|
DIAGNOZA KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
JUREK P. wydawnictwo: WUG , rok wydania 2019, wydanie Icena netto: 48.19 Twoja cena 45,78 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Diagnoza kompetencji
pracowników
Modele
kompetencji uniwersalnych, menedżerskich i handlowych
Zarządzanie
w oparciu o kompetencje pracowników to obecnie jedno z
wiodących podejść do zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.
Jednocześnie ani w praktyce, ani w literaturze naukowej nie istnieje
jeden sposób definiowania oraz mierzenia kompetencji
pracowników.
Celem
niniejszej publikacji jest zebranie i uporządkowanie
współczesnej wiedzy na temat kompetencji
pracowników, przedstawienie aktualnych wyników
badań przeprowadzonych na temat pomiaru kompetencji oraz
zaprezentowanie osiągnięć badawczych autora w tym zakresie.
W
monografii przedstawiono dwie metody diagnozy kompetencji
pracowniczych, które mają zastosowanie w praktyce
rozpoznawania i kształtowania pożądanych zachowań w miejscu pracy.
Wykaz
skrótów
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I TEORIA I PRAKTYKA
ZARZĄDZANIA KOMPETENCJAMI PRACOWNIKÓW
Rozdział 1. Czym
są kompetencje pracowników?
1.1. Mieć kompetencje czy być kompetentnym?
1.1.1. Kompetencje jako kategorie zachowań
1.1.2. Kompetencje jako różnice indywidualne
1.1.3. Podejście interpretacyjne
1.1.4. Podsumowanie
Rozdział 2. Ile
jest kompetencji?
2.1. Modele kompetencji uniwersalnych stosowane w praktyce firm
doradczych
2.2. Modele kompetencji uniwersalnych w badaniach naukowych
2.3. Porównanie modeli kompetencji uniwersalnych - synteza
Rozdział 3. Zarządzanie
zasobami ludzkimi w oparciu o kompetencje
3.1. Opisy stanowisk
3.1.1. Katalog kompetencji
3.1.2. Tworzenie kompetencyjnych opisów stanowisk metodą
panelu ekspertów
3.2. Rekrutacja i selekcja
3.3. Ocena okresowa pracowników
3.4. Analiza potrzeb rozwojowych
3.5. Ewaluacja działań rozwojowych
Rozdział 4. Kompetentne
działanie
4.1. Wiedza praktyczna
4.2. Umiejętności
4.3. Intencja behawioralna
4.4. Predyspozycje osobowościowe
4.5. Zdolności intelektualne
4.6. Kontekst sytuacyjny
Rozdział 5.
Pięć domen kompetentnego działania
5.1. Domena kompetencji poznawczych
5.1.1. Podstawowe procesy poznawcze
5.1.2. Zachowania składające się na kompetencje poznawcze
5.1.3. Predyspozycje leżące u podstaw kompetencji poznawczych
5.1.4. Znaczenie kompetencji poznawczych w pracy zawodowej
5.2. Domena kompetencji emocjonalnych
5.2.1. Podstawowe procesy reagowania w sytuacjach trudnych
5.2.2. Zachowania składające się na kompetencje emocjonalne
5.2.3. Predyspozycje leżące u podstaw kompetencji emocjonalnych
5.2.4. Znaczenie kompetencji emocjonalnych w pracy zawodowej
5.3. Domena kompetencji motywacyjnych
5.3.1. Podstawowe procesy motywacyjne
5.3.2. Zachowania składające się na kompetencje motywacyjne
5.3.3. Predyspozycje leżące u podstaw kompetencji motywacyjnych
5.3.4. Znaczenie kompetencji motywacyjnych w pracy zawodowej
5.4. Domena kompetencji organizacyjnych
5.4.1. Podstawowe procesy organizacji działań
5.4.2. Zachowania składające się na kompetencje organizacyjne
5.4.3. Predyspozycje leżące u podstaw kompetencji
organizacyjnych
5.4.4. Znaczenie kompetencji organizacyjnych w pracy
5.5. Domena kompetencji społecznych
5.5.1. Podstawowe procesy społeczne
5.5.2. Zachowania składające się na kompetencje społeczne
5.5.3. Predyspozycje leżące u podstaw kompetencji społecznych
5.5.4. Znaczenie kompetencji społecznych w pracy zawodowej
Rozdział 6.
