ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZJAWISKA KRYZYSOWE W ORGANIZACJI DIAGNOZA I ZARZĄDZANIE


MOCZYDŁOWSKA J.M. KOWALEWSKI K.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2023, wydanie I

cena netto: 60.40 Twoja cena  57,38 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zjawiska kryzysowe w organizacji

Diagnoza i zarządzanie


Zmiany w otoczeniu, jakie nastąpiły w ostatnich latach, dowodzą, że istnieje potrzeba adaptacji organizacji do nieprzewidywalnych i gwałtownie zmieniających się warunków ich funkcjonowania.

Niniejsza publikacja ukazuje zjawiska kryzysowe w organizacji z uwzględnieniem zróżnicowanych perspektyw badawczych, ze szczególnym uwzględnieniem psychologii, nauk socjologicznych oraz ekonomii i polityki.

Przedstawia zarówno historię badań z tego zakresu, prezentuje przegląd definicji, typologii kryzysów i sytuacji kryzysowych, jak również identyfikuje ich przyczyny oraz czynniki, które mogą zwiększać odporność organizacji na sytuacje kryzysowe. Mocno wyeksponowano zagadnienie kompetencji, które muszą posiadać menedżerowie, by efektywnie zarządzać organizacją znajdującą się w kryzysie.

Adresatami publikacji są studenci kierunków: zarządzanie, ekonomia, politologia, psychologia biznesu, socjologia, bezpieczeństwo wewnętrzne oraz słuchacze studiów podyplomowych i MBA, a także wszelkie osoby zajmujące się rozwiązywaniem praktycznych problemów zarządzania w sektorze biznesu oraz w sektorze publicznym.

Wstęp

Rozdział 1. ZJAWISKA KRYZYSOWE JAKO PRZEDMIOT BADAŃ NAUK SPOŁECZNYCH

1.1. Kryzys w ujęciu psychologicznym
1.2. Kryzys jako przedmiot badań w naukach socjologicznych
1.3. Ekonomiczna i polityczna perspektywa kryzysu

Rozdział 2. KRYZYS I INNE ZJAWISKA KRYZYSOWE W ORGANIZACJI

2.1. Kryzys i inne zjawiska kryzysowe w organizacji – dylematy definicyjne
2.2. Z historii badań nad zjawiskami kryzysowymi w naukach o zarządzaniu i jakości
2.3. Wybrane typologie kryzysów i sytuacji kryzysowych
2.4. Przyczyny zjawisk kryzysowych
2.5. Podatność i odporność na kryzys

Rozdział 3. ZARZĄDZANIE ZJAWISKAMI KRYZYSOWYMI

3.1. Zarządzanie sytuacją kryzysową i organizacją w kryzysie
3.2. Procedury i narzędzia w zarządzaniu kryzysowym
3.3. Strategie i modele zarządzania zjawiskami kryzysowymi
3.4. Zjawiska kryzysowe jako szansa
3.5. Kompetencje menedżera zarządzającego organizacją w kryzysie

Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel i rysunków

166 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY.
PALUCHOWSKI W.J.

- DIAGNOZA JAKOŚCI KAPITAŁU LUDZKIEGO W ORGANIZACJI METODY I NARZĘDZIA POMIARU
TUREK D. MAZUREK-KUCHARSKA B. JUCHNOWICZ M.

- PSYCHOLOGIA EMOCJI
ŁOSIAK W.

- DIAGNOZA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
JUREK P.

- SZALEŃSTWO BEZ UTRATY ROZUMU Z BADAŃ NAD ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI
TRZEBIŃSKA E. RED.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022