|
MENTORING ZESTAW NARZĘDZI
BENNEWICZ M. PRELEWICZ A. wydawnictwo: ONE PRESS , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 40.60 Twoja cena 38,57 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Mentoring
Zestaw narzędzi
Relacja
mistrz - uczeń, a następie mistrz - czeladnik była jednym z
podstawowych elementów kształcenia zawodowego aż do
początków zainicjowanej w Anglii rewolucji przemysłowej.
Zadaniem ucznia, czyli przyszłego czeladnika, było precyzyjne
odwzorowywanie wiedzy i doświadczenia mentora - mistrza
rzemieślniczego. Przez stulecia ludzkość uczyła się więc od
mistrzów. Ich praktyczna wiedza była skarbem, a
doświadczenie narzędziem umożliwiającym jej odpowiednie wykorzystanie.
Współczesny pracownik wcale nie wymaga mniej wsparcia i
wiedzy niż jego pradziad czeladnik. Ponieważ jednak zmieniły się
technologia, rynek pracy i wymogi stawiane przez
pracodawców, aktualnie potrzebujemy wiedzy i narzędzi o
innym charakterze.
Większość dzisiejszych mistrzów i ich podopiecznych pracuje
głową, nie rękami. Przydaje nam się rozumienie świata, jaki nas otacza,
umiejętność analizy zjawisk, zdolność pojmowania ich
skutków, przyczyn i mechanizmów. Pytamy o wartość
życia, sens pracy, znaczenie etyki. Niestety, powszechna edukacja,
skupiona na testowaniu i egzaminowaniu, pomija te wielkie filozoficzne
pytania. I tu wkracza mentoring, bazujący na prastarej relacji mistrz -
uczeń. Korzystając z określonych, dobrze zdefiniowanych narzędzi,
mentoring oducza starych, złych nawyków, których
nabraliśmy w dzieciństwie i młodości, i czyni mentora
źródłem wiedzy, nauczania i wsparcia. W efekcie podopieczny
rozwija swoje kompetencje i wypracowuje nową, satysfakcjonującą postawę
wobec realizowanych zadań.
Wstęp.
Mentoring.
Nowy - stary model edukacji 8
Tradycja 9
Współcześnie 12
Główne założenia mentoringu 14
Cel i wynik 17
Kinestetyka 19
Rozdział 1. Modelowy
mentor - inwentarz zasobów
26
Cel ćwiczenia 27
Najważniejsze pojęcia 28
Rekwizyty 31
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 32
Korzyści oraz dalszy trening mentee 41
Rozdział 2.
3B 42
Cel ćwiczenia 43
Najważniejsze pojęcia 45
Rekwizyty 48
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 49
Korzyści oraz dalszy trening mentee 52
Rozdział 3. Determinacja
- wnioski 54
Cel ćwiczenia 55
Najważniejsze pojęcia 56
Rekwizyty 57
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 58
Korzyści oraz dalszy trening mentee 62
Rozdział 4.
Strategia jako proces 64
Cel ćwiczenia 65
Najważniejsze pojęcia 66
Rekwizyty 72
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 73
Korzyści oraz dalszy trening mentee 82
Rozdział 5. Trzy
poziomy potrzeb 84
Cel ćwiczenia 85
Najważniejsze pojęcia 86
Rekwizyty 89
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 90
Korzyści oraz dalszy trening mentee 97
Rozdział 6. Uważność
100
Cel ćwiczenia 101
Najważniejsze pojęcia 102
Rekwizyty 104
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 105
Korzyści oraz dalszy trening mentee 106
Rozdział 7. Cztery
filary projektu 108
Cel ćwiczenia 109
Najważniejsze pojęcia 110
Rekwizyty 112
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 113
Korzyści oraz dalszy trening mentee 117
Rozdział 8. Król
Magnus 120
Cel ćwiczenia 121
Najważniejsze pojęcia 122
Rekwizyty 124
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 125
Korzyści oraz dalszy trening mentee 129
Rozdział 9. Cele,
efekty i miary 132
Cel ćwiczenia 133
Najważniejsze pojęcia 135
Rekwizyty 140
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 141
Rozdział 10. Tworzenie dobrostanu 148
Cel ćwiczenia 149
Najważniejsze pojęcia 151
Rekwizyty 156
Przebieg ćwiczenia krok po kroku 157
Korzyści oraz dalszy trening mentee 162
Zakończenie 164
Mentoring i procedury 165
Mentoring jako proces 167
Mentoring jako zaawansowany trening 168
168
stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- MENTORING W DZIAŁANIU. PRZEWODNIK PRAKTYCZNY MEGGINSON D.
- ZACZYNAJ OD DLACZEGO JAK WIELCY LIDERZY INSPIRUJĄ INNYCH DO DZIAŁANIA SINEK S.
- KAŻDY POTRZEBUJE MENTORA JAK KIEROWAĆ TALENTAMI CLUTTERBUCK D.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|