ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

RUCH ROZWIJAJĄCY DLA DZIECI


SHERBORNE W.

wydawnictwo: PWN , rok wydania 2012, wydanie II

cena netto: 39.40 Twoja cena  37,43 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Ruch rozwijający dla dzieci


Światowej sławy pedagog przedstawia metodę twórczego rozwoju dziecka przez ruch i ćwiczenia.

Metoda Weroniki Sherborne ze względu na swoją naturalność, prostotę i efektywność zyskała uznanie na całym świecie i jest propagowana jako jeden z ważnych czynników rozwoju psychicznego małych dzieci, szczególnie niepełnosprawnych.

Wykorzystując dotyk, ruch oraz wzajemne relacje fizyczne, emocjonalne i społeczne przyczynia się do rozszerzenia świadomości samego siebie i pogłębienia kontaktu z innymi ludźmi.

W Polsce ma wielu zwolenników i jest stosowana w przedszkolach, młodszych klasach szkoły podstawowej oraz w pracy z osobami dorosłymi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi.

Książka przeznaczona jest dla studentów kierunków pedagogicznych (szczególnie pedagogika specjalna), psychologicznych oraz rehabilitacji na AWF. Znakomita pomoc dla nauczycieli, terapeutów, psychologów i pedagogów szkolnych, pracowników pomocy społecznej, wychowawców przedszkolnych, pielęgniarek oraz rodziców.

 


Przedmowa do wydania polskiego 7
Wprowadzenie 11

CZĘŚĆ PIERWSZA. Czego uczymy 13

1. Rozwijanie wzajemnych kontaktów 14
Cele zabawy relacyjnej 14
Typy zabawy relacyjnej 16
2. Rozwijanie świadomości własnego ciała 49
Wczesny rozwój 49
Dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym 53

CZĘŚĆ DRUGA. Dlaczego uczymy 67

3. Analiza ruchu: teoria ruchu Labana 68
4. Obserwowanie ruchu 74
Co oceniamy 74
Cele 74
Korzyści dla nauczyciela 75
Obserwowanie dzieci 76

CZĘŚĆ TRZECIA. Jak uczymy 83

5. Treść, struktura i metody nauczania 84
Dzieci z poważnymi trudnościami w uczeniu się 84
Dzieci z umiarkowanymi trudnościami w uczeniu się 90
Dzieci prawidłowo rozwijające się 93
Tworzenie programu 97

CZĘŚĆ CZWARTA. Specjalne wyzwania 103

6. Zajęcia ruchowe dla dzieci i dorosłych z głębokimi i sprzężonymi zaburzeniami 104
Charakterystyka 104
Cele 105
Potrzeby społeczne i emocjonalne 105
Rola opiekuna 110
Potrzeby fizyczne 111
Tworzenie programu 112
7. Zajęcia ruchowe dla dzieci z problemami psychologicznymi 114
Dzieci z tendencjami autystycznymi 114
Dzieci nadpobudliwe 115
Dzieci unikające kontaktów 116
Dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania 118
Dzieci z mutyzmem selektywnym 119
Cechy dobrego nauczyciela 119

CZĘŚĆ PIĄTA. Ruch rozwijający: streszczenie 121

Dodatek 1. Zestaw ćwiczeń z rozdziałów 1 i 2 123
Dodatek 2. Komentarze dzieci 127

Materiały pomocnicze 131


132 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WOLNE DZIECI JAK ZABAWA SPRAWIA, ŻE DZIECI SĄ SZCZĘŚLIWE
GRAY P. - BARDZIEJ PEWNE SIEBIE I LEPIEJ SIĘ UCZĄ?

- O CHŁOPCU WYCHOWYWANYM JAK PIES
PERRY B.D. SZALAVICH M.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022