ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

TEORIA RUCHU POJAZDÓW SZYNOWYCH


MADEJ J.

wydawnictwo: WYD PW , rok wydania 2012, wydanie II

cena netto: 32.00 Twoja cena  30,40 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Teoria ruchu pojazdów szynowych


W części pierwszej opracowano zagadnienia trakcyjnej teorii koła, oporów ruchu pojazdu i równania ruchu w odniesieniu do transportu kołowego lądowego.

Uwzględniono specyfikację pociągu jako zespołu pojazdów (trakcyjnych i dojazdowych) eksploatacyjnie sprzężonych.

Część druga stanowi wprowadzenie do projektowania mechanicznych charakterystyk pojazdów trakcyjnych napędzanych silnikami elektrycznymi. Odnosi się ona wyłącznie do pojazdów szynowych.


Przedmowa
Wstęp

CZĘŚĆ PIERWSZA

1. Elementarna teoria koła trakcyjnego
    1.1. Walcowy model koła
    1.2. Przypadek zakrzywionej linii styku dwóch doskonale sztywnych, tocznie współpracujących elementów
    1.3. Przypadek quasi-prostokątnej strefy styku elementów sprężysto-plastycznych: walca i płaszczyzny. Podstawowa składowa oporu swobodnego toczenia się kolejowych kół po szynach
    1.4. Przypadek quasi-eliptycznej strefy styku elementów sprężysto-plastycznych (kula w kanałku)
    1.5. Poślizg wiertny (spin) koła kolejowego i wywołany nim opór ruchu
    1.6. Ruch trakcyjny walcowego koła napędzającego oraz hamującego na płaszczyźnie. Pojęcie promienia trakcyjnego, trakcyjny poślizg koła
    1.7. Przyczepność koła do nawierzchni
    1.8. Promień trakcyjny koła kolejowego
    1.9. Ruch kolejowego zestawu kół w łuku toru
    1.10. Przykład obliczeniowy
    1.11. Podsumowanie
2. Opory ruchu pociągu. Istota zjawiska i badania
    2.1. Opór ruchu pochodzący od łożysk kół
    2.2. Opór ruchu koła ułożyskowanego
    2.3. Opór aerodynamiczny
    2.4. Opór wywołany dyssypacją energii w podtorzu
    2.5. Opór wywołany dyssypacją energii w zawieszeniu pojazdu
    2.6. Uwzględnienie pracy prądnic wagonowych
    2.7. Wypadkowy opór zasadniczy pociągu
    2.8. Wybrane wzory opisujące opory ruchu pociągu
    2.9. Opór dodatkowy ruchu pociągu
    2.10. Zasady doświadczalnego badania oporów ruchu pociągu
    2.11. Zarys metodyki badania oporów ruchu pociągu według Sauthoffa
    2.12. Badanie oporów ruchu metodą "wybiegu"
    2.13. Aproksymacyjna metoda najmniejszych kwadratów błędów w opracowywaniu wyników pomiarów
    2.14. Przykład obliczeniowy
3. Trakcyjne wykorzystanie sił przyczepności
    3.1. Fizyczne ograniczenia sił napędowych i hamujących
    3.2. Wpływ nierówności toru na obniżenie efektywności trakcyjnej koła
    3.3. Wpływ struktury podwozia na obniżenie efektywności trakcyjnej pojazdu. Współczynnik wykorzystania nacisku napędnego
    3.4. Moc pojazdu trakcyjnego w ruchu ustalonym
4. Ruch pociągu
    4.1. Model ruchu pociągu
    4.2. Przekształcenie profilu trasy do badania ruchu pociągu za pomocą modelu matematycznego
    4.3. Równanie ruchu pociągu
    4.4. Rozwiązywanie równania ruchu pociągu
    4.5. Charakterystyczne prędkości pociągu
    4.6. Wyznaczanie mocy znamionowej pojazdu trakcyjnego
    4.7. Wyznaczanie minimalnego nacisku napędnych zestawów kół pojazdu trakcyjnego na tor
    4.8. Wykorzystanie równania ruchu pociągu (RRP) w zadaniach projektowych taboru trakcyjnego
    4.9. Wykorzystanie równania ruchu pociągu (RRP) w planowaniu przewozów energooszczędnych
    4.10. Praca jednostkowa członów napędowych pociągu

