|
NASTOLATKI ZDOLNE ALE ROZKOJARZONE SKUTECZNY TRENING UMIEJĘTNOŚCI
GUARE R. DAWSON P. GUARE C. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 67.50 Twoja cena 64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nastolatki
zdolne ale rozkojarzone
Skuteczny trening
umiejętności
Dlaczego
niektóre bystre i kreatywne nastolatki nie radzą sobie z
codziennymi obowiązkami, na przykład notorycznie spóźniają
się do szkoły, zapominają o treningu czy nie potrafią utrzymać porządku
w pokoju? Przyczyną może być niedostatek takich umiejętności
wykonawczych niezbędnych w dorosłym życiu, jak zdolność do
rozwiązywania konfiktów, planowanie, ocena ryzyka,
kontrolowanie emocji, skupianie uwagi, samodzielna praca i innych.
Autorzy książki Zdolne, ale rozkojarzone – poradnika
pomagającego
rozwijać umiejętności wykonawcze u dzieci – wracają z
publikacją poświęconą nastolatkom. Zaproponowana przez nich i
sprawdzona w toku wieloletniej pracy z młodzieżą metoda kształtowania i
umacniania tych umiejętności wskazuje rodzicom, jak wychować dzieci na
odpowiedzialnych i niezależnych młodych ludzi, świadomych swoich
słabych i mocnych stron. Książka Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone
pomaga również zrozumieć fizjologię dorastających dzieci,
rozwój ich mózgu i procesy kształtowania się
osobowości, a także pokazuje, w jaki sposób zredefiniować
relacje z dzieckiem oraz przygotować je do wejścia w dorosłość.
Zawarte w publikacji
definicje i strategie rozwijania umiejętności wykonawczych, poparte
przykładami i uzupełnione tabelami, mogą ułatwić radzenie sobie z
wyzwaniami wychowawczymi rodziców i opiekunów
nastolatków.
„Zachowanie
twojego nastolatka sprawia, że rwiesz sobie włosy z głowy we
frustracji? Przestań prawić mu kazania i skorzystaj z tej niezwykle
wnikliwej i praktycznej książki, która pomoże ci poprowadzić
twojego „zdolnego, ale rozkojarzonego” nastolatka
do osiągnięcia sukcesów osobistych, edukacyjnych i
społecznych.
dr William Pfohl były prezes Międzynarodowego Stowarzyszenia
Psychologii Szkolnej (ISPA)
„To
dokładnie taka książka, jakiej potrzebują rodzice. Bardzo praktyczny
poradnik o tym, jak poprawić umiejętności wykonawcze
nastolatków i zmotywować ich do korzystania z tych,
które już posiadają”.
dr Patricia O. Quinn współautorka książki Włączyć hamulce.
Poradnik dla dzieci i młodzieży z ADHD
„Wciągnęła
mnie od pierwszego rozdziału! Ta książka pokazała mi, jak wspierać
mocne strony mojego syna, a nie tylko krytykować jego słabości.
(…) Jestem zachwycona, że wreszcie mam konkretny plan
działania na rozwijanie umiejętności, których mój
syn potrzebuje, żeby lepiej sobie radzić w szkole oraz nauczyć się
skupienia i odpowiedzialności”.
Kim L.
Dr
RICHARD
GUARE jest dyrektorem Centrum
Leczenia Zaburzeń Uczenia się i Uwagi w Portsmouth w New Hampshire,
gdzie dr PEG
DAWSON pracuje jako psycholog
kliniczny. Każde z nich ma ponad 30 lat doświadczenia w pracy
klinicznej. Są autorami bestsellerowej książki Zdolne, ale rozkojarzone
(Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2012), w której
skupili się na młodszych dzieciach, a także książki The Smart but
Scattered Guide to Success, poświęconej dorosłym.
COLIN GUARE to
25-letni pisarz, który w okresie dorastania zmagał się z
zaburzeniami uwagi. Publikuje w magazynie
„ADDitude”i pracuje z dziećmi z zaburzeniami
uczenia się.
Nota
od autorów
Wstęp
Część I. CO
SPRAWIA, ŻE TWÓJ NASTOLATEK JEST ZDOLNY, ALE ROZKOJARZONY
1. Umiejętności wykonawcze a mózg nastolatka
2. Określanie mocnych i słabych stron nastolatka
3. Ocena własnych umiejętności wykonawczych i stylu wychowawczego
Część II. PODSTAWY
SKUTECZNYCH DZIAŁAŃ
4. Dziesięć zasad rozwijania umiejętności wykonawczych u nastolatka
5. Motywowanie nastolatka do korzystania z umiejętności wykonawczych
6. Modyfikowanie otoczenia
7. Nauka umiejętności wykonawczych
Część III. JAK
TO WSZYSTKO POŁĄCZYĆ
8. Ogólne ramy działania
9. Poprawa hamowania reakcji
10. Wzmacnianie pamięci roboczej
11. Zwiększanie kontroli emocjonalnej
12. Podnoszenie elastyczności
13. Budowanie umieJĘtności utrzymywania uwagi
14. Uczenie rozpoczynania zadań
15. Wspieranie planowania i ustalania priorytetów
16. Rozwijanie umiejętności organizacji
17. Ulepszanie zarządzania czasem
18. Zachęcanie do wytrwałości w dążeniu do celu
19. Kształtowanie metapoznania
20. Coaching
21. Wielkie zmiany
Źródła
Indeks
432
strony, Format: 15.5x23.0cm, oprawa miękka
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- SUPERPAMIĘĆ DLA DZIECI MECHŁO P. KOSMALA R.
- CZAS NA WYLECZENIE PRZEWODNIK DROGA DO WYZDROWIENIA DLA DOROSŁYCH DZIECI ALKOHOLIKÓW CERMAK T.L. RUTZKY J.
- PEWNA SIEBIE DZIEWCZYNA JAK MĄDRZE RYZYKOWAĆ AKCEPTOWAĆ PORAŻKI I BYĆ SZCZĘŚLIWIE NIEDOSKONAŁĄ KAY K. SHIPMAN C.
- DOGADAĆ SIĘ Z INNYMI CZYLI POROZUMIENIE BEZ PRZEMOCY NIE TYLKO W ŻYCIU ORGANIZACJI KOZAK A. BERENDT J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|