PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ I ZARZĄDZANIE FIRMĄ TEORIA I PRAKTYKA
TARGALSKI J. FRANCIK A. wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2009, wydanie II cena netto: 63.50 Twoja cena 60,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Prezentujemy drugie wydanie podręcznika do przedsiębiorczości, który –
dzięki połączeniu z materiałami do ćwiczeń – zawiera kompleksową wiedzę zarówno
teoretyczną, jak i praktyczną. Nowe wydanie zostało również poszerzone o tematykę
związaną z innowacjami oraz z przedsiębiorczością międzynarodową.
Praca zawiera współczesne koncepcje przedsiębiorczości w ujęciu procesowym,
obejmującym pełny cykl rozwoju przedsiębiorstwa, od założenia małej firmy, poprzez
wszystkie fazy jej rozwoju, aż po przekształcenie jej w dużą firmę. Autorzy zwracają
uwagę zwłaszcza na takie zagadnienia, jak:
- przygotowanie do założenia firmy – sposoby rozpoznawania możliwości i
szans rynkowych, źródła pomysłów na biznes i planowanie jego przyszłości,
- działalność innowacyjna traktowana jako źródło przedsiębiorczości,
- trudny start – zagrożenia związane z utratą płynności finansowej i
przekroczeniem progu rentowności,
- czynniki sukcesu lub niepowodzenia firmy – czyli jak przetrwać na rynku,
- poszukiwanie nowych źródeł wzrostu (giełda lub rynek pozagiełdowy), dające
początek nowemu cyklowi rozwoju – dużej firmy.
Każdy rozdział jest podzielony na część teoretyczną i studium przypadku,
opisujące rzeczywistą sytuację zaczerpniętą z życia przedsiębiorstw. Ich analiza
umożliwia Czytelnikowi wczucie się w rolę przedsiębiorcy i spojrzenie na zaistniałe
problemy jego oczami. Studium przypadków może być podstawą gry symulacyjnej, uczącej
sposobów wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce gospodarczej.
Publikacja jest przeznaczona zarówno dla studentów kierunków ekonomicznych i
zarządzania, jak i dla praktyków – przedsiębiorców, menedżerów i wszystkich osób
zainteresowanych problematyką przedsiębiorczości.
Spis treści:
Rozdział l. Przedsiębiorczość - istota i znaczenie (Jan Targalski)
1.1. Szanse dla przedsiębiorczości
1.2. Perspektywy rozwoju przedsiębiorczości
1.3. Istota przedsiębiorczości
1.4. Przedsiębiorczość - lekarstwo na bezrobocie
1.5. Przedsiębiorca i przedsiębiorstwo
1.6. Małe i średnie firmy
1.7. Cykl życia przedsiębiorstwa
1.8. Ewolucja małej firmy
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Firma Dorota Fashion (Izabela Czaja, Dorota Guzy)
N a rozdrożu
Trudne początki
Rynek odzieżowy w Polsce
Problemy firmy
Sytuacja ekonomiczna firmy Dorota Fashion
Strategia dla firmy odzieżowej Dorota Fashion
Pytania i problemy do dyskusji
Rozdział 2. Rozpoznanie szans i ryzyka (Jan Targalski)
2.1. Kalkulacja ryzyka
2.2. Idea pomysłu na przedsiębiorczość
2.3. Weryfikacja pomysłu
204. Segmentacja rynku
2.5. Możliwości - szanse - okazje
2.6. Plan działania firmy
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Rozdział 3. Innowacje jako źródło przedsiębiorczości (Anna Francik)
3.1. Innowacyjność gospodarki - innowacyjność przedsiębiorstw
3.2. Innowacyjny przedsiębiorca
3.3. Generowanie pomysłów na innowacje
3.4. Pomiar innowacyjności
3.5. Metody wspierania i pobudzania innowacyjności
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Nasza-Klasa.pl- spektakularny sukces przedsięwzięcia
internetowego (Małgorzata Kosała, Krzysztof Wach)
Od pomysłu do realizacji
Kreatywny założyciel
Mierzalne korzyści
Innowacyjność i funkcjonalność portalu
Problemy dotyczące prowadzenia portalu
Pytania i problemy do dyskusji
Rozdział 4. Początki działalności firmy (Jan Targalski)
4.1. Akceptacja rynku
4.2. Płynność finansowa
4.3. Finansowanie zewnętrzne
4.4. Próg rentowności
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Ostateczna decyzja? Likwidacja małej firmy
handlowo-usługowej (Małgorzata Kosała)
Rzut oka na firmę
Wcześniejsze doświadczenia
Początki
Pracownicy
Problemy z lokalem
Zmiany na rynku
Formalnoprawne aspekty prowadzenia działalności gospodarczej
Załączniki
Pytania i problemy do dyskusji
Rozdział 5. Przedsiębiorstwo trwale obecne na rynku na rynku (Jan Targalski)
5.1. Marketing dla początkujących
Charakter i struktura rynku
Marketing w przedsiębiorstwie
5.2. Kompozycja mieszanki marketingowej
Produkt/usługa
Cena
Dystrybucja
Promocja
5.3. Konkurencyjność firmy
5.4. Analiza konkurencji
Strategie konkurencji
Nowe modele konkurencji
5.5. Ochrona konkurencji
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Stabilizacja czy impas? Firma handlowo-usługowa Rojar R.E.J.
