|

METODA I WYOBRAŹNIA LEKCJE TWÓRCZOŚCI W KLASIE 1 CZĘŚĆ 1
PŁÓCIENNIK E. JUST M. DOBRAKOWSKA A. WOŹNIAK J. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2020, wydanie IIcena netto: 55.10 Twoja cena 52,35 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metoda i wyobraźnia
Lekcje
twórczości w klasie 1
Część 1
Metoda
i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji
kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym.
Prezentowana
część 1:
-
przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na
poziomie wczesnej edukacji;
-
ma wprowadzający charakter, ponieważ w kolejnych jej rozdziałach
najpierw skrótowo zaprezentowano podstawy teoretyczne do
proponowanych ćwiczeń i zadań oraz zasady niezbędne dla efektywnego
oraz świadomego osiągania celów i założeń psychodydaktyki
kreatywności;
-
zawiera ćwiczenia dla uczniów z klasy 1 w szkole
podstawowej, które mają najniższy i propedeutyczny poziom
trudności, nie wymagają umiejętności pisania i czytania. Ćwiczenia są
wzbogacone kartami pracy i można realizować je jako odrębne ćwiczenia
stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w
zestawach - na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce.
Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w
zależności od doświadczeń i zdolności uczniów: można je
stosować z dziećmi w wieku przedszkolnym lub starszymi uczniami,
którzy nie zdobyli wcześniej doświadczeń w tworzeniu.
Oprócz funkcji wspierającej w organizacji i realizacji
lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka
pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do
poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w
lekcjach twórczości.
Poradnik zainteresuje studentów przygotowujących się do
zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów
z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Przedmowa
Wstęp
I. Twórczość,
postawa twórcza, kreatywność – cele lekcji
twórczości
Zdolności ogólne w procesie uczenia się
Zdolności twórcze w procesie uczenia się
Motywacja do uczenia się
Twórczość, aktywność twórcza, kreatywność
– wyjaśnienie pojęć
Blokady kreatywności
Rola nauczyciela w stymulowaniu kreatywności
II. Rozgrzewka
twórcza
Klimat grupowy
Porozumiewanie się
Współdziałanie
Stymulowanie percepcji
Zamierzone efekty rozgrzewki twórczej
Techniki interpersonalne
Techniki rozwijające umiejętność współdziałania w grupie
III. Dostrzegamy
i definiujemy problemy – rozwijanie myślenia pytajnego
Techniki stymulujące myślenie pytajne
IV. Rozwiązujemy
problemy – rozwijanie płynności, giętkości i oryginalności
myślenia
Techniki stymulujące myślenie dywergencyjne
V. Uczymy
się technik Kreatywnego Rozwiązywania Problemów
Synektyka
Metafora
Wyobraźnia i wyobrażenia
Transformacje
Techniki prowadzące do kombinacji i transformacji
Techniki prowadzące do analogii i metafory
Techniki prowadzące do transformacji (świadomego dokonywania zmian)
VI. Drama
kreatywna i twórczy ruch – rozwijanie ekspresji
twórczej
VII. Oceniamy
i doskonalimy pomysły – rozwijanie zdolności elaboracyjnych
VIII. Metodyka
lekcji twórczości
Bibliografia przedmiotu
Karty pracy
206
stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
- SENSY I BEZSENSY EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ KLUS-STAŃSKA D. NOWICKA M.
Księgarnia nie działa. Nie odpowiadamy na pytania i nie realizujemy zamówien. Do odwolania !.
|