ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SEKTOR USŁUG LOGISTYCZNYCH W TEORII I PRAKTYCE


JESZKA A.M.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 25.00 Twoja cena  23,75 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Książka porusza zagadnienia dynamicznie rozwijającego się sektora usług logistycznych. Działalność koncernów logistycznych wykracza poza spedycyjno-transportową obsługę dostaw, warto więc spojrzeć na nie z szerszej perspektywy. W podręczniku podjęto próbę uporządkowania wiedzy na temat przedsiębiorstw zajmujących się usługową działalnością logistyczną, mechanizmów ich funkcjonowania, strategii i modeli biznesu. Przedstawiono analizę kierunków rozwoju sektora oraz zachodzących w nim zjawisk od strony teoretycznej
i praktycznej.

Z recenzji prof. dr. hab. Marka Ciesielskiego:

Zainteresowanie problematyką sektora usług logistycznych nie ma długiej tradycji, temat jest nowy, aktualny i interesujący. Sektor usług logistycznych z punktu widzenia klienta i usługodawcy, sposób działania przedsiębiorstw logistycznych – te zagadnienia powinny być znane każdemu studentowi logistyki. Dużą wartość przedstawia część teoretyczna pracy. Jest to okazja dla czytelnika, aby skonfrontować ze swoją wiedzą prezentowany w podręczniku przegląd teorii i koncepcji, a być może po raz pierwszy się z nim zapoznać.


Spis treści:

Wprowadzenie

Część teoretyczna

ROZDZIAŁ 1. Wybrane zagadnienia teoretyczne

1.1. Branża jako przedmiot badań w naukach ekonomicznych

1.2. Teorie odnoszące się do struktury i organizacji branży

1.3. Podstawy teoretyczne ewolucji i rozwoju branży

1.4. Teorie odnoszące się do relacji wewnątrzbranżowych

1.5. Znaczenie koncepcji łańcucha dostaw dla rozwoju przedsiębiorstw sektora usług logistycznych

Część praktyczna

ROZDZIAŁ 2. Stan obecny i kierunki rozwoju sektora usług logistycznych

2.1. Usługi logistyczne

2.2. Modele biznesowe usługodawców logistycznych i model sektora

2.3. Generacja forth party logistics jako kolejny etap rozwoju sektora usług logistycznych

ROZDZIAŁ 3. Warunki rozwoju sektora usług logistycznych

3.1. Współczesne trendy w handlu, produkcji i dystrybucji

3.2. Praktyka outsourcingu jako determinanta rozwoju sektora

3.3. Tendencje w zakresie magazynowania i obsługi dostaw

3.4. Baza techniczna jako warunek rozwoju sektora

ROZDZIAŁ 4. Relacje i strategie

4.1. Operator logistyczny w łańcuchu dostaw

4.2. Formy rynków i ich regulacja

4.3. Strategie usługodawców logistycznych

4.4. Relacje wewnątrzbranżowe

ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie operacjami w sektorze usług logistycznych

5.1. Organizacja przewozów drobnicowych (architektura hub and spoke)

5.2. Przykład struktury operacyjnej z jednym magazynem sortowniczym

5.3. Systemy przeładunku, konsolidacji i dekonsolidacji

Bibliografia

145 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- USŁUGI LOGISTYCZNE TEORIA I PRAKTYKA
RYDZKOWSKI WŁ.

- RYNEK USŁUG LOGISTYCZNYCH
RED. CIESIELSKI M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022