ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INNOWACYJNA PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ


STRZAŁECKI A.RED. LIZUREJ A. (WSPÓŁPRACA)

wydawnictwo: ACADEMICA , rok wydania 2011, wydanie I

cena netto: 50.80 Twoja cena  48,26 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Innowacyjna przedsiębiorczość

Teorie. Badania. Zastosowania praktyczne. Perspektywa psychologiczna


Autorzy i redaktorzy tomu chcą swoją pracą i rozważaniami wyrazić uznanie dla polskiego przedsiębiorcy i hartu jego ducha, który pozwala działać tak skutecznie nieraz w trudnych czy wręcz niesprzyjających okolicznościach.

Stawiają również wiele inspirujących pytań m.in. dociekając:

•jakie mechanizmy są ważne dla innowacyjnego, twórczego funkcjonowania przedsiębiorcy,
•co sprawia, że jego działanie charakteryzuje sprawność i efektywność,
•jakie siły leżą u podłoża jego aktywności.

Redaktorzy książki traktują twórczość, jako kluczowy element sukcesu menedżerów-przedsiębiorców. Jeżeli innowacyjna przedsiębiorczość charakteryzuje ludzi twórczych, to poznanie istoty ich sukcesu w biznesie sprowadza się do psychologicznej analizy osobowości twórczej, w kontekście środowiska zawodowego i określonej sytuacji społeczno-ekonomicznej kraju.

Książka ma również ambicje zasypać podziały dzielące świat akademicki oraz świat biznesu. Jak pisze jeden z recenzentów dr Olaf Źylicz (...) Świat życia organizacyjnego i jego liderów [zwykle] co najwyżej jest przez akademików opisywany, co przypomina nieomal jednokierunkową relację refleksji historyka nad minionymi zdarzeniami. Niniejsza praca czyni ważny krok, aby zbliżać obydwie rzeczywistości. (...) Stanowi kompendium wiedzy, które można próbować przekładać na programy rozwojowe dla menadżerów, szkolenia dla przedsiębiorców czy jako materiał edukacyjny dla coraz liczniejszych, realizowanych w Polsce programów Master of Business and Administration. Wielką zaletę tej pracy upatruję w tym, że próbuje w kilku rozdziałach interdyscyplinarnie integrować perspektywy ujmowania przedsiębiorczości. (...)

Z kolei prof. Andrzej Falkowski podkreśla, że (...) [Książka] dobrze porządkuje pojęcie przedsiębiorczości, w którym twórczość jest jej nierozerwalnym elementem. Uważam, że jej publikacja może istotnie przyczynić się do zdecydowanie spójnego rozumienia pojęcia przedsiębiorczości, w jego różnych kontekstach, co jest ważne z perspektywy akademickiej. Z pewnością może być z pożytkiem wykorzystana przez samych przedsiębiorców, nie jako poradnik stwierdzający, co należy robić, ale, co jest zdecydowanie ważniejsze, w celu rozszerzania własnej świadomości odnośnie korzyści i zagrożeń wynikających z własnych działań, co jest ważne z perspektywy praktycznej.(...)


Przedmowa

I. Innowacyjna przedsiębiorczość - ujęcia ogólne

Rozdział 1.
Psychologiczne predyktory przedsiębiorczości - Stanisław A. Witkowski

Rozdział 2.
Inspiracje dla psychologicznych badań nad przedsiębiorczością w wybranych modelach ekonomicznych - Artur Domurat i Anna Wiśniewska

Rozdział 3.
Interakcyjne ujęcie przedsiębiorczości - Michał Stasiakiewicz

Rozdział 4.
Przedsiębiorczość a kreatywność i innowacyjność - Artur Domurat

Rozdział 5.
Style twórczego zachowania w przedsiębiorczości - Andrzej Strzałecki

II. Osobowościowe i poznawcze wymiary sukcesu w przedsiębiorczości

Rozdział 6.
Typy umysłu warunkujące ukierunkowanie przedsiębiorczości - Czesław S. Nosal

Rozdział 7.
Osobowościowe markery przedsiębiorczości - Ryszard Studenski i Anna Studenska

Rozdział 8.
Czy każdy może wziąć swoje sprawy w swoje ręce: emocjonalna dojrzałość a przedsiębiorczość - Ewa Trzebińska i Marcelina Kupis

Rozdział 9.
Struktura i korelaty motywacji mocy u studentów i u menedżerów - Aleksandra Tokarz i Monika Trzebińska

Rozdział 10.
Osobowościowe uwarunkowania podejmowania działalności przedsiębiorczej - Mariola Laguna

III. Decyzje i ryzyko w przedsiębiorczości. Psychologiczne koszty działalności przedsiębiorców

Rozdział 11.
Przedsiębiorczość i ryzyko - Tomasz Zaleśkiewicz i Zbigniew Piskorz

Rozdział 12.
Radzenie sobie ze stresem przez przedsiębiorców - Beata Basińska

Rozdział 13.
Wsparcie społeczne a funkcjonowanie organizacji i przedsiębiorstw - Roman Cieślak

Rozdział 14.
Wywieranie wpływu w relacjach przedsiębiorca/menedżer- -podwładny - Krystyna Doroszewicz

IV. Innowacyjna przedsiębiorczość w praktyce

Rozdział 15.
Jak przedsiębiorcy definiują sukces? Pierwsza walidacja skali do badania subiektywnego sukcesu przedsiębiorców - Dominika Dej i Ute Stepłian

Rozdział 16.
Psychotransgresjonizm - od teorii do praktyki - Sławomir Śląski

Rozdział 17.
Twórcza przedsiębiorczość jako sposób zarządzania - Grażyna Mendecka

V. Polskie programy przedsiębiorczości

Rozdział 18.
Program transferu innowacji do biznesu Innowatorzy realizowany w województwie śląskim - Judyta Mojżesz

Rozdział 19.
Rozwój kultury organizacyjnej jako metoda doskonalenia przedsiębiorstwa. Praktyczne działania na przykładzie banku komercyjnego - Piotr Czarnecki

Rozdział 20.
Wspieranie innowacyjnej przedsiębiorczości w inkubatorach technologicznych - polskie doświadczenia - Krzysztof B. Matusiak

Rozdział 21.
Innowacja w firmie na co dzień - Marcin Kowalik i Bartłomiej Tkaczyk

Rozdział 22.
Rola przedsiębiorczości w rozwoju młodych ludzi - Tomasz Zjawiony

Rozdział 23.
"Kreator innowacyjności" - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej - Alicja Lizurej


482 strony, A5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZEKONANIA NA WŁASNY TEMAT I AKTYWOŚĆ CELOWA
ŁAGUNA M. / BADANIA NAD PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ/

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022