Firma McKinsey & Co.
zdobyła sławę na całym świecie dzięki swoim umiejętnościom przeprowadzania
szybkich i wnikliwych analiz problemów biznesowych swoich klientów oraz dostarczaniu
rozwiązań, które są zarówno genialne, jak i skuteczne. Z równie dobrym
powodzeniem udaje jej się chronić swoje rewolucyjne metody przed wnikliwym wzrokiem
konkurencji.
Teraz Firma odsłania
kurtynę, ujawniając metody, za pomocą których konsultanci McKinseya konsekwentnie
dokonują "cudów", oraz pokazując, jak te metody mogą być wykorzystywane w
celu uzyskania nadzwyczajnych rezultatów w firmach zatrudniających od dziesięciu do
dziesięciu tysięcy pracowników. Przepełniona poradami i ćwiczeniami burzy mózgów
mającymi na celu wpojenie nawyków McKinseya, książka ta jest doskonałym
podręcznikiem, który pomoże zastosować metody Firmy w każdej branży i organizacji.
Niniejsza książka, w
bardzo szczegółowy sposób, stara się rozwikłać tajemnice McKinseya, analizując je z
każdej możliwej strony. To obszerne opracowanie może pomóc akcjonariuszom, dyrektorom,
konsultantom i liderom zespołów w znalezieniu sposobów na:
- naśladowanie
McKinseyowskiego podejścia do analizy, które jest MECE ("wzajemnie wykluczające
się, łącznie wyczerpujące"),
- definiowanie problemów
biznesowych tak, aby można było poddać je rygorystycznej, opartej na faktach analizie,
- wykorzystanie tej samej
analizy opartej na faktach - w połączeniu z intuicją - w celu podjęcia strategicznych
decyzji,
- przeprowadzanie owocnych
wywiadów i wyciąganie z nich słusznych wniosków,
- analizowanie danych, aby
znaleźć odpowiedź na pytanie; "I co z tego wynika?",
- jasne przedstawienie
swoich opartych na faktach rozwiązań wszystkim osobom podejmującym decyzje,
- zdobycie i zarządzanie
wiedzą w jakiejkolwiek organizacji w celu maksymalnego zwiększenia jej wartości.
Ponieważ problemy
organizacji rzadko kiedy istnieją w próżni, książka ta omawia zarówno te wyżej
wymienione, jak i inne metody, aby pomóc ci dojść do praktycznych i rozsądnych
rozwiązań. Książka ta sięga prosto do źródła - byłych konsultantów McKinseya,
zajmujących obecnie kierownicze stanowiska w organizacjach na całym świecie -aby
przekazać ci spojrzenie na McKinseyowską metodologię rozwiązywania problemów.
ETHAN M. RASIEL był
konsultantem w biurze McKinseya w Nowym Jorku. Wśród jego klientów były duże firmy z
sektora finansowego, telekomunikacyjnego, komputerowego, a także dóbr konsumpcyjnych.
Przed podjęciem pracy w McKinseyu Rasiel, który zdobył tytuł MBA w Wharton School of
Business na uniwersytecie w Pensylwanii, był zarządzającym aktywami w Mercury Asset
Management w Londynie oraz zajmował się bankowością inwestycyjną.
PAUL N. FRIGA rozpoczął
pracę dla McKinseya w biurze w Pittsburghu, po tym jak uzyskał tytuł MBA w Kenan-Flager
Business School na uniwersytecie Północnej Karoliny. Przeprowadzał on projekty
konsultingowe związane z ekspansją międzynarodową, przejęciami i planowaniem
strategicznym, edukacją, gospodarką wodną i innymi branżami. Był również
konsultantem w Price Waterhouse. Obecnie robi doktorat w zakresie strategii i pracuje na
stanowisku dyrektora w North Carolina Knowledge Management Center.
"Umysł McKinsey
przedstawia doświadczenia i narzędzia, które pomogły tej wysoce cenionej firmie
przekształcić całe generacje młodych, bystrych absolwentów MBA w wiarygodnych
doradców korporacyjnych. W książce znajduje się wiele praktycznych porad, które mogą
zostać wykorzystane nie tylko przez konsultantów. Zdyscyplinowany sposób, w jaki
konsultanci McKinseya definiują i analizują problemy oraz prezentują swoje
rozwiązania, jest cenną lekcją dla każdego praktykującego menedżera i osób
mających aspiracje do objęcia tego stanowiska".
Christopher A. Bartlett,
profesor na Wydziale Zarządzania w Harvard Business School
"McKinsey & Co.
ratuje z tarapatów największe firmy, rozwiązując każdy problem przy użyciu
opracowanych przez siebie, opartych na logice analiz, które polegają na testowaniu
przyjętych hipotez. Umysł McKinsey pomaga każdemu nauczyć się myśleć z
taką samą dyscypliną i zaangażowaniem, aby osiągnąć sukces w biznesie. Stare
powiedzenie mówi: Jeśli dasz człowiekowi rybę, to będzie miał co jeść przez cały
dzień, ale jeśli nauczysz go, jak łowić ryby, to będzie miał co jeść przez całe
życie. Płacenie McKinseyowi za rozwiązanie problemu może ci pomóc na krótką metę,
ale jeśli nauczysz się, jak to robi Firma, to powinieneś czerpać z tego korzyści
przez całe życie".
Peter Wayner,
autor książki "Free for All: How Linux and the Free Software Moyement Undercut the
High-tech Titans"
"Umysł McKinsey
odkrywa techniki jednej z wiodących firm konsultingowych na świecie i przedstawia je w
sposób, który jest łatwy do zrozumienia i wdrożenia."
Dan Nagy,
prodziekan w Fuoua School of Business na Duke University
SPIS TREŚCI
Podziękowania
Wstęp
Rozdział pierwszy.
Zdefiniowanie problemu
Rozdział drugi. Planowanie
analizy
Rozdział trzeci.
Gromadzenie danych
Rozdział czwarty.
Interpretacja wyników
Rozdział piąty.
Prezentacja twoich pomysłów
Rozdział szósty.
Zarządzanie zespołem
Rozdział siódmy.
Zarządzanie relacjami z klientem
Rozdział ósmy.
Zarządzanie samym sobą
Źródła danych
Lekcje z McKinsey -
sposób na sukces
Lekcje dotyczące wdrożenia
Indeks
203 strony