIA NA WŁASNY TEMAT I ICH FUNKCJE REGULACYJNE W PROCESIE
REALIZACJI CELU
3.1. Przekonania i ich funkcje regulacyjne
3.2. Przekonania na własny temat a proces realizacji celu
3.3. Hipotetyczny model zależności między przekonaniami na własny temat a procesem
realizacji celu
3.4. Od teorii do projektu badawczego - ogólna strategia badań
Rozdział 4. OD PRZEKONAŃ DO INTENCJI I SUKCESU W DZIAŁANIACH
PRZEDSIĘBIORCZYCH. BADANIE PIERWSZE
4.1. Metoda badań
4.2. Jak intencja przedsiębiorcza zmienia się w czasie?
4.3. Na ile przekonania wiążą się z oceną celu, intencją przedsiębiorczą i
sukcesem w działaniu?
4.4.Jak można wyjaśnić powiązania między przekonaniami a intencją przedsiębiorczą?
4.5.Podsumowanie i dyskusja wyników badania pierwszego
Rozdział 5. OD PRZEKONAŃ DO INTENCJI I PLANU DZIAŁAŃ PRZEDSIĘBIORCZYCH.
BADANIE DRUGIE
5.1. Metoda badań
5.2. Czy osoby o różnym stopniu sprecyzowania intencji i planów różnią się
przekonaniami na własny temat?
5.3.Na ile przekonania wiążą się z intencją przedsiębiorczą i planem działania?
5.4.Jak wyjaśnić powiązania między przekonaniami a intencją przedsiębiorczą i
planem działania?
5.5.Zmienne modyfikujące relacje między przekonaniami a procesem przedsiębiorczym
5.6.Podsumowanie i dyskusja wyników badania drugiego
Rozdział 6. PRZEKONANIA A PROCES PRZEDSIĘBIORCZY. DYSKUSJA WYNIKÓW DWÓCH
PIERWSZYCH BADAŃ
6.1. Synteza wyników badań
6.2. Weryfikacja modelu procesu przedsiębiorczego jako procesu realizacji celu
6.3. Rola przekonań na własny temat w procesie przedsiębiorczym
6.4. Możliwe alternatywne modele zależności między zmiennymi
6.5. Ograniczenia przyjętego podejścia teoretycznego i kierunki dalszych badań
6.6. Wnioski dla działań praktycznych wspierających rozwój przedsiębiorczości
Rozdział 7. CZY TYLKO PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ? OD PRZEKONAŃ DO PLANU DZIAŁANIA W
INNYCH DZIEDZINACH AKTYWNOŚCI
7.1.Przekonania na własny temat w procesie poszukiwania pracy. Badanie trzecie
7.2.Przekonania na własny temat a poszukiwanie pracy za granicą. Badanie czwarte
7.3.Przekonania na własny temat a udział w szkoleniach. Badanie piąte
7.4.Podsumowanie i dyskusja wyników badań
BIBLIOGRAFIA
INDEKS OSOBOWY
INDEKS RZECZOWY
240 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ STRZAŁECKI A.RED. LIZUREJ A. (WSPÓŁPRACA)
- SIŁA CZASU ZIMBARDO PH.
- PSYCHOLOGIA MOTYWACJI FRANKEN R.E.
- PRZYJEMNOŚĆ CZY KONIECZNOŚĆ PSYCHOLOGIA SPOSTRZEGANIA I PODEJMOWANIA ZALEŚKIEWICZ T. / RYZYKA
- SIŁA WOLI ODKRYJMY NA NOWO TO CO W CZŁOWIEKU NAJPOTĘŻNIEJSZE BAUMEISTER R.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|