|
KOMUNIKACJA W ORGANIZACJACH ZRÓŻNICOWANYCH KULTUROWO
WINKLER R. wydawnictwo: WOLTERS KLUWER , rok wydania 2013, wydanie II cena netto: 58.00 Twoja cena 55,10 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Komunikacja w organizacjach zróżnicowanych kulturowo
Celem publikacji jest wskazanie, na co należy zwrócić uwagę, przygotowując
pracowników do funkcjonowania w zróżnicowanym kulturowo środowisku, by zderzenie
odmiennych poglądów, przekonań, systemów wartości, perspektyw postrzegania,
schematów odczuwania, myślenia oraz wnioskowania nie prowadziło do istotnych zaburzeń
w obrębie procesu komunikowania się, a w efekcie do spadku efektywności
współdziałania osób wywodzących się z różnych środowisk narodowych i kulturowych.
Główne z omawianych zagadnień to:
- zarządzanie w warunkach zróżnicowania kulturowego organizacji
- proces komunikowania się i jego modelowe ujęcia
- kulturowy wymiar komunikowania się - zależność kultury i komunikacji
- efektywność procesu komunikowania się w organizacji
- szkolenia komunikacyjne - ich rola i zasady projektowania.
Książka powstała z myślą o praktykach zarządzania - menedżerach, trenerach,
pracownikach organizacji wielofunkcyjnych, ekspatach, a także nauczycielach akademickich
i studentach, którzy są zainteresowani problematyką funkcjonowania organizacji w
warunkach różnorodności kulturowej.
Spis treści:
Przedmowa
Rozdział 1. Zarządzanie a wielokulturowość
Uwarunkowania funkcjonowania przedsiębiorstw
Zróżnicowanie kulturowe organizacji
Organizacje wielokulturowe
Wielokulturowość w zarządzaniu
Podsumowanie
Rozdział 2. Człowiek a komunikowanie się
Komunikowanie się w społecznym funkcjonowaniu człowieka
Komunikacja, komunikowanie, komunikowanie się
Proces komunikowania się
Modelowe ujęcia procesu komunikowania się
Podsumowanie
Rozdział 3. Kulturowy wymiar komunikowania się
Człowiek a kultura
Zależność kultury i komunikacji
Kulturowe uwarunkowania w komunikowaniu się
Modelowe ujęcia interkulturowego komunikowania się
Kultura organizacyjna a komunikowanie się
Kompetencja komunikacyjna - ujęcie interkulturowe
Podsumowanie
Rozdział 4. Efektywne komunikowanie się w organizacji
Organizacyjne procesy komunikowania się
O efektywności słów kilka
Eefektywność organizacji a efektywność zasobów ludzkich
Efektywność procesu komunikowania się
Podsumowanie
Rozdział 5. Szkolenia w zarządzaniu komunikacją
Szkolenia - ich rola i ranga
Przesłanki przewodnie skutecznych szkoleń
Projektowanie szkoleń komunikacyjnych
Podsumowanie
Literatura
Indeks
228 stron, B5, miękka oprawa Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- ZARZĄDZANIE PROCESAMI BIZNESOWYMI W PRZEDSIĘBIORSTWIE BITKOWSKA A.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|