|
ZJAWISKA KRYZYSOWE W ORGANIZACJI DIAGNOZA I ZARZĄDZANIE
MOCZYDŁOWSKA J.M. KOWALEWSKI K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2023, wydanie Icena netto: 60.40 Twoja cena 57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zjawiska kryzysowe w organizacji
Diagnoza i zarządzanie
Zmiany w otoczeniu,
jakie nastąpiły w ostatnich latach, dowodzą, że istnieje potrzeba
adaptacji organizacji do nieprzewidywalnych i gwałtownie zmieniających
się warunków ich funkcjonowania.
Niniejsza
publikacja ukazuje zjawiska kryzysowe w organizacji z uwzględnieniem
zróżnicowanych perspektyw badawczych, ze
szczególnym uwzględnieniem psychologii, nauk socjologicznych
oraz ekonomii i polityki.
Przedstawia
zarówno historię badań z tego zakresu, prezentuje przegląd
definicji, typologii kryzysów i sytuacji kryzysowych, jak
również identyfikuje ich przyczyny oraz czynniki,
które mogą zwiększać odporność organizacji na sytuacje
kryzysowe. Mocno wyeksponowano zagadnienie kompetencji,
które muszą posiadać menedżerowie, by efektywnie zarządzać
organizacją znajdującą się w kryzysie.
Adresatami publikacji są studenci kierunków: zarządzanie,
ekonomia, politologia, psychologia biznesu, socjologia, bezpieczeństwo
wewnętrzne oraz słuchacze studiów podyplomowych i MBA, a
także wszelkie osoby zajmujące się rozwiązywaniem praktycznych
problemów zarządzania w sektorze biznesu oraz w sektorze
publicznym.
Wstęp
Rozdział 1. ZJAWISKA
KRYZYSOWE JAKO PRZEDMIOT BADAŃ NAUK SPOŁECZNYCH
1.1. Kryzys w ujęciu psychologicznym
1.2. Kryzys jako przedmiot badań w naukach socjologicznych
1.3. Ekonomiczna i polityczna perspektywa kryzysu
Rozdział 2. KRYZYS I
INNE ZJAWISKA KRYZYSOWE W ORGANIZACJI
2.1. Kryzys i inne zjawiska kryzysowe w organizacji –
dylematy definicyjne
2.2. Z historii badań nad zjawiskami kryzysowymi w naukach o
zarządzaniu i jakości
2.3. Wybrane typologie kryzysów i sytuacji kryzysowych
2.4. Przyczyny zjawisk kryzysowych
2.5. Podatność i odporność na kryzys
Rozdział 3. ZARZĄDZANIE
ZJAWISKAMI KRYZYSOWYMI
3.1. Zarządzanie sytuacją kryzysową i organizacją w kryzysie
3.2. Procedury i narzędzia w zarządzaniu kryzysowym
3.3. Strategie i modele zarządzania zjawiskami kryzysowymi
3.4. Zjawiska kryzysowe jako szansa
3.5. Kompetencje menedżera zarządzającego organizacją w kryzysie
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków
166 stron, Format:
16.0x23.0cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY. PALUCHOWSKI W.J.
- DIAGNOZA JAKOŚCI KAPITAŁU LUDZKIEGO W ORGANIZACJI METODY I NARZĘDZIA POMIARU TUREK D. MAZUREK-KUCHARSKA B. JUCHNOWICZ M.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
- DIAGNOZA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW JUREK P.
- SZALEŃSTWO BEZ UTRATY ROZUMU Z BADAŃ NAD ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI TRZEBIŃSKA E. RED.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|