ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SZYNOWEGO


TOWPIK K.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 56.70 Twoja cena  53,87 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Infrastruktura transportu szynowego


Skrypt obejmuje informacje o historycznym rozwoju transportu kolejowego na świecie i w Polsce.

Scharakteryzowano w niej międzynarodowe uwarunkowania tego rozwoju na tle polityki transportowej Unii Europejskiej oraz wymagania związane z kompatybilnością i interoperacyjnością kolei na tle rozwoju kolei dużych prędkości.

Opisano liniową i punktową infrastrukturę transportu kolejowego, w tym obiekty inżynieryjne oraz elementy drogi kolejowej – nawierzchnie klasyczne oraz bezpodsypkowe i podtorze. Scharakteryzowano obciążenie eksploatacyjne nawierzchni kolejowej oraz warunki bezpiecznej pracy toru bezstykowego.

Opisano proces utrzymania nawierzchni kolejowej obejmujący diagnostykę i roboty nawierzchniowe.

Omówiono także zasady projektowania układu i profilu linii kolejowej oraz układów torowych stacji. W skrypcie znajdują się również podstawowe wiadomości o miejskim transporcie szynowym oraz o wibroakustycznych oddziaływaniach transportu kolejowego na środowisko naturalne.


Przedmowa

1. Wprowadzenie

2. Transport szynowy i jego infrastruktura
2.1. Transport kolejowy
2.1.1. Rozwój transportu kolejowego na świecie i w Polsce
2.1.2. Polityka transportowa Unii Europejskiej i międzynarodowe uwarunkowania rozwoju kolei europejskich
2.1.3. Linie dużych prędkości w Europie i na świecie
2.1.4. Przykłady dużych inwestycji infrastrukturalnych w Europie
2.2. Transport szynowy w mieście i aglomeracji
2.2.1. Transport szynowy w systemach transportowych miast
2.2.2. Możliwości wykorzystania infrastruktury kolejowej do obsługi komunikacyjnej miasta

3. Sieć kolejowa i jej elementy
3.1. Liniowa infrastruktura transportu kolejowego
3.1.1. Linie i tory kolejowe
3.1.2. Klasyfikacje linii i torów kolejowych
3.2. Punktowa infrastruktura transportu kolejowego
3.2.1. Podział punktów eksploatacyjnych
3.2.2. Punkty ekspedycyjne
3.2.3. Posterunki ruchu
3.2.4. Stacje kolejowe
3.3. Kolejowe obiekty inżynieryjne
3.3.1. Charakterystyka ogólna
3.3.2. Mosty, wiadukty i estakady
3.3.3. Przepusty
3.3.4. Tunele
3.4. Skrzyżowania kolei z drogą samochodową
3.4.1. Skrzyżowania dwupoziomowe
3.4.2. Przejazdy kolejowo-drogowe

4. Infrastruktura drogi kolejowej
4.1. Elementy drogi kolejowej i ich wzajemne rozmieszczenie
4.1.1. Skrajnia budowli i przekroje poprzeczne drogi kolejowej
4.1.2. Urządzenia trakcji elektrycznej
4.1.3. Urządzenia zabezpieczenia i sterowania ruchem pociągów
4.1.4. Nawierzchnie kolejowe
4.1.5. Kolejowe nawierzchnie niekonwencjonalne (bezpodsypkowe)
4.1.6. Podtorze kolejowe
4.2. Obciążenia nawierzchni kolejowej
4.2.1. Oddziaływania między pojazdem szynowym i nawierzchnią
4.2.2. Kryteria oceny współdziałania pojazdu szynowego z nawierzchnią
4.2.3. Obliczenia wytrzymałościowe i wymiarowanie nawierzchni kolejowej
4.3. Tor bezstykowy
4.3.1. Specyfika pracy toru bezstykowego
4.3.2. Zagrożenia i warunki bezpiecznej pracy toru bezstykowego

5. Utrzymanie nawierzchni kolejowej i podtorza
5.1. Proces degradacji nawierzchni i podtorza w eksploatacji
5.1.1. Podstawowe pojęcia
5.1.2. Odkształcenia geometryczne toru i ich oddziaływanie
5.1.3. Zużycie i uszkodzenia elementów nawierzchni
5.1.4. Obliczanie stopnia degradacji nawierzchni
5.1.5. Wady i uszkodzenia podtorza kolejowego
5.2. Diagnostyka nawierzchni kolejowej i podtorza
5.2.1. Ogólne uwagi
5.2.2. Diagnostyka położenia geometrycznego toru i syntetyczne wskaźniki stanu toru
5.2.3. Ocena konstrukcji nawierzchni kolejowej
5.2.4. Diagnostyka toru bezstykowego
5.2.5. Diagnostyka podtorza kolejowego
5.3. Organizacja i technologia procesu utrzymania nawierzchni kolejowej
5.3.1. Utrzymanie nawierzchni jako system
5.3.2. Strategie utrzymania i wspomaganie decyzji o naprawach nawierzchni
5.3.3. Rodzaje napraw nawierzchni i podtorza
5.3.4. Charakterystyka ważniejszych robót naprawy nawierzchni i podtorza
5.3.5. Elementy projektowania technologii i organizacji napraw nawierzchni

6. Wibroakustyczne oddziaływania kolei na otoczenie
6.1. Rodzaje oddziaływań
6.2. Badania oddziaływań transportu kolejowego na środowisko
6.3. Charakter oddziaływań wibroakustycznych
6.4. Środki ograniczające oddziaływania wibroakustyczne
6.5. Wymagania ochrony środowiska

7. Elementy projektowania układu i profilu linii kolejowej
7.1. Zasady projektowania układu i profilu linii kolejowej
7.1.1. Trasowanie linii
7.1.2. Projektowanie elementów układu linii kolejowej
7.2. Projektowanie profilu linii kolejowej
7.2.1. Opory ruchu
7.2.2. Zasady projektowania pochyleń niwelety toru

8. Elementy projektowania stacji kolejowych
8.1. Założenia do projektowania stacji i przykłady typowych układów stacyjnych
8.2. Układy torowe stacji
8.3. Rozjazdy i skrzyżowania torów w układach stacyjnych
8.4. Projektowanie funkcjonalne i probabilistyczne układów torowych stacji
8.4.1. Projektowanie funkcjonalne układów torowych stacji
8.4.2. Wyznaczanie liczby torów stacyjnych
8.4.3. Ocena układu torowego stacji metodami probabilistycznymi
8.5. Obiekty stacyjne do obsługi ruchu pasażerskiego
8.5.1. Perony i dojścia do peronów
8.5.2. Dworce kolejowe
8.6. Obiekty i urządzenia stacyjne do obsługi ruchu towarowego

Posłowie
Literatura


343 stron, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM
DĄBROWA-BAJON M.

- PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM KOLEJOWYM
DĄBROWA-BAJON M. - FUNKCJE WYMAGANIA ZARYS TECHNIKI

- LINIE KOLEJOWE
BASIEWICZ T. JACYNA M. RUDZIŃSKI L.

- TECHNOLOGIA TRANSPORTU KOLEJOWEGO
ZALEWSKI P. SIEDLECKI P. DREWNOWSKI A.

- KOLEJE DUŻYCH PRĘDKOŚCI INFRASTRUKTURA DROGI KOLEJOWEJ
TOWPIK K.

- ORGANIZACJA RUCHU KOLEJOWEGO
GOŁĘBIOWSKI P. KRZEŚNIAK M. JACYNA M. SZKOPIŃSKI J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022