Kompetencje menedżerskie
6.1. Role i zadania menedżerskie
6.1.1. Organizowanie pracy w podległym obszarze
6.1.2. Zarządzanie ludźmi
6.1.3. Reprezentowanie zespołu i organizacji na zewnątrz
6.2. Cechy skutecznego menedżera
6.2.1. Predyspozycje temperamentalno-osobowościowe
6.2.2. Zdolności intelektualne
6.2.3. Style kierowania
6.3. Zachowania składające się na kompetencje menedżerskie
6.3.1. Zadania, pracownicy, zespół i efektywność osobista
6.3.2. Zarządzanie realizacją zadań i zarządzanie ludźmi
6.4. Znaczenie kompetencji menedżerskich
Rozdział 7. Kompetencje
handlowe
7.1. Funkcje i zadania związane z procesami handlowymi
7.1.1. Proces sprzedaży
7.1.2. Proces zakupowy
7.2. Cechy skutecznego handlowca
7.2.1. Predyspozycje temperamentalno-osobowościowe
7.2.2. Zdolności intelektualne
7.3. Zachowania składające się na kompetencje handlowe
7.3.1. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z klientem
7.3.2. Orientacja na klienta
7.3.3. Umiejętności sprzedażowe
7.3.4. Dostosowanie zachowań sprzedażowych do sytuacji
7.3.5. Planowanie i monitorowanie wyników sprzedaży
7.4. Znaczenie kompetencji w pracy handlowców
CZĘŚĆ II NARZĘDZIA DIAGNOZY
KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
Rozdział 8. Kwestionariusz
Samooceny Kompetentnego Działania (KSKD)
8.1. Samoocena kompetentnego działania
8.2. Zniekształcenia w postrzeganiu własnych kompetencji
8.3. Etapy konstruowania narzędzia
8.3.1. Stworzenie eksperymentalnej wersji narzędzia
8.3.2. Badanie pilotażowe
8.3.3. Badania walidacyjne
8.3.4. Opracowanie norm KSKD
8.4. Budowa Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego Działania
8.5. Struktura czynnikowa Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego
Działania
8.6. Rzetelność pomiaru Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego
Działania
8.7. Trafność Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego Działania
8.7.1. Samoocena kompetentnego działania a podstawowe
samowartościowanie, uogólnione poczucie własnej skuteczności
oraz samoocena
8.7.2. Samoocena kompetentnego działania a cechy osobowości w modelu
Wielkiej Piątki
8.7.3. Samoocena kompetentnego działania a osobowościowe wyznaczniki
pracy
8.7.4. Samoocena kompetentnego działania a motywacja osiągnięć
8.7.5. Samoocena kompetentnego działania a strategie radzenia sobie ze
stresem
8.7.6. Samoocena kompetentnego działania a emocjonalne nastawienie
wobec organizacji i zaangażowanie w pracę
8.8. Wyniki Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego Działania a zmienne
demograficzne
8.9. Krótka wersja Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego
Działania - KSKD -10
8.10. Podsumowanie na temat KSKD
Rozdział 9.
Bateria Testów Kompetencyjnych (BTK)
9.1. Testy oceny sytuacji - zagadnienia metodologiczne
9.1.1. Charakterystyka testów oceny sytuacji
9.1.2. Zastosowanie testów oceny sytuacji
9.1.3. Trudności z oszacowaniem rzetelności pomiaru kompetencji z
wykorzystaniem testów oceny sytuacji
9.1.4. Co tak naprawdę badają testy oceny sytuacji?
9.2. Etapy konstruowania Baterii Testów Kompetencyjnych (BTK)
9.2.1. Opracowanie jednostek testowych oraz eksperymentalnych wersji
testów
9.2.2. Badania walidacyjne
9.2.3. Opracowanie ostatecznej wersji testów oraz algorytmu
liczenia wyników
9.2.4. Badanie trafności kryterialnej
9.3. Budowa Baterii Testów Kompetencyjnych
9.4. Struktura czynnikowa testów kompetencyjnych
składających się na BTK
9.5. Rzetelność pomiaru Testami Kompetencyjnymi
9.6. Trafność Baterii Testów Kompetencyjnych
9.6.1. Uczestnicy badania
9.6.2. Zastosowane narzędzia i procedura badania
9.6.3. Wyniki i ich omówienie
9.7. Wyniki Testów Kompetencyjnych a płeć i wiek
9.8. Podsumowanie na temat BTK
Rozdział 10. Podsumowanie i
ogólna dyskusja
10.1. Implikacje teoretyczne
10.2. Ograniczenia i dalsze kierunki badań
10.3. Implikacje praktyczne
Załączniki
A. Kwestionariusz Samooceny Kompetentnego Działania
B. Kwestionariusz Samooceny Kompetentnego Działania - wersja
krótka
C. Wyniki badań pilotażowych z wykorzystaniem eksperymentalnej wersji
Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego Działania
D. Stosowanie Kwestionariusza Samooceny Kompetentnego Działania
E. Wyniki badań walidacyjnych z wykorzystaniem Baterii
Testów Kompetencyjnych
F. Stosowanie Baterii Testów Kompetencyjnych
Literatura cytowana
Spis ilustracji, schematów, tabel i wykresów
404 strony, Format: 14.5x23.0cm, oprawa miękkaOsoby kupujące tę książkę wybierały także:
- SZALEŃSTWO BEZ UTRATY ROZUMU Z BADAŃ NAD ZABURZENIAMI OSOBOWOŚCI TRZEBIŃSKA E. RED.
- PSYCHOLOGIA EMOCJI ŁOSIAK W.
- DIAGNOZA JAKOŚCI KAPITAŁU LUDZKIEGO W ORGANIZACJI METODY I NARZĘDZIA POMIARU TUREK D. MAZUREK-KUCHARSKA B. JUCHNOWICZ M.
- ZJAWISKA KRYZYSOWE W ORGANIZACJI DIAGNOZA I ZARZĄDZANIE MOCZYDŁOWSKA J.M. KOWALEWSKI K.
- DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA. PROCES NARZĘDZIA STANDARDY. PALUCHOWSKI W.J.
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|