ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 149.00 141,55   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SAMORZĄDOWY ZAKŁAD BUDŻETOWY FUNKCJONOWANIE I PRZEKSZTAŁCENIE


SAMELAK A. / W SPÓŁKĘ PRAWA HANDLOWEGO

wydawnictwo: C.H.BECK , rok wydania 2012, wydanie I

cena netto: 149.00 Twoja cena  141,55 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Samorządowy zakład budżetowy

Funkcjonowanie i przekształcenie w spółkę prawa handlowego


Przedstawiamy Państwu pierwszą na naszym rynku wydawniczym publikację, która kompleksowo ujmuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania samorządowego zakładu budżetowego.

Omówione są w niej uwarunkowania prawne na gruncie ustaw: o finansach publicznych, rachunkowości, podatkowych, a także przepisów unijnych dotyczących pomocy publicznej. W sposób przystępny interpretowane są rozporządzenia wykonawcze do tych ustaw, cytowane orzecznictwo sądów administracyjnych i interpretacje dyrektorów izb skarbowych. Szeroko opisana jest procedura i korzyści (ale także ryzyka) płynące z przekształcenia za kładu budżetowego w spółkę prawa handlowego.

Dodatkowym atutem jest zamieszczenie pytań od Czytelników, na które odpowiadają eksperci, zilustrowanie procesów wieloma przykładami, wskazówkami i wzorami dokumentów.

Książka stanowi kompendium niezbędnej wiedzy dla pracowników samorządowych zakładów budżetowych, które ułatwi zrozumienie zawiłości obowiązującego prawa i będzie przewodnikiem w codziennej – i nie tylko codziennej – pracy.

Zakup książki daje dostęp (po wpisaniu kodu ze zdrapki) do potralu www.ekspertbeck.pl na jeden miesiąc gratis.


Spis treści:

Wprowadzenie

Noty biograficzne

Wykaz skrótów

1.Samorządowy zakład budżetowy jako podmiot sektora finansów publicznych
1.1.Sfera działalności samorządowego zakładu budżetowego
1.2.Finansowanie działalności
1.3.Koszty pokrywane przez zakład
1.4.Plan finansowy
1.5.Dotacje dla samorządowego zakładu budżetowego
1.5.1.Dotacja przedmiotowa
1.5.2.Dotacja celowa
1.5.3.Dotacja podmiotowa
1.5.4.Przekazywanie dotacji zakładowi budżetowemu
1.5.5.Rozliczenie dotacji przedmiotowej
1.5.6.Rozliczenie dotacji celowej
1.5.7.Wzory dokumentów
1.6.Nadwyżka środków obrotowych
1.6.1.Ustalanie nadwyżki środków obrotowych
1.6.2.Samorządowy zakład budżetowy jako podatnik podatku dochodowego od osób prawnych
1.6.3.Przesłanki podejmowania uchwał przez organy stanowiące JST o zwolnieniu
zakładu z obowiązku odprowadzania nadwyżki środków obrotowych 1.7.Samorządowy zakład budżetowy a pojęcie przedsiębiorcy
1.7.1.W świetle ustawy o swobodzie działalności gospodarczej
1.7.2.W świetle ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów
1.8.Samorządowy zakład budżetowy a pomoc publiczna
1.8.1.Pojęcie pomocy publicznej
1.8.2.Pojęcie przedsiębiorcy w prawie unijnym
1.8.3.Formy udzielania pomocy publicznej
1.8.4.Usługi świadczone w ogólnym interesie gospodarczym
1.8.5.Pomoc de minimis
1.8.6.Wybrane orzeczenia i wyjaśnienia
1.9.Kontrola zarządcza w samorządowym zakładzie budżetowym
1.9.1.Normy prawne kontroli zarządczej w samorządowym zakładzie budżetowym
1.9.2.Podział obowiązków dotyczących wdrażania kontroli zarządczej
1.9.3.Kontrola zarządcza a kontrola finansowa
1.9.4.Zarządzanie ryzykiem jako element kontroli zarządczej w samorządowym zakładzie budżetowym
1.9.5.Monitorowanie i ocena kontroli zarządczej w samorządowym zakładzie budżetowym
1.10.Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
1.10.1.Podmiotowy zakres odpowiedzialności w samorządowym zakładzie budżetowym
1.10.2.Przedmiotowy zakres odpowiedzialności w samorządowym zakładzie budżetowym
1.10.3.Wyłączenie odpowiedzialności z uwagi na kwotę
1.11.Wydatki strukturalne w samorządowych zakładach budżetowych
1.11.1.Obowiązki samorządowych zakładów budżetowych
1.11.2.Wydatki strukturalne najczęściej występujące w samorządowych zakładach budżetowych
1.12.Samorządowy zakład budżetowy jako podmiot sektora finansów publicznych w pytaniach i odpowiedziach
1.12.1.Leasing w zakładzie budżetowym
1.12.2.Wystawianie faktur za wodę i ścieki w samorządowym zakładzie budżetowym
1.12.3.Forma zwrotu niewykorzystanej części dotacji przedmiotowej
1.12.4.Stawka amortyzacyjna środka trwałego otrzymanego w formie darowizny
1.12.5.Nierównomierne wykorzystanie dotacji przedmiotowej
1.12.6.Klasyfikacja pozostałych kosztów operacyjnych w planie finansowym
1.12.7.Wydatkowanie zwróconego VAT od inwestycji

