ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DOGADAĆ SIĘ Z INNYMI CZYLI POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY NIE TYLKO W ŻYCIU ORGANIZACJI


KOZAK A. BERENDT J.

wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2019, wydanie I

cena netto: 41.89 Twoja cena  39,80 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dogadać się z innymi

czyli Porozumienie bez Przemocy nie tylko w życiu organizacji

By poczuć radość w poniedziałkowy poranek...
Wyobraź sobie firmę wolną od krzyku, konfliktów, wzajemnego punktowania i obgadywania za plecami. Wyobraź sobie środowisko pracy bez kompleksów, bez zagrożenia, przyjazne miejsce, gdzie Ty i ludzie wokół macie poczucie sensu i własnej wartości. Wyobraź sobie, że z zawodowej rzeczywistości usuwasz przemoc, agresję, szantaż, pretensje, fochy i oceny, w zamian tworzysz nowy świat, oparty na szacunku, współpracy, dialogu oraz - co najważniejsze - na kontakcie z innymi ludźmi i wzajemnym zrozumieniu. Wyobraź sobie świat, w którym można być efektywnym i zadowolonym ze swojej pracy. Wyobraź go sobie, a potem wprowadź jego reguły do swojej codzienności.

Twórcą idei zwanej Porozumieniem bez Przemocy (Nonviolent Communication - NVC) jest amerykański psycholog Marshall B. Rosenberg. Zaproponował on sposób komunikacji, w którym odchodzi się od paradygmatu szukania winnego, ustalania za wszelką cenę, kto ma rację, na rzecz budowania relacji i wypracowywania na jej podstawie rozwiązań wygrany - wygrany. Nie ma tu miejsca na przemoc, strach, ocenianie, co dobre, a co złe, w zamian jest uważność na fakty i obserwacje, refleksja, jakie uczucia, a zatem i potrzeby, wywołują w nas dane sceny, sytuacje czy zachowanie drugiego człowieka. Nie ma spychania na kogoś odpowiedzialności za własne samopoczucie. Jest koncentracja na słuchaniu, dbanie o siebie i innych. W efekcie, w atmosferze porozumienia, wszystkim pracuje się przyjemniej i spokojniej. Wzrasta entuzjazm, pojawiają się nowe pomysły, poprawiają się wyniki finansowe. Firma ma świetną reputację jako pracodawca, więc do wolnych stanowisk ustawia się kolejka chętnych.

Piękne, prawda? W dodatku realne. Poznaj reguły Porozumienia bez Przemocy i już dziś zacznij je wprowadzać w swoim życiu i we własnej organizacji!

Joanna Berendt — ma ponad 10-letnie doświadczenie menadżerskie w działających w branży finansowej międzynarodowych korporacjach, w których zajmowała się zarządzaniem projektami i budowaniem zespołów opartych na współpracy; między innymi uczestniczyła w procesie tworzenia od podstaw banku detalicznego. Od 2008 roku współpracuje z Youth Business Poland jako mentor i coach, wspiera przedsiębiorców w rozwoju i skutecznym prowadzeniu własnych biznesów. Od 2013 roku jako członek zarządu współtworzy Equante — Fundację Nowych Możliwości. Jest akredytowanym coachem ICF PCC. Zainicjowała pierwsze w Polsce studia podyplomowe z zakresu Porozumienia bez Przemocy — na Collegium Civitas, gdzie od 2015 roku prowadzi zajęcia. Obszary jej specjalizacji to: rozwiązywanie konfliktów, mediacje, konstruktywna komunikacja w życiu, rodzinie i organizacji, coaching menadżerski, coaching zespołów, coaching systemowy.

Agnieszka Kozak — od ponad 16 lat pracuje jako trener i konsultant w korporacjach z branż: farmaceutycznej, bankowej, budowlanej oraz związanej z produkcją. Z wykształcenia jest psychologiem, przez wiele lat była adiunktem w Katedrze Psychologii Organizacji i Zarządzania. Te kompetencje wykorzystuje w pracy trenera, konsultanta, coacha i terapeuty, co zdecydowanie zwiększa efektywność prowadzonych przez nią procesów. Kocha to, co robi, i robi to, co kocha. Od wielu lat prowadzi warsztaty empatycznego przywództwa oparte na idei Porozumienia bez Przemocy, wdraża ten rodzaj komunikacji w organizacjach. Prowadzi również warsztaty dla małżeństw, wspierając je w odnajdywaniu ich języka miłości. Twórczyni programu studiów podyplomowych, których bazę merytoryczną stanowi Porozumienie bez Przemocy. Obszary jej specjalizacji to: doradztwo i wsparcie w procesie zmian w organizacji, warsztaty oparte na procesie grupowym, coaching menadżerski, coaching zespołów, komunikacja w małżeństwie i w organizacji.