CZĘŚĆ DRUGA 

5. Pojazdy z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi
    5.1. Zasilanie pojazdów w energię elektryczną
    5.2. Układy elektryczne pojazdów trakcyjnych do pracy w poszczególnych systemach zasilania
    5.3. Zasady sterowania elektrycznych szeregowych trakcyjnych silników komutatorowych prądu stałego (DC) w lokomotywach
    5.4. Pojęcie prądu ciągłego. Izolacja uzwojeń silników
    5.5. Przewietrzanie silników
    5.6. Zasady sterowania lokomotyw z asynchronicznymi silnikami prądu przemiennego (AC)
6. Projektowanie charakterystyki pojazdu szynowego z trakcyjnymi silnikami elektrycznymi
    6.1. Przełożenie przekładni mechanicznej między silnikiem a osią napędnego zestawu pojazdu trakcyjnego
    6.2. Dobór wartości przełożenia przekładni przy zastosowaniu trakcyjnych silników szeregowych prądu stałego
    6.3. Dobór wartości przełożenia przekładni przy zastosowaniu trakcyjnych trójfazowych silników asynchronicznych prądu przemiennego
7. Pojazdy spalinowe z przekładnią elektryczną
    7.1. Warianty strukturalne układu przetworników energii elektrycznej w trakcji spalinowej
    7.2. Przekładnia elektryczna prąd stały - prąd stały (wariant I). Współpraca generatora prądu z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi
    7.3. Dobór wartości przełożenia przekładni mechanicznej
    7.4. Przekładnia elektryczna prąd trójfazowy - prąd stały (wariant II). Współpraca generatora prądu z elektrycznymi silnikami trakcyjnymi prądu stałego sterowanymi impulsowo
    7.5. Przekładnia elektryczna prąd trójfazowy - prąd trójfazowy (wariant III)
    7.6. Przekładnia elektryczna prąd stały - prąd trójfazowy (wariant IV)

Załącznik. Techniczno-eksploatacyjna charakterystyka lokomotyw

Literatura


124 strony, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SAMOCHODOWEGO
TOWPIK K. GOŁASZEWSKI A. KUKULSKI J.

- INFRASTRUKTURA LOGISTYCZNA W TRANSPORCIE TOM. 1. ŚRODKI TRANSPORTU
MARKUSIK S.

- ZASADY MOCOWANIA ŁADUNKÓW PRAKTYCZNY PORADNIK KIEROWCY
KĘDZIOR J.

- TRANSPORT INTERMODALNY TECHNOLOGIA I ORGANIZACJA
STOKŁOSA J.

- KODY KRESKOWE I INNE GLOBALNE STANDARDY W BIZNESIE
HAŁAS E. RED.

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU KOLEJOWEGO
TOWPIK K.

- DOKUMENTACJA SANITARNA W TRANSPORCIE ŚRODKÓW SPOŻYWCZYCH Z KOMENTARZEM
JACKIEWICZ B.

- TACHOGRAF CYFROWY JAK URZĄDZENIE REJESTRUJĄCE BEZBŁĘDNIE I ZGODNIE Z
KAPUSTYŃSKI W. / PRAWEM OBSŁUGIWAĆ

- LOGISTYKA TRANSPORTOWA W PRZYKŁADACH I ZADANIACH
CISOWSKI T. STOKŁOSA J.

- 300 UCZONYCH PRYWATNIE I NA WESOŁO TOM 2
WRÓBLEWSKI A.K.

- FIRMA TRANSPORTOWA KROK PO KROKU ZARZĄDZANIE FINANSE UBEZPIECZENIA
KOWALSKI P. RATAJCZAK R. JAĆ R. JEZIERSKI T. CZERNIAK -SWĘDZIOŁ J.

- BADANIA OPERACYJNE W PYTANIACH I ZADANIACH
KUKUŁA K. JĘDRZEJCZYK Z. WALKOSZ A. SKRZYPEK J.

- 80 NIEZBĘDNYCH WZORÓW DOKUMENTÓW Z KOMENTARZEM DLA PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH
SKONIECZNA M.

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU
WOJEWÓDZKA-KRÓL K. ROLBIECKI R.

- MIĘDZYNARODOWY PRZEWÓZ KONTENEROWY W ŚWIETLE PRAWA I PRAKTYKI PORADNIK UŻYTKOWNIKA
KOCHANOWSKI K.

- INFRASTRUKTURA WĘZŁÓW KOLEJOWYCH
GRADKOWSKI K.

- 89 ZADAŃ Z FIZYKI Z ROZWIĄZANIAMI NA PRZYKŁADZIE ROWERU
UZIĘBŁO M.

- ALTERNATYWNE ZASILANIE SAMOCHODÓW BENZYNĄ ORAZ GAZAMI LPG I CNG
ROMANISZYN K.M.

- INFRASTRUKTURA TRANSPORTU
BASIEWICZ T. GOŁASZEWSKI A. RUDZIŃSKI L.

- 21 WSKAZÓWEK JAK OPTYMALIZOWAĆ KOSZTY W TRANSPORCIE DROGOWYM ZATRUDNIANIE PODATKI LEASING ZARZĄD

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022