2.Szczególne zasady rachunkowości i sprawozdawczość finansowa
2.1.Szczególne zasady rachunkowości
2.1.1.Podstawowe pojęcia
2.1.2.Zasady szczególne zawarte w rozporządzeniu
2.1.3.Plan kont
2.2.Polityka rachunkowości
2.2.1.Przykład polityki rachunkowości
2.3.Sprawozdanie finansowe za 2012 r.
2.3.1.Bilans
2.3.2.Rachunek zysków i strat (wariant porównawczy)
2.3.3.Zestawienie zmian w funduszu
2.3.4.Wzajemne rozliczenia między jednostkami w sprawozdaniach łącznych
2.4.Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych zakładów budżetowych
2.4.1.Sprawozdania w zakresie operacji finansowych sporządzane przez samorządowe zakłady budżetowe
2.4.2.Szczegółowe zasady sporządzania sprawozdań
2.5. Rachunkowość i sprawozdawczość finansowa w pytaniach i odpowiedziach
2.5.1.Przychody z tytułu refundacji wynagrodzeń
2.5.2.Ewidencja księgowa środków trwałych przekazanych w bezpłatne używanie
2.5.3.Naliczanie i umarzanie odsetek
2.5.4.Ewidencja dotacji celowej otrzymanej po upływie roku budżetowego
2.5.5.Likwidacja funduszu kaucji mieszkaniowych

3.Możliwości zakładania spółek przez jednostki samorządu terytorialnego
3.1.Zakładanie spółek przez gminy
3.2.Zakładanie spółek przez powiaty
3.3.Zakładanie spółek przez województwa
3.4.Specyfika spółek zakładanych przez jednostki samorządu terytorialnego
3.4.1.Obowiązek powołania rady nadzorczej w każdej spółce zakładanej przez jednostkę samorządu terytorialnego
3.4.2.Obejmowanie udziałów i akcji spółek przez jednostki samorządu terytorialnego
3.4.3.Procedura zbycia udziałów
3.4.4.Podwyższenie kapitału zakładowego w spółkach komunalnych

4.Likwidacja samorządowego zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki kapitałowej
4.1.Przesłanki przekształcenia
4.1.1.Forma organizacyjno-prawna
4.1.2.Rentowność
4.1.3.Dług jednostki samorządu terytorialnego
4.1.4.Rozszerzenie zakresu działalności
4.2.Prawne uwarunkowania przekształcenia
4.3.Podatkowe uwarunkowania przekształcenia samorządowego zakładu budżetowego
4.3.1.Sukcesja podatkowa
4.3.2.Odliczenie straty zakładu w spółce z o.o
4.3.3.Aport przedsiębiorstwa a podatek dochodowy
4.3.4.Koszty przekształcenia (opłaty notarialne, podatek od czynności cywilnoprawnych)
4.3.5.Kontynuacja zwolnienia podatkowego przez spółkę
4.3.6.Trwały zarząd i użytkowanie wieczyste
4.3.7.Amortyzacja w spółce powstałej z przekształcenia zakładu
4.3.8.VAT od aportu
4.4.Czynności związane z przekształceniem
4.4.1.Przygotowanie koncepcji przekształcenia
4.4.2.Uchwała organu stanowiącego jednostkę samorządu terytorialnego o likwidacji zakładu budżetowego w celu zawiązania spółki z o.o
4.4.3.Wykonanie uchwały


238 stron, Format: 16.5x23.8cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- SPRAWOZDANIA I PODATKI W SAMORZĄDOWYCH ZAKŁADACH BUDŻETOWYCH
KACZURAK-KOZAK M. LIŻEWSKI S. WOJTCZAK M. KUŚNIERZ L. CELLARY M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022