Wstęp 7

Świat bez ocen 11

Dlaczego oceniamy - neurobiologia 12
Ocenianie a uniwersalne potrzeby 14
Co ocenianie oznacza dla relacji 17
Jak przerwać spiralę ocen 19
Podsumowanie 24

Świat bez bycia miłym za cenę siebie 25

Egoizm a dbanie o siebie 26
Dlaczego tak ważne jest, żeby inni byli zadowoleni 31
Koszt bycia miłym 36
Jak odejść od bycia miłym 38
Podsumowanie 43

Świat bez kompleksów 45

Poczucie własnej wartości i kompleksy 46
Źródła kompleksów 56
Konsekwencje życia w cieniu własnych kompleksów 59
Jak budować zaufanie do siebie 62
Podsumowanie 69

Świat bez krzyku 71

Oceniające myśli i krzyk 72
Czego wyrazem jest krzyk 75
Zgliszcza po wojnie, czyli co krzyk wnosi do relacji 77
Co zrobić, gdy jesteśmy u progu krzyku 80
Podsumowanie 87

Świat bez obwiniania i poczucia winy 89

Poczucie winy dojrzałe i niedojrzałe 90
Poczucie winy a poczucie krzywdy 94
Skąd się to bierze 98
Konsekwencje poczucia winy 102
Jak zacząć wybierać siebie 105
Podsumowanie 111

Świat bez wstydu 113

Naturalne a nawykowe 115
Strategie unikania wstydu 122
Jak radzić sobie ze wstydem 127
Podsumowanie 133

Świat bez zamartwiania się i kręcenia filmów w głowie 135

Zamartwianie się i potrzeba sensu 136
konsekwencje zamartwianiA się 140
Jak przerwać spiralę zamartwiania się 143
Podsumowanie 147

Świat bez domyślania się i focha 149

Komunikaty apelowe - ukryte przekazy 150
Formy komunikacji nie wprost 155
Jak gra w "domyśl się" wpływa na otoczenie 161
Jak wrócić do otwartej komunikacji 162
Podsumowanie 170

Świat bez obgadywania 171

Czemu ważnemu służy obgadywanie 173
konsekwencje obgadywania 177
Co można zyskać rezygnując z obgadywania 179
Jak sobie radzić z obgadywaniem 181
Podsumowanie 191

Świat bez doradzania 193

Doradzenie jako nawyk 194
Przyczyny dawania rad 198
Co dzieje się z osobą, która dostaje rady 203
Jak słuchać, by usłyszeć 205
Podsumowanie 214

Świat bez konfliktów 215

Udowadnianie, kto ma rację 216
Walka na strategie i ukryte pod nimi potrzeby 226
Relacje, konflikty i zaangażowanie pracowników 230
Jak konstruktywnie zarządzać konfliktami 232
Podsumowanie 241
Świat bez empatii 243

Podsumowanie 258

Załącznik 1. Lista potrzeb 259

Załącznik 2. Lista uczuć rzekomych 261

Załącznik 3. Lista uczuć przyjemnych 262

Załącznik 4. Lista uczuć NIEprzyjemnych 263

Zakończenie 265

Bibliografia 267  

264 stron, 14.0x21.0cm, oprawa miękka 




Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- MAKSIMUM OSIĄGNIĘĆ DOKŁADNA WIEDZA NA TEMAT NAJNOWSZYCH MECHANIZMÓW...
TRACY B.

- SZTUKA FINALIZOWANIA TRANSAKCJI
TRACY B.

- PEWNA SIEBIE DZIEWCZYNA JAK MĄDRZE RYZYKOWAĆ AKCEPTOWAĆ PORAŻKI I BYĆ SZCZĘŚLIWIE NIEDOSKONAŁĄ
KAY K. SHIPMAN C.

- NASTOLATKI ZDOLNE ALE ROZKOJARZONE SKUTECZNY TRENING UMIEJĘTNOŚCI
GUARE R. DAWSON P. GUARE C.

- NIEWOLNICY DOPAMINY JAK ODNALEŹĆ RÓWNOWAGĘ W EPOCE OBFITOŚCI
LEMBKE A.

- DLACZEGO ŚPIMY ODKRYWANIE POTĘGI SNU I MARZEŃ SENNYCH
WALKER M.

- ZRĘCZNOŚĆ JĘZYKOWA MAGIA ZMIANY PRZEKONAŃ PRZEZ ROZMOWĘ
DILTS R.

- SUPERPAMIĘĆ DLA DZIECI
MECHŁO P. KOSMALA R.

- CZAS NA WYLECZENIE PRZEWODNIK DROGA DO WYZDROWIENIA DLA DOROSŁYCH DZIECI ALKOHOLIKÓW
CERMAK T.L. RUTZKY J.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022