ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PEDEUTOLOGIA STUDIUM TEORETYCZNO-PRAGMATYCZNE


SZEMPRUCH J.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 54.70 Twoja cena  51,97 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Pedeutologia

Studium teoretyczno-pragmatyczne


Monografia dotyczy profesji nauczycielskiej i czynników ją warunkujących.

Podejmowana w niej problematyka jest obecnie niezwykle istotna, ponieważ nauczyciel pełni strategiczną rolę w funkcjonowaniu i efektywności systemu edukacji. W trakcie zmian społecznych rola ta jest redefiniowana, zaś on sam staje ciągle wobec nowych wyzwań i zadań.

Książka umożliwia Czytelnikowi zaznajomienie się z rozwojem pedeutologii jako ważnej subdyscypliny pedagogicznej, która w ostatnich latach dynamicznie się rozwija. Autorka w swych rozważaniach uwzględnia polską myśl pedeutologiczną, kierunki ewolucji pytań badawczych, związki pedeutologii z innymi subdyscyplinami pedagogiki, a także z innymi dyscyplinami naukowymi. Istotną perspektywą poznawczą czyni specyfikę pełnienia roli nauczyciela i jego skuteczność. Ową skuteczność rozpatruje m.in. przez pryzmat kształcenia, kompetencji i cech osobowych nauczyciela, rozwoju zawodowego i jego uwarunkowań, relacji z innymi podmiotami edukacyjnymi, a także poprzez ukazanie etycznego wymiaru zawodu. Prezentuje różnorodne koncepcje pedutologiczne porządkujące myślenie o nauczycielu, który w realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego ujawnia swoją indywidualność i talent pedagogiczny. Autorka koncentruje się na refleksji teoretycznej wiążącej się z podejmowaniem działań modernizacyjnych i innowacyjnych oraz na pragmatyce zawodu nauczyciela. W końcowej części pracy analizuje funkcjonowanie nauczyciela w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych, wobec nierówności społecznych, wielokulturowości oraz potrzeby integracji społecznej.

Monografia adresowana jest do studentów, nauczycieli o różnym stażu pracy, przedstawicieli nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych, placówek doskonalenia nauczycieli i osób, które poszukują wiedzy i aparatury pojęciowej dla rozumienia oblicza współczesnego nauczyciela i zmieniającej się szkoły.


Wstęp

Rozdział 1 Pedeutologia jako subdyscyplina pedagogiczna
Rozdział 2 Kształcenie nauczycieli
Rozdział 3 Kwalifikacje, kompetencje i cechy osobowe nauczyciela
Rozdział 4 Rozwój zawodowy i doskonalenie nauczyciela
Rozdział 5 Uwarunkowania rozwoju zawodowego
Rozdział 6 Nauczyciel w relacjach podmiotowych
Rozdział 7 Moralny wymiar zawodu nauczyciela
Rozdział 8 Nauczyciel w warunkach zmian społecznych i edukacyjnych

Zakończenie
Bibliografia
Indeks osób
Indeks rzeczowy


384 strony, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- 10 ZALET WYBITNYCH PRZYWÓDCÓW PRZYWÓDZTWO A CHARAKTER
GINI A. GREEN R.M.

- DIAGNOZA OSOBOWOŚCI INWENTARZ NEO-PI-R W TEORII I PRAKTYCE
SIUTA J.

- PSYCHOLOGIA STRESU KORZYSTNE I NIEKORZYSTNE SKUTKI STRESU ŻYCIOWEGO
HESZEN I.

- DIAGNOZA BEHAWIORALNA PODRĘCZNIK
BELLACK A.S. HERSEN M. RED.

- WOLNOŚĆ EMOCJONALNA WYZWÓL SIĘ Z WIĘZÓW NEGATYWNYCH EMOCJI
ORLOFF J. - I ODMIEŃ SWOJE ŻYCIE

- PSYCHOLOGIA POZYTYWNA W PRAKTYCE
LINLEY P.A. STEPHEN S.

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
ŁOSIAK W.

- WDZIĘCZNOŚĆ NAJTAŃSZY BILET DO SZCZĘŚCIA
LARSSON L.

- NATURA EMOCJI PODSTWOWE ZAGADNIENIA
EKMAN P. DAVIDSON R.J.

- PSYCHOLOGIA SZCZĘŚCIA
ARGYLE M.

- POZYTYWNE INTERWENCJE PSYCHOLOGICZNE DOBROSTAN A ZACHOWANIA INTENCJONALNE
KACZMAREK Ł.

- UZALEŻNIENIA KOMPUTEROWE DIAGNOZA ROZPOWSZECHNIENIE TERAPIA
AUGUSTYNEK A.

- PEŁNIA ŻYCIA NOWE SPOJRZENIE NA KWESTIĘ SZCZĘŚCIA I DOBREGO ŻYCIA
SELIGMAN M.

- ABY BYĆ SOBĄ WPROWADZENIE DO ANALIZY TRANSAKCYJNEJ
ROGOLL R.

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY.
PALUCHOWSKI W.J.

- ILE SZCZĘŚCIA DAJĄ NAM INNI LUDZIE WIĘZI SPOŁECZNE A DOBROSTAN PSYCHICZNY
GROWIEC K.

- 40 PRAC BADAWCZYCH KTÓRE ZMIENIŁY OBLICZE PSYCHOLOGII
HOCK R.

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA DIAGNOZOWANIE JAKO KOMPETENCJA PROFESJONALNA
STEMPLEWSKA-ŻAKOWICZ K.

- 12 ZASAD SKUTECZNEJ EDUKACJI CZYLI JAK UCZYĆ ŻEBY NAUCZYĆ
BĄBEL P. WIŚNIAK M.

- DIAGNOZA PSYCHIATRYCZNA PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK DLA KLINICYSTÓW
MORRISON J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022