TEORIA RUCHU POJAZDÓW SZYNOWYCH
MADEJ J. wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2012, wydanie II cena netto: 32.00 Twoja cena 30,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Teoria ruchu pojazdów szynowych
W części pierwszej opracowano zagadnienia trakcyjnej teorii koła, oporów ruchu
pojazdu i równania ruchu w odniesieniu do transportu kołowego lądowego.
Uwzględniono specyfikację pociągu jako zespołu pojazdów (trakcyjnych i
dojazdowych) eksploatacyjnie sprzężonych.
Część druga stanowi wprowadzenie do projektowania mechanicznych charakterystyk
pojazdów trakcyjnych napędzanych silnikami elektrycznymi. Odnosi się ona wyłącznie do
pojazdów szynowych.
Przedmowa
Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA
1. Elementarna teoria koła trakcyjnego
1.1. Walcowy model koła
1.2. Przypadek zakrzywionej linii styku dwóch doskonale sztywnych,
tocznie współpracujących elementów
1.3. Przypadek quasi-prostokątnej strefy styku elementów
sprężysto-plastycznych: walca i płaszczyzny. Podstawowa składowa oporu swobodnego
toczenia się kolejowych kół po szynach
1.4. Przypadek quasi-eliptycznej strefy styku elementów
sprężysto-plastycznych (kula w kanałku)
1.5. Poślizg wiertny (spin) koła kolejowego i wywołany nim opór
ruchu
1.6. Ruch trakcyjny walcowego koła napędzającego oraz hamującego na
płaszczyźnie. Pojęcie promienia trakcyjnego, trakcyjny poślizg koła
1.7. Przyczepność koła do nawierzchni
1.8. Promień trakcyjny koła kolejowego
1.9. Ruch kolejowego zestawu kół w łuku toru
1.10. Przykład obliczeniowy
1.11. Podsumowanie
2. Opory ruchu pociągu. Istota zjawiska i badania
2.1. Opór ruchu pochodzący od łożysk kół
2.2. Opór ruchu koła ułożyskowanego
2.3. Opór aerodynamiczny
2.4. Opór wywołany dyssypacją energii w podtorzu
2.5. Opór wywołany dyssypacją energii w zawieszeniu pojazdu
2.6. Uwzględnienie pracy prądnic wagonowych
2.7. Wypadkowy opór zasadniczy pociągu
2.8. Wybrane wzory opisujące opory ruchu pociągu
2.9. Opór dodatkowy ruchu pociągu
2.10. Zasady doświadczalnego badania oporów ruchu pociągu
2.11. Zarys metodyki badania oporów ruchu pociągu według Sauthoffa
2.12. Badanie oporów ruchu metodą "wybiegu"
2.13. Aproksymacyjna metoda najmniejszych kwadratów błędów w
opracowywaniu wyników pomiarów
2.14. Przykład obliczeniowy
3. Trakcyjne wykorzystanie sił przyczepności
3.1. Fizyczne ograniczenia sił napędowych i hamujących
3.2. Wpływ nierówności toru na obniżenie efektywności trakcyjnej
koła
3.3. Wpływ struktury podwozia na obniżenie efektywności trakcyjnej
pojazdu. Współczynnik wykorzystania nacisku napędnego
3.4. Moc pojazdu trakcyjnego w ruchu ustalonym
4. Ruch pociągu
4.1. Model ruchu pociągu
4.2. Przekształcenie profilu trasy do badania ruchu pociągu za
pomocą modelu matematycznego
4.3. Równanie ruchu pociągu
4.4. Rozwiązywanie równania ruchu pociągu
4.5. Charakterystyczne prędkości pociągu
4.6. Wyznaczanie mocy znamionowej pojazdu trakcyjnego
4.7. Wyznaczanie minimalnego nacisku napędnych zestawów kół pojazdu
trakcyjnego na tor
4.8. Wykorzystanie równania ruchu pociągu (RRP) w zadaniach
projektowych taboru trakcyjnego
4.9. Wykorzystanie równania ruchu pociągu (RRP) w planowaniu
przewozów energooszczędnych
4.10. Praca jednostkowa członów napędowych pociągu
CZĘŚĆ DRUGA
5. Pojazdy z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi
5.1. Zasilanie pojazdów w energię elektryczną
5.2. Układy elektryczne pojazdów trakcyjnych do pracy w
poszczególnych systemach zasilania
5.3. Zasady sterowania elektrycznych szeregowych trakcyjnych silników
komutatorowych prądu stałego (DC) w lokomotywach
5.4. Pojęcie prądu ciągłego. Izolacja uzwojeń silników
5.5. Przewietrzanie silników
5.6. Zasady sterowania lokomotyw z asynchronicznymi silnikami prądu
przemiennego (AC)
