ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA. ROZWÓJ FUNKCJI PSYCHICZNYCH. TOM 3.


RED. HARWAS-NAPIERAŁA B. TREMPAŁA J.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2009, wydanie I

cena netto: 42.40 Twoja cena  40,28 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Tom III Psychologii rozwoju człowieka zawiera charakterystykę wybranych zagadnień z psychologii rozwoju.

Autorzy opisują rozwój człowieka w sferze poznawczej, emocjonalnej, społeczno-moralnej i osobowości. Opis wzbogacają informacje o różnicach indywidualnych i zaburzeniach rozwoju.

Pozycja polecana studentom psychologii i pedagogiki.


PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA.TOM 2. CHARAKTERYSTYKA OKRESÓW ŻYCIA CZŁOWIEKA

PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA.TOM 1. ZAGADNIENIA OGÓLNE.


Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1. Rozwój poznawczy (oprać. Janusz Trempala)
1.1. Zmiany w poziomie zdolności poznawczych
1.1.1. Zmiany w ogólnym poziomie inteligencji
1.1.2. Przekształcenia struktury zdolności
1.2. Przekształcanie się sposobów myślenia
1.2.1. Rozwój poznawczy w ujęciu Piageta
1.2.2. Rozwój postformalnych sposobów myślenia
1.3. Przekształcenia rozwojowe w procesach przetwarzania informacji
1.3.1. Spostrzeganie i uwaga
1.3.2. Pamięć
1.3.3. Szybkość przetwarzania informacji
1.4. Podsumowanie

Rozdział 2. Rozwój emocjonalny (oprać. Helena Hurmę; tłum. Paweł Izdebski)
2.1. Emocje jako obszar badań w psychologii rozwoju człowieka
2.1.1. Pojęcie emocji
2.1.2. Czynniki wywołujące emocje
2.2. Poglądy na temat natury emocji
2.2.1. Teoria emocji osobnych .
2.2.2. Poglądy konstruktywistów społecznych
2.2.3. Podejście poznawcze
2.2.4. Podejście funkcjonalistyczno-organizacyjne
2.2.5. Próba integracji: koncepcja poznawczo-rozwojowa Fischera
2.3. Emocje w ciągu życia człowieka
2.3.1. Wczesne dzieciństwo
2.3.2. Okres średniego i późnego dzieciństwa
2.3.3. Adolescencja
2.3.4. Emocje w dorosłości i okresie starzenia się
2.4. Podsumowanie

Rozdział 3. Rozwój społeczny (oprać. Stanisław Kowalik)
3.1. Sposoby pojmowania rozwoju społecznego
3.2. Rozwój społeczny jako ciąg zmian osobowościowych
3.2.1. Teoretyczne modele społecznego rozwoju człowieka
3.2.2. Przełomy życiowe ukierunkowujące przebieg socjalizacji człowieka
3.3. Rozwój społeczny człowieka jako spełnienie zapotrzebowania cywilizacyjnego
3.3.1. Przebieg społecznego rozwoju człowieka w świetle danych antropogenetycznych
3.3.2. Rozwój społeczny jako przygotowanie do pełnego uczestnictwa w życiu zbiorowym
3.4. Rozwój społeczny jako tworzenie nowych relacji interpersonalnych
3.5. Podsumowanie

Rozdział 4. Rozwój moralny (oprać. Janusz Trempala i Dorota Czyżowska)
4.1. Sposoby pojmowania rozwoju moralnego
4.2. Mechanizmy rozwoju moralnego
4.2.1. Psychoanalityczna koncepcja rozwoju moralnego
4.2.2. Rozwój moralny jako wynik uczenia się
4.2.3. Poznawczo-rozwojowa koncepcja rozwoju moralnego
4.3. Rozwój moralny w ciągu życia
4.3.1. Uniwersalność stadiów rozwoju moralnego
4.3.2. Związek rozwoju moralnego z rozwojem poznawczym
4.3.3. Myślenie a działanie moralne
4.4. Podsumowanie