Osika Spółka Jawna (Małgorzata Kosała)
Rzut oka na firmę
Oferta firmy
Struktura firmy
Pracownicy
Cena i rabaty
Reklama
Jak się zaczęło
Analiza SWOT
Losy firmy w okresie 1996-2008
Problemy z punktu widzenia przedsiębiorców
Pytania i problemy do dyskusji
Aneks
Rozdział 6. Sukces lub niepowodzenie (Jan Targalski)
6.1. Czynniki sukcesu i niepowodzenia
6.2. Miary i źródła sukcesu
6.3. Wartość przedsiębiorstwa jako miara sukcesu
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Sklep Pod Sibrem - bankructwo na własne życzenie? (Izabela
Czaja, Grzegorz Czaja)
Własny sklep
Rynek piekarski
Pod wiatr
Gdzie leżał błąd?
Pytania i problemy do dyskusji
Rozdział 7. Wzrost (Jan Targaiski)
7.1. Przedsiębiorstwa wzrostowe
7.2. Transformacja przedsiębiorczości
7.3. Alternatywy wzrostu
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Odwaga czy lekkomyślność? Spółka Marinus na ścieżce wzrostu
(Agnieszka Żur)
Początki: wyłącznie trudne decyzje
Rynek
Firma to ludzie
Wzrost: jazda bez trzymanki
Rozwój to poważna sprawa!
Dylematy rozwijających się
Aneks
Pytania i problemy do dyskusji
Rozdział 8. Dojrzałość (Jan Targalski)
8.1. Selekcja wśród najlepszych
8.2. Droga na giełdę
8.3. CeTO - parkiet dla dynamicznych przedsiębiorców
Problemy do przemyślenia i dyskusji
Analiza przypadku. Zakład Produkcji Urządzeń Elektrycznych Włoszczowa - od
marzenia do spółki giełdowej (Rafał Morawczyński, Ryszard Iwańczyk)
Chłopięce marzenia
Zaczęło się w garażu
W pogoni za najlepszymi
Zmienne otoczenie
Szarża na parkiet
Na podbój świata
Sytuacja finansowa
Najważniejsze są kadry
Pytania i problemy do dyskusji
Aneks
Rozdział 9. Epilog (Jan Targaiski)
9.1. Przedsiębiorczość zaawansowana
Analiza przypadku. Cinema City International NV - przedsiębiorczość na rynku
europejskim (Krzysztof Wach)
Z kart historii spółki
Profil działalności spółki
Sztuka rozpoznawania szans rynkowych
Potencjał spółki jest imponujący
Kondycja finansowa jest dumą kierownictwa spółki
Spółka mierzy dalej i wyżej
Pytania i problemy do dyskusji
Analiza przypadku. W. Kruk SA - giełdowe starcia (Bogdan Rogoda)
Groźba wrogiego przejęcia
Strona i przedmiot sporu - W. Kruk SA
Wielki rywal - Vistula & Wólczanka SA
Spór akt I - przejęcie
Spór akt II - rekontra
Scenariusze na przyszłość
Pytania i problemy do dyskusji
Załącznik l
Załącznik 2
340 stron, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZARZĄDZANIE OD PODSTAW JEMIELNIAK D. KOŹMIŃSKI K.A
- ANIMACJA CZASU WOLNEGO W TURYSTYCE BĄCZEK J.B. / PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK DLA ANIMATORÓW /
- TRANSPORT INTERMODALNY TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA STOKŁOSA J.
- EKONOMICZNE PODSTAWY NEGOCJACJI POMIĘDZY PRAWEM A MORALNOŚCIĄ RED. JASTRZĘBSKA-SMOLAGA H.
- LOGISTYKA DYSTRYBUCJI. SPECYFIKA. TENDENCJE ROZWOJOWE. DOBRE PRAKTYKI. RED. RUTKOWSKI K.
- ZARZĄDZANIE PERSONELEM KOSTERA M.
- PRAWO O RUCHU DROGOWYM KOMENTARZ KOTOWSKI W.
- FINANSOWANIE SPORTU ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH TALIK A.
- DZIENNIKARSTWO SPORTOWE PRAKTYCZNY PRZEWODNIK ANDREWS PH.
- HISTORIA ROSJI WIECZORKIEWICZ P. BAZYLOW L.
- ERGONOMIA W PRACY BIUROWEJ WIECZOREK Z.
- LEKSYKON PRAWA SPORTOWEGO100 PODSTAWOWYCH POJĘĆ LECIAK M. RED.
- ORGANIZACJA IMPREZ ALLEN J.
- PODSTAWY ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI RED. BRYX M.
- BEZPIECZEŃSTWO ANTYTERRORYSTYCZNE BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ ANALIZA DIAGNOZA CASE STUDY WIŚNIEWSKA-PAŹ B. SZOSTAK M. STELMACH J. RED.
- ZACHOWANIA ORGANIZACYJNE W PRZEDSIĘBIORSTWIE KREOWANIE TWÓRCZEGO PENC J. / NASTAWIENIA I ASPIRACJI
- BEZPIECZEŃSTWO EKONOMICZNE WYZWANIA DLA ZARZĄDZANIA PAŃSTWEM RACZKOWSKI K.
- STOSUNKI DYPLOMATYCZNE POLSKI. INFORMATOR TOM I. EUROPA 1918-2006 SZCZEPANIK K. HERMAN-ŁUKASIK A. JANICKA B.
- WYCHOWANIE BEZ NAGRÓD I KAR RODZICIELSTWO BEZWARUNKOWE KOHN A.
- ZARZĄDZANIE JUTRA. JAKIE JEST TWOJE MIEJSCE W PRZYSZŁOŚCI? HAMEL G. BREEN B.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|