ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ REGIONALNA W POLSCE


GODLEWSKA-MAJKOWSKA H.

wydawnictwo: SGH , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 49.80 Twoja cena  47,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

ATRAKCYJNOŚĆ INWESTYCYJNA A PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ REGIONALNA W POLSCE


Przedkładana książka jest  czwartym corocznym opracowaniem dokumentującym ewaluację prac zespołu Instytutu Przedsiębiorstwa nad waloryzacją atrakcyjności inwestycyjnej. Z tego względu zachowano dotychczasowy układ prezentacji badań nad atrakcyjnością inwestycyjną regionów - przestrzenny i według rodzaju działalności gospodarczej - umożliwiając w ten sposób analizę porównawczą metodyki i wyników badań prowadzonych w latach 2007, 2008, 2009 i 2010.


Wstęp (Hanna Godlewska-Majkowska)


1. Przedsiębiorczość regionalna i atrakcyjność inwestycyjna regionów jako zjawisko ekonomiczno-społeczne (Hanna Godlewska-Majkowska)

1.1. Istota przedsiębiorczości regionalnej

1.2. Atrakcyjność inwestycyjna jako czynnik rozwoju przedsiębiorczości regionalnej

1.3. Metodyka pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej regionu i przedsiębiorczości regionalnej


2. Atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów i przedsiębiorczość regionalna - ujęcie kompleksowe (Hanna Godlewska-Majkowska)

2.1. Atrakcyjność inwestycyjna regionów i jej wewnątrzregionalne zróżnicowanie

2.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów a przedsiębiorczość regionalna


3. Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość regionalna w przemyśle (Hanna Godlewska-Majkowska)

3.1. Potencjalna atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów dla inwestycji w przemysł pracochłonny

3.2. Potencjalna atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów dla inwestycji w przemysł kapitałochłonny

3.3. Rzeczywista atrakcyjność inwestycyjna polskich regionów dla inwestycji w przemysł

3.4. Wewnątrzregionalne zróżnicowanie atrakcyjności inwestycyjnej regionów dla przemysłu

3.5. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla przemysłu a przedsiębiorczość


4. Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość regionalna w tradycyjnych usługach (Hanna Godlewska-Majkowska, Patrycjusz Zarębski)

4.1. Handel i gastronomia (Hanna Godlewska-Majkowska)

4.1.1. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla handlu i jej wewnątrzregionalne zróżnicowanie

4.1.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla handlu i napraw a przedsiębiorczość

4.2. Hotele i gastronomia (Patrycjusz Zarębski)

4.2.1. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla hoteli i gastronomii oraz jej wewnątrzregionalne zróżnicowanie

4.2.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla hotelarstwa i gastronomii a przedsiębiorczość regionalna


5. Atrakcyjność inwestycyjna a przedsiębiorczość regionalna w sektorze nowoczesnych usług (Patrycjusz Zarębski)

Wprowadzenie

5.1. Pośrednictwo finansowe

5.1.1. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla pośrednictwa finansowego i jej wewnątrzregionalne zróżnicowanie

5.1.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla pośrednictwa finansowego a przedsiębiorczość

5.2. Usługi dla biznesu

5.2.1. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla usług dla biznesu i jej wewnątrzregionalne zróżnicowanie

5.2.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla usług dla biznesu a przedsiębiorczość

5.3. Edukacja

5.3.1. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla edukacji i jej wewnątrzregionalne zróżnicowanie

5.3.2. Atrakcyjność inwestycyjna regionów dla edukacji a przedsiębiorczość


6. Polskie firmy w strukturach sieciowych korporacji transnarodowych (Teresa Pakulska)

Wprowadzenie

6.1. KTN w tworzeniu powiązań sieciowych

6.2. Polskie firmy w sieci KTN w świetle rozwoju outsourcingu/offshoringu

6.3. Powiązania polskich firm z KTN i ich wpływ na rozwój przedsiębiorczości - na podstawie badań ankietowych

Wnioski


7. Inwestycje w polskich BPO i SSE wobec światowych migracji kapitału (Magdalena Typa)

Wprowadzenie

7.1. Polska na światowej mapie inwestycji zagranicznych

7.2. Napływ kapitału zagranicznego do SSE i BPO

7.3. Wymagania lokalizacyjne przedsiębiorstw zagranicznych

7.4. Atrakcyjność inwestycyjna gmin preferowanych przez BPO i przedsiębiorstwa strefowe

7.5. Wpływ inwestycji w SSE i BPO na przedsiębiorczość

7.6. Wsparcie rządowe dla nowych inwestycji w SSE i BPO

Wnioski


8. Badanie atrakcyjności inwestycyjnej wiodących gmin polskich. Wyniki badań (Mariusz Czernecki, Anna Iwaniuk, Paulina Gobiecka, Wojciech Kapella, Wojciech Sabat, Konrad Zawodziński)

8.1. Wprowadzenie metodyczne

8.2. Wyniki oceny jakości obsługi

8.3. Podsumowanie badania i wnioski dla przedsiębiorców


Zakończenie (Hanna Godlewska?Majkowska)


Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Aneks


284 strony, B5, oprawa twarda

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA
TARGALSKI J. FRANCIK A.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022