6. Projektowanie charakterystyki pojazdu szynowego z trakcyjnymi silnikami
elektrycznymi
6.1. Przełożenie przekładni mechanicznej między silnikiem a osią
napędnego zestawu pojazdu trakcyjnego
6.2. Dobór wartości przełożenia przekładni przy zastosowaniu
trakcyjnych silników szeregowych prądu stałego
6.3. Dobór wartości przełożenia przekładni przy zastosowaniu
trakcyjnych trójfazowych silników asynchronicznych prądu przemiennego
7. Pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną
7.1. Warianty strukturalne układu przetworników energii elektrycznej
w trakcji spalinowej
7.2. Przekładnia elektryczna prąd stały - prąd stały (wariant I).
Współpraca generatora prądu z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi
7.3. Dobór wartości przełożenia przekładni mechanicznej
7.4. Przekładnia elektryczna prąd trójfazowy - prąd stały (wariant
II). Współpraca generatora prądu z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi prądu stałego
sterowanymi impulsowo
7.5. Przekładnia elektryczna prąd trójfazowy - prąd trójfazowy
(wariant III)
7.6. Przekładnia elektryczna prąd stały - prąd trójfazowy (wariant
IV)
Załącznik. Techniczno-eksploatacyjna charakterystyka lokomotyw
Literatura
124 strony, oprawa miękka Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- TRANSPORT INTERMODALNY TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA STOKŁOSA J.
- KODY KRESKOWE I INNE GLOBALNE STANDARDY W BIZNESIE HAŁAS E. RED.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO TOWPIK K.
- DOKUMENTACJA SANITARNA W TRANSPORCIE ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH Z KOMENTARZEM JACKIEWICZ B.
- TACHOGRAF CYFROWY JAK URZĄDZENIE REJESTRUJĄCE BEZBŁĘDNIE I ZGODNIE Z KAPUSTYŃSKI W. / PRAWEM OBSŁUGIWAĆ
- LOGISTYKA TRANSPORTOWA W PRZYKŁADACH I ZADANIACH CISOWSKI T. STOKŁOSA J.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO TOWPIK K. GOŁASZEWSKI A. KUKULSKI J.
- INFRASTRUKTURA LOGISTYCZNA W TRANSPORCIE TOM. 1. ŚRODKI TRANSPORTU MARKUSIK S.
- ZASADY MOCOWANIA ŁADUNKÓW PRAKTYCZNY PORADNIK KIEROWCY KĘDZIOR J.
- MIĘDZYNARODOWY PRZEWÓZ KONTENEROWY W ŚWIETLE PRAWA I PRAKTYKI PORADNIK UŻYTKOWNIKA KOCHANOWSKI K.
- INFRASTRUKTURA WĘZŁÓW KOLEJOWYCH GRADKOWSKI K.
- 89 ZADAŃ Z FIZYKI Z ROZWIĄZANIAMI NA PRZYKŁADZIE ROWERU UZIĘBŁO M.
- ALTERNATYWNE ZASILANIE SAMOCHODÓW BENZYNĄ ORAZ GAZAMI LPG I CNG ROMANISZYN K.M.
- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU BASIEWICZ T. GOŁASZEWSKI A. RUDZIŃSKI L.
- 21 WSKAZÓWEK JAK OPTYMALIZOWAĆ KOSZTY W TRANSPORCIE DROGOWYM ZATRUDNIANIE PODATKI LEASING ZARZĄD
- GOSPODAROWANIE W TRANSPORCIE SAMOCHODOWYM WYBRANE ZAGADNIENIA LETKIEWICZ A.
- TRANSPORT W PRZEDSIĘBIORSTWIE LOGISTYKA SPEDYCJA REKLAMACJE BUDZYŃSKI W.
- INŻYNIERIA PRODUKCJI KOMPENDIUM WIEDZY KNOSALA R. RED.
- 300 UCZONYCH PRYWATNIE I NA WESOŁO TOM 2 WRÓBLEWSKI A.K.
- FIRMA TRANSPORTOWA KROK PO KROKU ZARZĄDZANIE FINANSE UBEZPIECZENIA KOWALSKI P. RATAJCZAK R. JAĆ R. JEZIERSKI T. CZERNIAK -SWĘDZIOŁ J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|