Rozdział 5. Rozwój osobowości (oprać. Piotr Oleś)
5.1. Poziom cech: struktura osobowości
5.1.1. Genetyka behawioralna
5.1.2. Teoria cech
5.1.3. Rozwój typów osobowości
5.2.Poziom charakterystycznego stylu adaptacji: potrzeby, dążenia i wartości
5.2.1. Podejście psychodynamiczne
5.2.2. Socjobiologia i teoria opanowania trwogi
5.2.3. Podejście poznawcze
5.2.4. Podejście humanistyczne
5.3. Poziom tożsamości: tworzenie znaczeń, nadawanie sensu
5.3.1.Znaczenie wczesnych doświadczeń: tworzenie celów i powstawanie skryptu
5.3.2. "Ja" podmiotowe i tworzenie systemu znaczeń osobistych
5.3.3. Koncepcja narracyjnej tożsamości D. McAdamsa
5.3.4. Psychologia egzystencjalna
5.4. Podsumowanie

Rozdział 6. Różnice indywidualne w rozwoju psychicznym (oprać. Anna Matczak)
6.1. Różnice indywidualne a różnice rozwojowe
6.2. Mechanizmy powstawania różnic indywidualnych w rozwoju
6.3. Zdolności
6.3.1. Podstawowe pojęcia i rozróżnienia
6.3.2. Rozwój zdolności
6.3.3. Źródła różnic indywidualnych
6.3.4. Uwagi końcowe
6.4. Temperament
6.4.1. Cechy temperamentu
6.4.2. Temperamentalne determinanty aktywności
6.5. Podsumowanie
Indeks osób


209 stron, miękka oprawa

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA. CHARAKTERYSTYKA OKRESÓW ŻYCIA CZŁOWIEKA
RED. HARWAS-NAPIERAŁA B. TREMPAŁA J.

- KONCEPCJE PSYCHOLOGICZNE CZŁOWIEKA
KOZIELECKI J.

- PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA. ZAGADNIENIA OGÓLNE. TOM 1.
PRZETACZNIK-GIEROWSKA M. TYSZKOWA M.

- PSYCHOLOGIA ROZWOJU CZŁOWIEKA
TREMPAŁA J. RED.

- UMYSŁ PONAD NASTROJEM ZMIEŃ NASTRÓJ POPRZEZ ZMIANĘ SPOSOBU MYŚLENIA
PADESKY C.A. GREENBERGER D.

- TERAPIA TRAUMY I TRAUMATYCZNEJ ŻAŁOBY U DZIECI I MŁODZIEŻY
COHEN J.A. MANNARINO A.P. DEBLINGER E.

- REGULACJA EMOCJI W PSYCHOTERAPII PODRĘCZNIK PRAKTYKA
LEAHY R. TIRCH D. NAPOLITANO L.

- POZYTYWNE SKUTKI DOŚWIADCZEŃ TRAUMATYCZNYCH
OGIŃSKA-BULIK N.

- DIAGNOZA PSYCHIATRYCZNA PRAKTYCZNY PODRĘCZNIK DLA KLINICYSTÓW
MORRISON J.

- LEKSYKON PSYCHOLOGII ROZWOJU CZŁOWIEKA TOM 1
BAKIERA L. STELTER Ż.

- INTERPERSONALNA TRAUMA MECHANIZMY I KONSEKWENCJE
WIDERA-WYSOCZAŃSKA A. KUCZYŃSKA A.

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PODEJŚCIE ILOŚCIOWE I JAKOŚCIOWE
PALUCHOWSKI W.J.

- PSYCHOPATOLOGIA
SELIGMAN M.E.P. WALKER E.F. ROSENHAN D.L.

- ALEKSYTYMIA I DYSOCJACJA JAKO PODSTAWOWE CZYNNIKI ZJAWISK POTRAUMATYCZNYCH
ZDANKIEWICZ-ŚCIGAŁA E.

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY.
PALUCHOWSKI W.J.

- PSYCHOPATOLOGIA NERWIC
KĘPIŃSKI A.

- PSYCHOTERAPIA SPRZYJAJĄCA MÓZGOWI
SIKORSKI W.

- OGRANICZENIA POZNAWCZE STARZENIE SIĘ I PSYCHOPATOLOGIA
ENGLE R.W. SĘDEK G. HECKER U. RED

- PSYCHOTERAPIA GESTALT W PRAKTYCE KLINICZNEJ OD PSYCHOPATOLOGII DO ESTETYKI KONTAKTU
FRANCESETTI G. GECELE M. ROUBAL J. RED.

- PSYCHOTERAPIA GESTALT
CHU V.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022