ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 59.00 56,05   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

STATYSTYCZNA ANALIZA DANYCH Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU R


GATNAR E. WALESIAK M.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 59.00 Twoja cena  56,05 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pierwszy polski podręcznik akademicki dotyczący statystycznej analizy wielowymiarowej z wykorzystaniem programu R!

Program R, dostępny bezpłatnie na zasadach powszechnej licencji publicznej GNU, jest wykorzystywany w badaniach naukowych i dydaktyce przez najlepsze uczelnie na świecie. Używają go przedstawiciele różnych dyscyplin naukowych, np. biologii, medycyny, psychologii, socjologii i ekonomii, jest bowiem znakomitym narzędziem do analizy danych. W dydaktyce wykorzystuje się go na kursach zarówno podstaw statystyki, jak i statystyki zaawansowanej oraz statystyki wielowymiarowej.

W książce szczegółowo omówiono:

- środowisko R jako środowisko obliczeń statystycznych oraz działający w nim język programowania,
- podstawowe zagadnienia statystycznej analizy wielowymiarowej,
- graficzne możliwości programu R wykorzystywane do wizualizacji danych w przestrzeni dwu- i trójwymiarowej,
- różne metody statystycznej analizy wielowymiarowej (takie jak analiza wariancji, analiza regresji wielorakiej, nieparametryczne metody regresji, analiza dyskryminacyjna, podejście wielomodelowe, analiza conjoint, analiza czynnikowa, metody skalowania wielowymiarowego, analiza korespondencji i analiza skupień) oraz związane z nimi pakiety i funkcje programu R.

Książka jest napisana klarownie i jasno, językiem zrozumiałym nie tylko dla statystyków. Zawiera liczne przykłady i zadania do samodzielnego rozwiązywania. Zainteresuje nie tylko studentów i pracowników naukowych, ale także praktyków, np. lekarzy , psychologów i socjologów, zajmujących się analizą danych.

Wersję instalacyjną programu R oraz dodatkowe pakiety można pobrać ze strony: http://www.r-project.org/.



Autorzy są pracownikami naukowo-dydaktycznymi Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Zespołem wrocławskim kierował prof. Marek Walesiak, szef Katedry Ekonometrii i Informatyki Wydziału Gospodarki Regionalnej i Turystyki, zespołem katowickim - prof. Eugeniusz Gatnar z Zakładu Danych Statystycznych Katedry Statystyki Wydziału Zarządzania.


Spis treści:

Wstęp

1. Wprowadzenie do programu R
1.1. Uwagi wstępne
1.2. Tryby pracy w środowisku R
1.3. Funkcja print
1.4. Pakiety
1.5. System pomocy
1.6. Podstawy języka R
1.7. Praca w trybie wsadowym
1.8. Rcmdr
1.9. Zadania
1.10. Literatura

2. Podstawowe zagadnienia statystycznej analizy wielowymiarowej
2.1. Pojęcia wstępne
2.2. Typy skal pomiarowych i ich charakterystyka
2.3. Transformacja normalizacyjna
2.4. Miary odległości
2.5. Charakterystyki rozkładu wielu zmiennych
2.6. Generowanie danych
2.7. Zadania
2.8. Literatura

3. Graficzna prezentacja danych
3.1. Wprowadzenie
3.2. Parametry graficzne
3.3. Wybrane funkcje narzędziowe trybu graficznego środowiska R
3.4. Graficzna prezentacja rozkładów zmiennych
3.4.1. Wykresy związane z gęstością rozkładu
3.4.2. Wykres pudełkowy (boxplot)
3.5. Graficzna prezentacja danych w przestrzeni dwuwymiarowej
3.5.1. Wykresy rozrzutu danych metrycznych (scatterplot)
3.5.2. Wykresy rozrzutu trzech zmiennych metrycznych (bubbleplot)
3.5.3. Wykresy rozrzutu dwóch zmiennych metrycznych dla ka˙zdego poziomu trzeciej zmiennej niemetrycznej (trellis graphics)
3.5.4. Wykresy funkcji matematycznych
3.5.5. Wykres rozrzutu dla danych niemetrycznych
3.5.6. Wykres rozrzutu dla danych symbolicznych interwałowych
3.6. Graficzna prezentacja danych w przestrzeni trójwymiarowej
3.6.1. Wykres dla danych metrycznych w przestrzeni trójwymiarowej
3.6.2. Wykres dla danych niemetrycznych w przestrzeni trójwymiarowej
3.7. Zadania
3.8. Literatura

4. Analiza wariancji
4.1. Podstawy teoretyczne
4.2. Pakiety i funkcje programu R
4.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
4.4. Zadania
4.5. Literatura

5. Analiza regresji wielorakiej
5.1. Podstawy teoretyczne
5.2. Pakiety i funkcje programu R
5.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
5.4. Zadania
5.5. Literatura

6. Nieparametryczne metody regresji
6.1. Podstawy teoretyczne
6.2. Pakiety i funkcje programu R
6.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
6.4. Zadania
6.5. Literatura

7. Analiza dyskryminacyjna
7.1. Podstawy teoretyczne
7.2. Pakiety i funkcje programu R
7.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
7.4. Zadania
7.5. Literatura

8. Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne
8.1. Podstawy teoretyczne
8.2. Pakiety i funkcje programu R
8.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
8.4. Zadania
8.5. Literatura

9. Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne — podejście wielomodelowe
9.1. Podstawy teoretyczne
9.2. Pakiety i funkcje programu R
9.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
9.4. Zadania
9.5. Literatura

10. Analiza conjoint
10.1. Podstawy teoretyczne
10.2. Pakiety i funkcje programu R
10.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
10.4. Zadania
10.5. Literatura

11. Analiza czynnikowa
11.1. Podstawy teoretyczne
11.2. Pakiety i funkcje programu R
11.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
11.4. Zadania
11.5. Literatura

12. Skalowanie wielowymiarowe
12.1. Podstawy teoretyczne
12.2. Pakiety i funkcje programu R
12.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
12.4. Zadania
12.5. Literatura

13. Analiza korespondencji
13.1. Podstawy teoretyczne
13.2. Pakiety i funkcje programu R
13.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
13.4. Zadania
13.5. Literatura
14. Analiza skupień
14.1. Podstawy teoretyczne
14.2. Pakiety i funkcje programu R
14.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
14.4. Zadania
14.5. Literatura

15. Analiza skupień —podejście modelowe
15.1. Podstawy teoretyczne
15.2. Pakiety i funkcje programu R
15.3. Przykłady z wykorzystaniem programu R
15.4. Zadania
15.5. Literatura
Indeks


468 stron, B5, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- STATYSTYCZNE SYSTEMY UCZĄCE SIĘ ĆWICZENIA W OPARCIU O PAKIET R
ĆWIK J. MIELNICZUK J.

- ANALIZA MARKETINGOWA PRAKTYCZNE TECHNIKI Z WYKORZYSTANIEM ANALIZY DANYCH I NARZĘDZI EXCELA
WINSTON W.L.

- UCZENIE MASZYNOWE W PYTHONIE LEKSYKON KIESZONKOWY
HARRISON M.

- CENY MINIMALNE I MAKSYMALNE W MODELOWANIU I PROGNOZOWANIU ZMIENNOŚCI ORAZ ZALEŻNOŚCI NA RYNKACH FINANSOWYCH
FISZEDER P.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022